משתמש:Tomtom/ערכים של "אלמונים"/המנהרה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:סרט

פרמטרים [ שם מקורי, שם הסרט, במאי ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

Tomtom/ערכים של "אלמונים"/המנהרה
תסריט יוהנס בץ
עריכה פטר אדם
שחקנים ראשיים היינו פרך
ניקולט קרביץ
סבסטיאן קוך
מוזיקה הרלד קלוזר
תומס וונקר
צילום מרטין לנגר
הקרנת בכורה 21 בינואר 2001 גרמניה
משך הקרנה 157-188 דקות
שפת הסרט גרמנית

המנהרה הוא סרט גרמני שמתבסס על אירועים היסטוריים. מסופר בו על מנהרה שחפרו גרמנים כדי לעזור לאזרחי גרמניה המזרחית לעבור מברלין המזרחית לברלין המערבית, אחרי בניית חומת ברלין. הוא הוקרן בטלוויזיה, ובגרסה מקוצרת בקולנוע.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי שמנצח הרי מלכיור את אליפות השחייה של גרמניה המזרחית, הוא מצליח לברוח לברלין המערבית, דרך צ'ק פוינט צ'רלי, מחופש ועם דרכון מזוייף. הוא מצטרף אל חברו מתיז הילר, שברח זמן קצר לפני כן דרך תעלות הביוב. בבריחה הזו נשארה חברתו של מתיז, קרולה, מאחור. היא נעצרת ונחקרת.
הרי רוצה בכל מחיר להביא את אחותו, יחד עם בעלה ובתה הקטנה למערב. להרי יש רעיון משוגע: הוא רוצה לחפור מנהרה מתחת לחומה. חברו מתיז מהנדס, וזה מתכנן את המבצע. יחד עם ויק ופרד הם שוכרים מפעל שננטש ליד החומה, בצד המערבי. מהמרתף הם מתחילים לחפור.
יום אחד מתגנבת לשם פריצי. הם תופסים אותה, והיא מנסה לשכנע אותם, שהיא לא מודיעה בשרות השטאזי, אלא רוצה להביא למערב את הארוס שלה. הם מקבלים אותה לצוות, אך הרי ממשיך להיות מרוחק וחשדן כלפיה.
בינתיים הצליחו השטאזי לשבור את קרולה, על ידי איום זדוני: קרולה בהריון, והם מאיימים עליה, שהיא תישאר בכלא, ואת התינוק ייקחו ממנה, אלא אם כן היא תסכים לשתף איתם פעולה. היא חותמת. קרולה נאלצת למסור לשטאזי מידע על התוכנית של הקבוצה. יום נעצר ויק במעבר הגבול, כשהוא חוזר מברלין המזרחית, ולא חוזר אל הקבוצה. הקבוצה מתחילה לחשוד, שהשטאזי יודעים משהו. כשוויק משתחרר לבסוף, אחרי עינויים, הוא מצליח לפענח, מי יכול להיות המודיע: קרולה. הקבוצה מכניה לקרולה מלכודת, ללא ידיעתו של מתיז, ומובילה את השטאזי למקום כלשהו, לא-רלוונטי. כך הם יודעים, שאכן קרולה הפכה להיות מסוכנת עבורם. עכשיו הם צריכים לבשר את הבשורה המרה למתיז. הידיעה שוברת אותו, אך הוא ממשיך לעבוד בשביל הקבוצה.
העבודה לא מתקדמת מספיק מהר, לכן משתכנעת הקבוצה לקבל אליה חברים נוספים, למרות הסיכון הכרוך בכך. הם עורכים חקירות על כל אחד שרוצה להצטרף. בצד המזרחי מבינים בשטאזי, שקרולה נחשפה, והם מחליטים להתלבש על בעלה של לוטה, שהיא אחותו של הרי.
במערב נודע דבר בניית המנהרה לצוות טלוויזיה, והם קונים מהקבוצה את זכויות התיעוד ומבטיחים בכך קיום עבור החופרים. לבסוף, אחרי חודשים רבים, המנהרה מגיעה ליעדה. כל עשרות קרובי המשפחה והחברים שמיועדים לבריחה נאספים בבית קפה בקרבת הבית שבו יוצאת המנהרה. הסרט מגיע בבריחה עצמה לשיא המתח, כי בשטאזי יודעים משהו, אך לא יודעים מספיק. סוף הסרט הוא מרדף ארוך, ובסוף כולם מצליחים לעבור, חוץ מקרולה, שמקריבה את עצמה, כדי להוביל את השטאזי באף.

ראה גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]