משתמש:Ovedc/יובל אורגד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה
יובל אורגד
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1967 (גיל: 57 בערך)
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה תואר ראשון ותואר שני במנהל עסקים, מטעם הקריה האקדמית אונו
תקופת הפעילות מ-1994
מקצוע איש עסקים
תפקיד מנכ"ל חברת של"ג לבן
בת זוג ענת אורגד

יובל אורגד (נולד ב-1967) הוא איש עסקים ישראלי, מנכ"ל רשת בורגראנץ'.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יובל אורגד נולד בשנת 1967.

בשנת 1982, כשאחיו אלי יצא למילואים במסגרת מבצע שלג (מלחמת לבנון הראשונה) הוא ביקש מאחיו הצעיר יובל בן ה-15 שיטפל בעסק שאלי הקים, לנקיון בתים. כשאלי חזר מהמילואים הוא מצא שרוב לקוחותיו נטשו את חברת הניקיון, שהקים רק שנה קודם.

בשנת 1994. כשיובל השתחרר מהצבא בדרגת רב-סרן, אלי מינה אותו להיות המנהל הכללי של חברת הניקיון והאבטחה "שלג לבן בע"מ" בזמן שאלי עצמו נשאר יושב הראש של החברה. באותה שנה, לחברת שלג לבן היו כ־1,000 עובדים והיא התמחתה בניקיון בתי חולים ומוסדות. באוגוסט 2010, עבדו כבר בחברה כ־6,000 עובדים והיו לה מעל 100 סניפים ברחבי הארץ.

ב־9 באוגוסט 1998, לאור התרחבות חברת שלג לבן ורכישת עסקים נוספים הקימו יובל ואלי את "חברת א. אורגד אחזקות"[1].

בשנת 2003, אורגד אחזקות רכשה את ברגר קינג. מנכ"ל ברגר קינג ישראל עד שנת 2008 היה יובל אורגד, אחריו מונה משה גבאי, אשר היה קודם סמנכ"ל הכספים של הרשת. יובל אורגד מתאר את רכישת ברגר קינג:

קראנו בעיתון שהציעו לנאמן של הרשת לרכוש אותה ב-1.5 מיליון דולר. בלי להבין במזון, זה נראה לנו מחיר מצוין עבור רשת של מותג בינלאומי ידוע. החלטנו לבדוק את הנושא, וראינו שיש לרשת מיקומים מצויינים, כמו קניון עזריאלי, קניון מלחה וקניון שבעת-הכוכבים. אנחנו הצטרפנו למרוץ על הרכישה אחרונים, אחרי שבדקנו את הרשת באופן יסודי..... היה לנו ברור שמדובר בכשל ניהולי, ושהמוצר הוא בעל האיכות הטובה ביותר בתחומו....

באוגוסט 2008, לאחר שרשת בורגראנץ' נקלעה לקשיים כלכליים, היא נמכרה לקבוצת "אורגד אחזקות" (שהייתה בעלי ברגר קינג באותה תקופה) תמורת 25 מיליון ש"ח[2]. בסוף אוקטובר 2008 אישרה הממונה על ההגבלים העסקיים את עסקת המכירה[3].

במאי 2010 החליטה אורגד אחזקות, שבבעלותה הן הרשת בורגראנץ' והן הרשת המתחרה בורגר קינג לאחד את סניפיה תחת המותג בורגראנץ'[4], ובכך גדלו מספר סניפי בורגראנץ' ל-107 בכל רחבי הארץ[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]