משתמש:SnopiShark/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דרק הייל
Derek Hale
שם סרט זאב צעיר: הסרט
תוכנית טלוויזיה זאב צעיר
גילום הדמות טיילר הקלין
מידע
גיל 38
תאריך לידה 7 בנובמבר 1988
מקום לידה ביקון הילס, קליפורניה
גזע אדם זאב מפותח
מין זכר
אזרחות ארצות הברית
מקום מגורים ביקון הילס, קליפורניה
דמויות קשורות
משפחה טליה הייל (אימא), לורה הייל (אחות גדולה), קורה הייל (אחות קטנה), פיטר הייל (דוד), מאליה טייט (בת דודה) אלי הייל (בן)

דרק הייל (באנגלית: Derek Hale) הוא דמות ראשית לשעבר (מעונות 1-4) ודמות אורח בחצי השני של עונה 6 בסדרת הטלוויזיה "זאב צעיר". דרק מופיע גם בסרט "זאב צעיר: הסרט" של פרמאונט+ לצד בנו בן ה-15 - אלי הייל.

את דמותו של דרק מגלם השחקן האמריקאי טיילר הקלין.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרק נולד ב-7 בנובמבר 1988 כבן אמצעי לאשת זאב אלפא בשם טליה הייל ולאבא חסר שם בעיירה "ביקון הילס" שבקליפורניה. כחבר במשפחה עתיקת היומין הזו, דרק גדל בידיעה על העל טבעי ביחד עם אחיותיו - לורה וקורה הייל, ודודו - פיטר הייל.

כאשר דרק הגיע לתיכון, הוא הצטרף לקבוצת הכדורסל של בית הספר. למרות זאת, כאשר הכוחות שלו התחילו להופיע, היה לדרק קשה מאוד לשלוט בשינוי הצורה במהלך ירח מלא, למרות שהצליח לשלוט בשינוי בכל זמן אחר.

טליה ניסתה לאמן את דרק להישאר בצורה האנושית שלו על ידי שימוש במדליון גדול, עליו חרוט סמל הלהקה - הטריסקליון. טליה טענה שהמדליון הזה חזק מאוד, ושכאשר הם מחזיקים אותו תוך כדי דקלום המנטרה "אלפא, בטא, אומגה", הוא יוכל לשלוט בשינוי, גם בירח מלא.

מאחר שדרק ידע שהמדליון הזה לא באמת משהו על טבעי, זה בקושי עזר לו. בעקבות כך, פיטר לימד את דרק להשתמש בכעס, זעם ושנאה בתור "עוגן" לשליטה שלו בשינוי הצורה, משהו שבסופו של דבר עבד, אבל גם שינה את האישיות של דרק, והפך אותו לאדם עצבני, שמתקשה להתחבר עם אחרים.

השריפה בבית הייל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשלב מסוים לקראת סוף 2004 ותחילת 2005 (6 שנים לפני תחילת הסדרה), בזמן שדרק ולורה היו בבית הספר, קייט ארג'נט ושותפיה הציתו את בית הייל בזמן שרוב משפחתם נמצאת בפנים. אמו טליה ועוד בערך שבעה אנשים נוספים מתו בשריפה.

והיו רק שני ניצולים:

פיטר - הצליח לשרוד את השריפה, סבל מכוויות בדרגה שלישית על חצי מגופו, מה שגרם לו להיכנס לקומה למשך 6 שנים.

קורה - הצליחה לברוח משם בבטחה, עם מחשבה שאף אחד מבני משפחתה לא שרד, גם לא דרק ולורה.

השנים שלאחר השריפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרק, שהתבייש מכדי לספר למשפחתו שהוא בטעות הקל על קייט למצוא אותם על ידי היכרויות איתה, עזב את ביקון הילס עם אחותו לורה ועבר לניו יורק, שם הם חיו יחד עד 2011.

אם זאת, לאחר ששמעו דיווחים על תקיפות חיות מוזרות שמתרחשות בביקון הילס, השניים החליטו לחזור. לורה הגיעה ראשונה לביקון הילס, לאחר שמישהו שלח לה תמונה של צבי מת, עם ספירלה (הסמל של אנשי הזאב לנקמת דם) שצרובה בפרוותו.

לאחר שלא שמע מלורה במשך זמן מה, דרק נסע לביקון הילס כדי לבדוק מה מצבה, רק כדי לגלות שהיא נהרגה על ידי אדם זאב לא ידוע, ששיסע את גופה לשניים.

כמה שבועות לאחר מכן, עלילת הסדרה מתחילה.

זאב צעיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרק מופיע בזאב צעיר כדמות ראשית מעונות 1-4, ודמות אורח בחצי השני של עונה 6.

