משתמש:Rhone/הופעות דפש מוד בישראל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דייב גהאן ומרטין גור במהלך ההופעה

דפש מוד היא להקת סינת' פופ שנוסדה בעיר בסילדון, אנגליה שקיימת מתחילת שנות ה-80. מראשית פעילותה ועד היום, צברה הלהקה קהל מעריצים ישראלי נרחב ואוהד.

דפש מוד תכננה לקיים שתי הופעות בישראל, מתוכן רק אחת התקיימה. ההופעה המתוכננת הראשונה, במסגרת סיבוב ההופעות Touring the Angel משנת 2006, התבטלה כיומיים לפני שתכננה הלהקה להופיע בפארק הירקון שבתל אביב, ב-3 באוגוסט 2006 בעקבות אירועי מלחמת לבנון השנייה. מכיוון שהופעה זו תוכננה להיות האחרונה בסיבוב ההופעות, לא היה באפשרות הלהקה לקבוע מועד מחודש להופעה.

ההופעה השנייה המתוכננת של הלהקה בארץ, שפתחה את סיבוב ההופעות העולמי הבא שלהם, Tour of the Universe, התרחשה ב-10 במאי 2009 והיוותה הן את פתיחת סיבוב ההופעות העולמי החדש והן את ההופעה הראשונה של הלהקה בישראל. יומיים לאחר מכן אושפז הסולן דייב גהאן בבית חולים באתונה, שם הייתה אמורה להיות ההופעה הבאה של הלהקה, לאחר שחש ברע. הופעותיה הבאות של הלהקה בוטלו, ובאתר הרשמי של הלהקה נכתב, כי גהאן סובל מדלקת חמורה במעיים ובקיבה, וכי הוא עובר בדיקות נוספות.‏‏[1] מאוחר יותר פורסם, כי גהאן עבר בהצלחה ניתוח להסרת גידול ממאיר בשלפוחית השתן. בנוסף, התגלה כי מספר שעות לפני קיום ההופעה בישראל נפטר אביו של קלידן הלהקה, אנדרו פלטשר מה שלא מנע מהלהקה להופיע בכל זאת.

הופעת דפש מוד בישראל, אוגוסט 2006[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיווח על מגעים ראשונים להבאתה של הלהקה לארץ הגיעו ב-27 בנובמבר 2005 והיא הוכרזה רשמית מאוחר יותר באותו השבוע, ב-1 בדצמבר.[2] הכרזת המופע הראשון של הלהקה בישראל עוררה סיקור תקשורתי נרחב.

ההכנות למופע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביטול המופע[עריכת קוד מקור | עריכה]

השפעת הביטול[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעות דפש מוד בישראל, מאי 2009[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם ביטול הופעתה של הלהקה באוגוסט 2006, העבירה הלהקה מסר באמצעות מפיק ההופעה, שוקי וייס, שהם יגיעו לישראל בהזדמנות הראשונה שתהיה להם. ב-5 באוקטובר 2008, במהלך מסיבת עיתונאים בו הכריזה הלהקה על סיבוב הופעות שילווה לאלבום החדש, שיצא ב-20 באפריל 2009. הלהקה התייחסה לביטול הופעתה בישראל, שנכפה עליה בשל אי שיתוף פעולה מצד הצוות הטכני שלה בעת מלחמת לבנון השנייה והביעה שמחתה לפתוח את הסיבוב בארץ. כמו כן, מופע זה היווה את המקרה ראשון של פתיחת סיבוב הופעות בסדר גודל כזה בישראל.

