משתמש:Tzuria/ישיבת נצר מטעי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ישיבת נצר מטעי[עריכת קוד מקור | עריכה]

תולדותיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישיבת נצר מטעי, שבראשה עומד הרב ציון טוויל, הוקמה בשנת תשס"ב בישוב נצרים שבגוש קטיף בחבל עזה. בשנת תשס"ה לאחר הגירוש מגוש קטיף הישיבה העתיקה את מקומה למושב יבול על גבול מצרים, שם שהתה כשנתיים. בשנת תשס"ז הישיבה עברה לעיר אריאל שבשומרון. בתוך העיר הישיבה נדדה בין מספר משכנים זמניים עד שבסיעתא דשמיא נכנסה בא' באלול תשפ"ב למשכנה החדש והקבוע.

הישיבה כיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

בישיבה לומדים כשמונים וחמישה תלמידים כולל תלמידים המשרתים בשירות פעיל בצה"ל, ואברכים. עם רבני הישיבה נמנים: ראש הישיבה הרב ציון טוויל, הרב עמיאל נאומבורג, הרב אריאל רקובר, הרב אריאל שרשבסקי והרב יצחק בזק. התלמידים הצעירים (לפני צבא) מחולקים ל"שיעורים" על פי שכבות גיל, לכל אחד משלושת השיעורים הצעירים יש ר"מ מיוחד משלו. בנוסף הישיבה כוללת גם תוכנית לימוד לתלמידים בוגרי צבא בהובלת הרב עמיאל נאומבורג. האברכים בישיבה מתחלקים לשני מסלולי לימוד עיקריים. האחד, מסלול הלכתי בהובלת ראש הישיבה, הרב ציון טוויל. ומסלול עיון מעמיק בהובלת הרב אילן מורבסקי. בנוסף ישנם רבנים הבאים להעביר שיעורים לתלמידי הישיבה, מספר פעמים בשבוע, הרב אברהם שילר רב היישוב עלי, הרב יהושע וידר והרב יאיר הילר.

רוח הישיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הישיבה היא ישיבה קטנה ומשפחתית, ובה קשר בין אישי עמוק בין כלל תלמידי הישיבה ואברכיה. הקשר בין רבני הישיבה לתלמידה הוא קשר עמוק ומיוחד, ששם דגש על פיתוח האישיות הפרטית של כל תלמיד ותלמיד. כחלק מפיתוח האישיות הישיבה שמה דגש מיוחד על לימוד אמונה. הישיבה מעלה על נס לימוד מעמיק בגמרא, תוך הליכה בדרכם של הרב אברהם יצחק הכהן קוק, ובנו הרב צבי יהודה שראש הישיבה הרב ציון הוא תלמידו, אשר זכה לשמש את הרב צבי יהודה באחרית ימיו.

משכן הקבע של הישיב נמצא ברחוב רמת הגולן 4 אריאל.