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרק מחפש את אדם הזאב שהרג את אחותו, לורה הייל, תוך כדי שהוא עוזר לסקוט מק'קול להתמודד עם חייו החדשים כאדם זאב.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתור האלפא החדש, דרק מתחיל לבנות לעצמו להקה, תוך שהוא מנסה לאתר את הקאנימה.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק א: להקת האלפא מנסה לגרום לדרק להרוג את הלהקה שלו כדי להפוך להיות כמוהם. הוא מוצא את אחותו קורה, שחשב שהיא מתה. לאורך העונה, הוא מאבד שניים מהבטאות שלו ואת ניצוץ האלפא שלו.

במקביל, דרק נאלץ להתמודד עם החברה שלו, ג'ניפר בלייק.

חלק ב: רוח יפנית עתיקה, בשם "נוגיצונה", משתלט על סטיילס. דרק עוזר לסקוט ולהקתו להביס את הנוגיצונה.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרק נחטף על ידי קייט ארג'נט שמחזירה אותו חזרה לגיל 15, הגיל שבו הוא בטח בה. אמנם הוא חוזר לעצמו, אבל הוא מגלה שהוא מאבד בהדרגתיות את כוחותיו.

דרק שוכר את שירותיה של בריידן, שכירת חרב שתעזור לו למצוא את קייט כדי להבין מה קייט עשתה לו.

דרק פוגש את ליאם דאנבר ומנחה את סקוט. הוא מראה לכריס ארג'נט את הכספת של המשפחה שלו ומסביר שקייט עשתה לו משהו שגרם לצבע עיניו להשתנות ולאובדן הכוח שלו.

דרק מודה בפני בריידן שאיבד את כוחו. היא מנסה ללמד אותו להשתמש באקדח, ובסופו של דבר הם מתאהבים.

בעקבות רשימת החיסול, דרק עוזר לסקוט ולהקתה של סטומי להילחם נגד המתנקשים.

דרק נוסע למקסיקו עם להקת מק'קול כדי להביס את קייט, אך נפצע קשות על ידי אחד הברזרקרים שלה, ומת. אבל זמן קצר לאחר מכן, הוא חוזר לחיים עם כל הכוחות שלו ועם היכולת הנדירה להפוך לזאב אמיתי.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרק לא הופיע בעונה 5 בעקבות עזיבתו של טיילר הקלין. אם זאת, הוא כן הוזכר כמה פעמים. אפילו יוצר הסדרה, ג'ף דייוויס אמר שהיו לו תוכניות לגבי חלק 2 לעונה 5, שהיה אמור לכלול את דרק ואת חזרתה של ג'ניפר בלייק.

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרק חוזר לעזור ללהקת מק'קול להילחם בג'ררד ארג'נט ובציידת צעירה בשם מונרו.

זאב צעיר: הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרק מופיע בזאב צעיר: הסרט לצד בנו בן ה-15, אלי הייל.

בתחילת הסרט, דרק חוקר זירת פשע עם משטרת ביקון הילס, עד שהוא מגלה משריף סטילינסקי שבנו, אלי הייל, שוב גנב את הג'יפ של סטיילס מהמוסך שלהם. דרק מצליח לעצור את אלי, ולאחר שהשניים חוזרים הביתה, מתפתח ביניהם ריב, שמסתיים בכך שאלי הולך לחדר שלו בזעם.

לאחר כמה זמן, דרק דופק על דלתו של אלי ומציע לו לשחק לקרוס ביחד כדי להתאמן למשחק בערב, אבל כאשר דרק פותח את הדלת, אלי לא נמצא בחדר.

באותו הערב, דרק משכנע את המאמן לתת לאלי לשחק כמה דקות. בזמן המשחק, אלי נוקע את הקרסול, ודרק סוחב אותו לחדר ההלבשה. הדברים מקבלים תפנית כאשר דרק שומע מישהו מתקרב לחדר ההלבשה, ואז חץ נורה. לאחר מכן אליסון נכנסת ותוקפת אותו. דרק מעיף אותה ומנסה לברוח, אך היא מצליחה לירות חץ עם אקוניטון לעברו, החץ משפשף את צווארו של דרק, והוא נופל לרצפה. אליסון כמעט הורגת אותו, אבל הלהקה מגיעה בשנייה האחרונה.

דרק אומר לסקוט למצוא את אלי ומאבד הכרה. הלהקה סוחבת את דרק לביתו, ופיטר משתמש בלהביור שלו כדי לשרוף את האקוניטון בשביל שהחתך יתרפא. לאחר כמה שעות, אלי חוזר עם כריס ארג'נט ודוקטור דיטון לבית ומוצא את דרק כאשר הוא בריא לגמרי. אבל דקה אחר כך שלושה אוני מגיעים, ומתרחש קרב. אחד מהאוני מצליח לדקור את דרק בחזה, מה שמעלים אותו.