ההכנות למופע[עריכת קוד מקור | עריכה]

החשש לביטול[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרכב המופע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירי ההופעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. In Chains‏ (Sounds of the Universe)
  2. Wrong‏ (Sounds of the Universe)
  3. Hole to Feed(Sounds of the Universe)
  4. Walking in My Shoes‏ (Songs of Faith and Devotion)
  5. It's No Good‏ (Ultra)
  6. Question of Time‏ (Black Celebration)
  7. Precious‏ (Playing the Angel)
  8. Fly on the Windscreen‏ (Black Celebration)
  9. Jezebel‏ (Sounds of the Universe)
  10. A Question of Lust‏ (Black Celebration)
  11. Come Back‏ (Sounds of the Universe)
  12. Peace‏ (Sounds of the Universe)
  13. In Your Room‏ (Songs of Faith and Devotion)
  14. I Feel You‏ (Songs of Faith and Devotion)
  15. In Sympathy‏ (Sounds of the Universe)
  16. Enjoy the Silence(Violator)
  17. Never Let Me Down Again‏ (Music For The Masses)

  18. Stripped‏ (Black Celebration)
  19. Master and Servant‏ (Some Great Reward)
  20. Strangelove‏ (Music For The Masses)
  21. Personal Jesus‏ (Violator)
  22. Waiting for the Night‏ (Violator)

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר ההופעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר שעות לפני קיום המופע בישראל נפטר אביו של קלידן הלהקה, אנדרו פלטשר. פלטשר, בהתייעצות ועידודם של חברי הלהקה האחרים, החליט להופיע בכל זאת. יומיים לאחר ההופעה בישראל אושפז הסולן דייב גהאן בבית חולים באתונה, שם הייתה אמורה להיות ההופעה הבאה של הלהקה, לאחר שחש ברע. לדברי הלהקה, גהאן סבל במשך ימים ארוכים לפני ובמהלך שהותם בישראל. בעת שהמתינה הלהקה לעלייתה לבמה לפני המופע המתוכנן באתונה, פינו הרופאים את גהאן לבית החולים לבדיקות, ומשם הוטס לניו יורק לאשפוז. באתר הרשמי של הלהקה נכתב, כי גהאן סובל מדלקת חמורה במעיים ובקיבה, וכי הוא עובר בדיקות נוספות. חרף החשש לביטול סיבוב ההופעות כולו מצד המעריצים והלהקה, פורסם כי גהאן עבר בהצלחה ניתוח להסרת גידול ממאיר בשלפוחית השתן, ושהלהקה תשוב להמשך מסע ההופעות. לאחר ביטולן של כ-14 הופעות בערים אירופאיות שונות, שבה הלהקה להופיע ב-8 ביוני באצטדיון רד בול שבלייפציג, גרמניה.

בהמשך סיבוב ההופעות ביטלה הלהקה 7 הופעות נוספות מסיבות שונות, כשהעיקרית ביניהן הייתה בריאותו של גהאן. בהמשך המסע עבר גהאן רדיותרפיות בין ההופעות לשיפור בריאותו.

בראיון שנתנה הלהקה לאחר סיבוב ההופעות, הסבירה כי מסע הופעות זה היה הקשה ביותר שעבר עליהם והשאלה אם לבטלו עברה לא פעם בראשם.

בשלהי חודש פברואר 2010 הסתיים סיבוב ההופעות, בשתי הופעות אחרונות בדיזלדורף, גרמניה אל מול עיניהם של 60,000 איש. עוד לפני כן, ב-17 בפברואר התרחשה הופעה יחידה מסוגה ללא מטרות רווח שהוקדשה לילדים חולי סרטן. ההופעה, שבה גם התבצע איחוד עם חבר להקה לשעבר, אלן ויילדר, התרחשה באולם ההיסטורי רויאל אלברט הול, ומנתה קהל של כ-5,500 איש בלבד, מספר נמוך יחסית לעומת הופעות אחרות.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ‏אור ברנע, "דפש מוד" מבטלת עוד ארבע הופעות‏, ynet, ‏14 במאי 2009
  2. ^ מרב יודילוביץ, 3 באוגוסט – דפש מוד בישראל, ynet, ‏1 בדצמבר 2005