משתמש:TanyaKronhaus/אבי תל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של TanyaKronhaus.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של TanyaKronhaus.

אבי תל (נולד ב-1965) הוא יזם ישראלי, מוזיקאי, סופר ואמן רב-תחומי.

Avi Tell

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבי תל נולד ב-1965 בחיפה. אביו שלמה תל היה מחלוצי העיתונות המקומית והאינטרנט בישראל. בנעוריו, בשנות ה-80 עבד בעיתון המקומי ״כלבו״ אותו יסד אביו.

בשנת 1986, אחרי שרות כצלם אוויר בחיל האוויר, החל לעבוד בחברת הפרסום המשפחתית ״קשר ישיר״. בשנות ה-90 שימש כיועץ אסטרטגי ופרסומאי ובין השאר ליווה מערכות בחירות מקומיות, בעיקר ביישובים בצפון ישראל. בשנת 2002, לאחר מות אביו, מונה לדירקטור ברשת שוקן וניהל יחד עם אחיו שון את החברות ״קשר ישיר״ ו״קורל תל״. בשנת 2005 המציא את אתר האינטרנט Yad2, ויחד עם אחיו היה ממייסדיו ובעליו. ניהל את מערכות הפרסום של האתר ואת הנדסת הממשק.

בין השנים 2010 ועד 2020 פיתח מודלים סטטיסיטיים לעבודה פרסומית והתמחה בהנדסה שיווקית על פלטפורמות דיגיטליות. ליווה כיועץ תאגידי נדל״ן וחברות גדולות במשק הישראלי. החל בשנת 2015 ואחרי שמכר את מרבית אחזקותיו בחברה, החל להקדיש את חייו ליצירה בתחומי המוזיקה, הספרות והאמנות.

בשנת 2021 הקים יחד עם שותפתו טניה קרונהאוז, את מיזם הטלוויזיה האינטרנטית "MyTV"' ואת ערוץ הטלוויזיה הישראלי לתחומי התרבות TarbooTv.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבי תל גרוש ואב לארבעה ילדים. מתגורר ויוצר בכרמל.

יצירות בתחום המוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל משנת 2015 הקדיש תל את חלק הארי של יצירתו למוזיקה והפיק למעלה מ-180 אלבומים, בתחומים מגוונים, מאופרה אשר הלברית שלה הוא ספר איוב ועד יצירות הייקו מוזיקליות ואלבומים המוקדשים לאבות השירה העברית. מרחבי הז׳אנרים המוזיקליים בהם הוא יוצר נעים בין קונסטרוקציות וקולאז׳ים מוזיקליים, מוזיקה דיסהרמונית, מוזיקה אלקטרונית ועוד.

יצירות בולטות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יצירות ספרותיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. הרומן ״מוזיקה״ (2020) - פסיפס של מילים וזרמי תודעה, הכולל גם סדרה של קולאז׳ים פרי יצירתו. הספר יצא גם במהדורת ענק (1000x70) בחמישה עותקים, המאגדים קולאז׳ים ועבודות יד ובמהדורה דיגיטלית חיה, עם קטעי מוזיקה ווידאו.
  2. ״גולדה וצ׳רצ׳יל״ - מחזה (2010)
  3. מבחר שירים במהדורה דיגיטלית - ״מאה מחולות״, ״שירים שבורים״, ״אינטרלודים״.
  4. תיאורים - ספר שירים. יולי 2021.
  5. ״התבוננויות״ - מחזה (בהכנה. צפוי להחשף במהלך 2022)

יצירות אמנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ״אלף קולאז׳ים״ - 50 סדרות של 20 קולאז׳ים קטנים התלויים על חבלי כביסה. 7 קולאז׳ים מוקדמים, נמסרו לאוסף מוזיאון עין הוד.
  2. ״שדה הדפים הלבנים״ - מיצב הכולל 80 דפים בגודל חצי גיליון התלויים באוויר.
  3. ״אהבה ראשונה - אהבה אחרונה״ - מיצב מוזיקלי. הועלה במועדון הג׳ז ״לבונטין 7 בפברואר 2020, בהשתתפות אבי תל - פסנתר וכלי הקשה, ארז אשרוב - סקספון וחליל צד, גיל-לי מנקס - שירה.
  4. הקמת ערוץ תרבות ישראלי בטלוויזיה - יחד עם שותפתו טניה קרונהאוז, הקים תל את מיזם הטלוויזיה האינטרנטית "MyTV"' ואת ערוץ הטלוויזיה הישראלי לתחומי התרבות TarbooTv.
  5. ״תיבת האוצרות״ - רסיטל בן 5 שעות רצופות, לפסנתר, גיטרה חשמלית, זמרת ושחקן. בוצע לראשונה במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית בחיפה. אפריל 2021.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

{מיון רגיל:תל, אבי} קטגוריה:יזמים ישראלים קטגוריה:אמנים ישראלים קטגוריה:מוזיקאים ישראלים קטגוריה:סופרים ישראלים