דרק מתעורר ומוצא את עצמו, את כריס ארג'נט, דיטון, שריף סטילינסקי, ליאם דאנבר וחברה שלו קשורים במעין חבלים בתוך עולם אפל, שאותו דרק מיד מזהה כאשליה. הנוגיצונה מגיע ושורט את אלי בפנים, ודרק שואג עליו בזעם. סקוט שומע את השאגה, ובזכות עזרתה של אליסון, הוא משחרר שאגה עוצמתית, מה שגורם לעיניים של כל אנשי הזאב במקום לזהור, כולל אלה של אלי. הנוגיצונה מתעצבן וזורק את אלי מהעולם האשלייתי לתוך מגרש הלקרוס של תיכון ביקון הילס.

לאחר שכל הלהקה מגיעה, אלי מצליח להפוך לאדם זאב ומשחרר את אביו, והשניים משחררים את השאר. הנוגיצונה אז מפתיע את כולם והופך בעצמו לאדם זאב. סקוט, דרק ואלי מתייצבים מול הנוגיצונה, ומתחילים להילחם בו. אבל לפני שהם מספיקים להכות, הנוגיצונה לוכד אותם בנפרד אחד מהשני במעין חדר שמואר בצבע של העיניים שלהם (סקוט; אדום / דרק; כחול / אלי; צהוב). אך השלושה מצליחים למצוא אחד את השני ולשבור את האשליה בעזרת שאגה מאוחדת.

לאחר שהם חוזרים לעולם האפל, אלי עף הצידה, בזמן שסקוט ודרק מנסים להחזיק את הנוגיצונה בכל הכוח כדי שג'ורדן פאריש יהרוג אותו, אבל פאריש אומר להם שהוא לא חזק מספיק כדי להחזיק אותו בעצמו, ושאם אחד מהם ינסה להחזיק את הנוגיצונה, הוא ישרף גם כן. דרק מסתכל על אלי ועל חבריו לרגע, ואז מחליט להקריב את עצמו. דרק אומר לסקוט שעכשיו אלי חלק מהלהקה שלו, לפני שמעיף אותו הצידה ותופס את הנוגיצונה, ונותן לפאריש לשרוף אותו ואת הנוגיצונה.

ברגעיו האחרונים, דרק מוכיח את עצמו כאדם זאב טהור, והופך לאלפא אמיתי. למרבה הצער, כוח האלפא האמיתי לא מספיק להציל את חייו, ודרק נהרג ביחד עם הנוגיצונה. וזה הסוף של דרק הייל, והפעם לגמרי.

למחרת, נערכת הלוויה בבית של דרק, בה סקוט אומר שלמרות ששניהם לא תמיד הסתדרו, הם היו כמו "אחים". לאחר ההלוויה, שריף סטילינסקי נותן לאלי את המפתחות לג'יפ של סטיילס ומבקש ממנו לשמור עליו.

לבסוף, אלי נראה על גבעה, משקיף על ביקון הילס, כאשר עיניו זוהרות בצהוב.

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיזיולוגיה של אדם זאב אלפא: לדרק יש את הכוחות והיכולות הבסיסיים של אדם זאב. עם זאת, בתור אלפא, לדרק יש יכולות על טבעיות שיש רק לאנשי זאב אלפא. יש לו גם כוחות נוספים שיש רק לאנשי זאב כשהם אלפא אמיתי. בנוסף לכך, כאדם זאב מפותח כמו אמו ואחותו, יש לו גם כוחות שייחודיים לו. הוא איבד זמנית את הכוחות שלו בתחילת עונה 4, אך בסופו של דבר החזיר אותם שוב בסוף העונה; התגלה שזה קרה בגלל שדרק "התפתח" לבטא שיכול לעבור באופן מלא לזאב אמיתי.

יכולות אלה כוללות: סופר חוזק, סופר מהירות, ריפוי מואץ, ספיגת כאב, שינוי צורה ועוד...

הלהקה של דרק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהרג את דודו פיטר בסוף עונה 1, והפך לאלפא, דרק החל לבנות להקה משלו ולהגביר את כוחו לקראת הגעתה של להקת האלפא. אבל לצערו, לדרק לא הלך טוב בתור אלפא, אריקה ובויד נהרגו על ידי הלהקת האלפא, ואייזק לייהי עזב את הלהקה. לאחר שאיבד את כולם, דרק ויתר על ניצוץ האלפא שלו כדי להציל את אחותו קורה.

חברי להקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אייזק לייהי - אדם זאב

ורנון בויד - אדם זאב

אריקה רייס - אדם זאב

קורה הייל - אדם זאב

בעלי ברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיטר הייל - אדם זאב

סקוט מק'קול - אדם זאב

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]