משתמש:Santacruz13

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תיבות משתמש/ת
משתמש זה סיים קורס עריכה בוויקיפדיה שנערך על ידי עמותת ויקימדיה ישראל
he משתמש זה דובר עברית כשפת אם.
en This user is a native speaker of English. (אנגלית)
משתמש זה הוא תושב רחובות
משתמש זה הוא בעל ידע בביולוגיה
משתמש זה הוא בעל ידע בבעלי חיים
משתמש זה אוהב חתולים.
משתמש זה נוהג לרכוב על אופניים כדי להגיע ממקום למקום או לשם ההנאה והספורט.
משתמש זה שירת בחטיבת גולני, והניף בגאווה את הדגל הירוק-צהוב.

המוטו שלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

האקדמיה ללשון העברית מגדירה את המושג ״מוטו״ כ- פתגם או סימא או מובאה קצרה - בעיקר בראש ספר ובקשר לנושאו״. מכאן אנו למדים שאין למושג זה ממש תחליף בעברית. במהלך חיי כמרצה (כ- 35 שנה) השתדלתי לפעול על פי שני עקרונות, את הראשון לקיים ומן השני להימנע בבחינת תרחק נפשי:

  • מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי, כִּי עֵדְוֹתֶיךָ שִׂיחָה לִי (תהילים קי״ט, צ״ט)
  • College is a place where a professor’s lecture notes go straight to the students’ lecture notes, without passing through the brains of either (הציטוט מיוחס למרק טווין אך מסתבר שיש לו כמה אבות[1])

האופניים ואני[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלום רב,

רכיבה בשטח שדות גבעת ברנר

הגעתם לדף המשתמש של Santacruz13, פרופסור אמריטוס באימונולוגיה באונברסיטה העברית. לאחרונה (2023) עברתי קורס עריכה בויקיפדיה, והתחלתי לתרום לעריכת ערכים בויקיפדיה. עם הזמן וצבירת ניסיון אני מקווה גם לערוך ערכים חדשים. בכך אקווה לתרום מהידע והניסיון רב השנים שבאמתחתי.

בשם המשתמש שלי בחרתי לבטא את קשר האהבה העז הקיים ביני לבין רכיבה על אופניים. רבים לפני בטאו את אהבתם לאופניים ולרכיבה. מבין כל אלה, כי אין זה ערך המוקדש לאהבת האופניים, צדק מי שאמר (מחבר אנונימי): Only a biker knows why a dog sticks its head out of a car window ("רק רוכב אופניים יודע מדוע מוציא הכלב את ראשו אל מחוץ לחלון המכונית").

ומריו צ׳יפוליני קולע למטרה באומרו[2]:

The bicycle has a soul. If you succeed to love it, it will give you emotions that you will never forget.

״לאופניים יש נשמה. אם תצליח לאהוב אותם הם יעניקו לך תחושות שלעולם לא תשכח.״

לבסוף, לרוכב.ת בשטח באביב, כשסביב פורחים מטעי השקדים (לא הרחק מקיבוץ הראל), ופתאום מעל ראשו.ה חולפת להקת שקנאים, וכל שנשמע הוא משק כנפיהם ת.יבין את משמעות הפסוק: ״מָה רַבּוּ מַעֲשֶיךָ ה' כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ״ (תהילים ק״ד, כ״ד).

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Quote Research, The Professor’s Lecture Notes Go Straight to the Students’ Lecture Notes, Quote Investigator® Tracing Quotations, ‏2012
  2. ^ M. Chandler, The 67 Best Bicycle Quotes: Inspiration And Captions for Bike Rides, Discerning Cyclist, ‏Updated May 2023