משתמש:Tal33/ברוק קובי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ברוק קובי עיתונאי, איש רדיו ותקשורת. (1958-2010)

פועלו בעיתונות הכתובה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובי ברוק החל את דרכו העיתונאית בשנת 1982 בעיתון "כלבו", של רשת שוקן, שם שימש תחילה ככתב מגזין ואח"כ כסגן עורך העיתון. בשנת 1985 יצא כעיתונאי מטעם העיתון "חדשות", יחד עם הצלם קלאודיו ניוטקייביץ', לסקר את המלחמה בסרי-לנקה וחשף את המעורבות הביטחונית הישראלית בייעוץ והדרכת צבא סרי-לנקה, במלחמתו נגד המורדים הטאמילים.

ב-1987 עבר ברוק לעיתון ידיעות אחרונות, שם שימש ככתב בכיר במוסף "7 ימים" של העיתון. במסגרת עבודתו בידיעות אחרונות, פרסם ברוק סדרת כתבות על נתיבי הסמים בעולם, במסגרתה נפגש עם יצרן ההרואין הגדול ביותר בעולם, קון-סא, והיה העיתונאי היחידי בעולם שזכה להתארח במחנהו, שעל גבול בורמה-תאילנד, במשך כשבוע. בסדרת כתבות נוספת, חשף ברוק את רשת הברחות הזהב במזרח אסיה, כשהוא מסתנן לנתיב של הברחות הזהב שפעל מהונג-קונג לקטמנדו שבנפאל, ומבריח 2 ק"ג זהב, כשהם מוסלקים בפי הטבעת. שנה אח"כ, נשלח ברוק מטעם ידיעות אחרונות, לכסות את ההפיכה בפיליפינים, והעביר רשמים ממקור ראשון של ימיו האחרונים של מרכוס במדינה ועלייתה לשלטון של קואסון אקינו, אותה גם זכה לראיין עבור העיתון. חלק מכתבותיו של ברוק על מזרח אסיה, זכו גם להתפרסם במגזין היוקרתי "Asia Week".

פועלו ברדיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1991 הצטרף קובי ברוק לצוות ההקמה של "רדיו 1", שהפך לימים ל"רדיו חיפה", ושימש כעורכו הראשי הראשון של הרדיו במשך 4 השנים הראשונות לפעילותו, בתקופה זו בנה ברוק את מודל הרדיו האזורי, שהוטמע אח"כ ע"י רוב תחנות הרדיו האזורי הפועלות כיום בישראל. תחת שרביטו של ברוק, יצר "רדיו 1" כמה תקדימים בשידורי הרדיו בישראל, כשהיה הרדיו הראשון בישראל ששילב שירים מזרחיים בפליי-ליסט השוטף של התחנה לאורך כל היום ובכל התכניות, ולא השמיע אותם רק ב"גטאות מוזיקליות" ייעודיות למוזיקה מזרחית, כפי שהיה נהוג אז בכל תחנות הרדיו בישראל. ברוק גם היה הראשון בישראל ששילב ראיונות ואייטמים בנושאי ספורט (בעיקר כדורגל), בתכניות האקטואליה של התחנה, כאשר כל תחנות הרדיו האחרות בישראל עסקו בנושאי ספורט אך ורק במדורי הספורט הייעודיים, ששודרו בשעות קבועות.

במקביל להיותו העורך הראשי של התחנה, הגיש ברוק גם תכנית אקטואליה יומית בשם "זה המצב עם קובי ברוק", שהפכה תוך זמן קצר לתכנית האקטואליה המועדפת על תושבי חיפה והצפון. בסקר TGI ובסקר החשיפה לרדיו של איגוד המפרסמים באותם השנים, עברה תכניתו של ברוק במספר מאזינה את תכניות האקטואליה, הן של גלי צה"ל והן של רשת ב'.

בשנתיים האחרונות בהן שימש ברוק כעורך הראשי של "רדיו 1", קיבלה התחנה לגיטימציה מכל שלוחות השלטון, ולמרות היותה "פירטית", התראיינו בה ראשי ממשלה, שרים, ח"כ, ואישי ציבור בכל הרמות. הצלחתה של התחנה תחת ניהולו של קובי ברוק, והפיכתה לרדיו המוביל בחיפה והצפון, שלעיתים עבר בסקרי ההאזנה אף את תחנות הרדיו הארציות, היוותה זרז משמעותי לקידום רעיון הרדיו האזורי בישראל ולהוצאת מכרזי הרדיו האזורי של הרשות השנייה לפועל.

בשנותיו כעורך הראשי של "רדיו 1", העמיד קובי ברוק דור של שדרנים צעירים ואנשי רדיו, התופסים כיום עמדות מפתח בתחום התקשרות בישראל, כדוגמת לימור דהאן, שמוליק טייאר, נתיב רובינזון, קארין ארד ועוד.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]