משתמש:PelicanTwo/חלבון מלא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Mohamed and Anna: In Plain Sight
מוחמד ואנה - האומץ להציל
בימוי טליה פינקל
הופק בידי טליה פינקל
תסריט טליה פינקל
עריכה עומר שדר
מוזיקה רפי תורן
צילום רוני כצנלסון
הקרנת בכורה 2017
משך הקרנה 58 דקות
שפת הסרט אנגלית, עברית, גרמנית

מוחמד ואנה- האומץ להציל (באנגלית: Mohamed and Anna: In Plain Sight) הוא סרט תיעודי של הבמאית והמפיקה טליה פינקל. הסרט מגולל את סיפורו של  ד"ר מוחמד הלמי, רופא מצרי שקיבל את התואר חסיד אומות העולם מידי יד ושם. זהו סיפור גבורה יוצא דופן על גבר שהיה בולט לעין בלב ברלין הנאצית בשל מראהו ומוצאו, והיה רדוף בעצמו על ידי הגסטפו, אך במשך כל המלחמה, מתחת לרדאר הנאצי, הצליח בתחבולות מתחבולות שונות להציל ילדה יהודייה שהעמיד פנים שהיא אחייניתו המוסלמית. הסרט מראה את התעוזה ואומץ הלב של אדם יחיד לעשות את הדבר הנכון, וללכת לפי צו מצפונו גם כשהעולם סביבו מתהפך.

בסרט שלושה מרואיינים: העיתונאי הגרמני רונן שטיינקה (גר') שכתב ספר על הסיפור ההיסטורי של מוחמד הלמי, והוא מגולל את הפרטים ההיסטוריים; ד"ר אירנה שטיינפלד - ראש אגף חסידי אומות העולם ביד ושם, מספרת על חסידי אומות העולם וייחודיותו של מוחמד הלמי בנוף זה; וצבי אברהמזון אבירם, שהיה ילד בברלין בזמן המלחמה והוא מתאר מגוף ראשון את הצד הפסיכולוגי של ילד לבדו שצריך להסתיר את זהותו תחת המשטר הנאצי.

הצילומים נעשו בחורף בלוקיישנים האותנטיים בברלין של היום, כשהרחובות ריקים ומהדהדים את ההיסטוריה המורכבת של העיר. הסרט שזור בתמונות וקטעי ארכיון נדירים שלא נראו עד כה.

את התחקיר לסרט עשתה טליה פינקל שגם ביימה והפיקה אותו עבור הערוץ הראשון. הסרט שודר לראשונה בערב יום השואה ב26 לאפריל 2017 והיה בין ההפקות האחרונות של רשות השידור בטרם סגירתה במאי 2017.

הסרט דובב לגרמנית ונכלל בתוכנית הלימודים בבתי הספר התיכונים הממלכתתים במדינה[1]. הסרט זכה בפרס גרשון קליין בפסטיבל הסרטים היהודיים בברלין בשנת 2018[2].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]