משתמש:STAV TAL/נהיד אנגהה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נאהיד אנגהה
Nahid Angha
מדינה איראן
פעילות בולטת מנהלת ומייסדת של ארגון הסופיזם הבינלאומי
ידועה בשל מייסדת הארגון הבינלאומי לסופיזם
תפקיד סופרת ומייסדת הארגון הבינלאומי לסופיזם
https://yourywca.org/honorees/dr-nahid-angha/

נאהיד אנגההאנגלית: Nahid Angha) היא המייסדת ומנהלת הארגון הבינלאומי לסופיזם, בבעלותה כתב עת רבעוני: "סופיזם: חקירה". היא אחת הסופרות והחוקרות המוסלמיות הגדולות של זמננו עם למעלה מארבעה עשר ספרים שפורסמו ואספה שורה של ביוגרפיות.[1]

ראשית חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנג'ה היא בתו של המאסטר הסופי הפרסי במאה ה -20 מולאנה שה מג'סוד (נ '1980) משושלת (Uwaiysi).[2] אמה, מה טאלאת אתמאד מוגדאם (נ '2012), הייתה מאחת המשפחות הפרסיות הבולטות, וצאצאה של אטמאד סלטנה[3] שכתבי העת והזיכרונות שלה נותרו כאחד מכתבי היד החשובים על שושלת קאג'אר, איראן.[4] אביה מינה אותה ללמד ולהוביל התכנסויות סופיות כשהייתה בתחילת שנות העשרים לחייה. בתחילה ערכה התכנסויות בחאנג'ה של אביה שבסופי עבד, איראן, היא המשיכה ללמד בארצות הברית. אנג'ה למדה באוניברסיטת טהראן, איראן; אוניברסיטת מדינת (SW) מיזורי, ארצות הברית; ואוניברסיטת אקסטר, בריטניה, ובעלת תואר דוקטור בפסיכולוגיה ובלימודי האסלאם. לאנגה יש שתי בנות, חמשה וסהר והיא מתגוררת בקליפורניה עם משפחתה. היא החלה את שיתוף הפעולה ההומניטרי, הדתי והדתי שלה בארצות הברית בתחילת שנות השמונים וממשיכה במאמצים אלה גם כיום.[5]

שיתוף עם ארגונים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עבודותיה בשיתוף עם ארגונים בין-דתיים ומסורות אמוניות החלו בתחילת שנות השמונים. היא שירתה בארגונים מבוססי אמונה רבים (1983–2016), כולל כחברת דירקטוריון וכן כנשיאת מועצת המנהלים של המרכז הבין דתי בפרסידיו, סן פרנסיסקו ; דירקטוריון המועצה הבין -דתית של מרין; חברה מייסדת במועצת הנשים המאוחדות לדתות המאוחדות (URI); מועצת המנהלים של מוזיאון מרין של ההודים האמריקאים; חבר עצרת הפרלמנט של הדתות העולמיות, קייפטאון וברצלונה; חבר משלחת המנהיגות הבין -דתית הלאומית;[6] חבר האספה של אונסק"ו: תרבות השלום, מקסיקו; במועצה המייעצת של מכון לב מיסטי; במועצה המייעצת של המכון לדתות עולמיות; יועץ מלומד למרחב מקודש בין דתיים, שהוצג בכנס (CPWR) בספרד, 2004;[7] והיא הציגה קהילות אמונה באזור המפרץ בפני מכון גולדין, במנרסה שבספרד ועוד.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Angha, N. (1994). Principles of Sufism. Jain Publishing Company.
  • Angha, F. S. D. N., Hammerle, A. E., Kianfar, S. H. A., Kianfar, S. S. A., Kianfar, S. N. S. A., Levin, E. L. & Kianfar, S. N. S. A. International Association of Sufism. Uwaysī, 4.
  • Angha, S. D. N. (2012). Women in Islam. International Association of Sufism. Accessed November, 18, 2015.
  • Angha, N. (2010). Stations of the Sufi Path. Cambridge: Islamic Texts Society.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Nahid Angha, WISE Muslim Women, ‏2011-06-01
  2. ^ "Moulana Shah Maghsoud". International Association of Sufism. International Association of Sufism. נבדק ב-15 בינואר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Milani, Abbas (2008). Eminent Persians, Volume 1. New York: Syracuse University Press. p. 152. ISBN 978-0-8156-0907-0.
  4. ^ "Khatirat i Itimad-al-Saltanah". WorldCat. OCLC. נבדק ב-15 בינואר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Swan, Roberta (2004). Hope and Healing in a Troubled World:: Stories of Women Faith Leaders. iUniverse, Inc. pp. 49–54. ISBN 978-0595311095.
  6. ^ "National Interreligious Leadership Delegation In Support Of The Road Map To Peace In The Middle East". United States Conference of Catholic Bishops. United States Conference of Catholic Bishops. נבדק ב-16 בינואר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Parliament of World Religions, Barcelona - Spain 2004". CONFERENCE RECORDING SERVICE. CONFERENCE RECORDING SERVICE, Inc. נבדק ב-16 בינואר 2017. {{cite web}}: (עזרה)

קטגוריה: נשים קטגוריה:איראן קטגוריה: סופרות