משתמש:Vi-Ner'd/סוניק הקיפוד 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוניק הקיפוד 3
כללי
תאריך הוצאה 2 בפברואר, 1994 (סגה ג'נסיס), 14 בפברואר 1997 (מחשב)
סוגה פלטפורמה, הרפתקה
פיתוח Sega Technical Institute
הוצאה לאור סגה
ארץ מקור יפן
שפות אנגלית
הפצה סגה
סדרה סוניק הקיפוד
דרישות תוכנה
פלטפורמות Sega Genesis, מחשב
המשחק הקודם סוניק CD
המשחק הבא סוניק ונאקלס

סוניק הקיפוד 3 הוא המשחק השלישי בסדרת משחקי "סוניק הקיפוד". המשחק נוצר בשנת 1992 על ידי Sega Technical Institute (אנ') והופץ על ידי סגה. המשחק מציג לראשונה את דמותו של נאקלס הקיפודן, שומר יהלום המאסטר. המשחק שם יותר דגש על עלילה מאשר קודמיו. במשחק מופיעות סצנות בין השלבים או אפילו באמצע השלבים.

משחק זה והמשחק "סוניק ונאקלס" היו אמורים להיות משחק אחד, אך בגלל לחצי זמן הם פוצלו לשני משחקים. ניתן לשחק במשחק המשולב "סוניק 3 ונאקלס" כאשר מחברים את קלטת המשחק של סוניק 3 לקלטת המשחק של סוניק ונאקלס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שסוניק וטיילס הביסו את ד"ר רובוטניק ב"סוניק הקיפוד 2", ביצת המוות של רובוטניק מתרסקת לתוך אי המלאך המרחף. התרסקות ביצת המוות לאי גורמת לו ליפול לאוקיינוס. רובוטניק פוגש את נאקלס, האחרון מבין שבט הקיפודנים שחיו פעם באי. נאקלס שומר על יהלום המאסטר, המעניק לאי את יכולתו לרחף ועוצמתו זהה לזו של שבעת יהלומי הכאוס. רובוטניק משכנע את נאקלס שסוניק וטיילס מנסים לגנוב את יהלום המאסטר ויהלומי הכאוס, על מנת לעכב את סוניק בזמן שהוא משפץ את ביצת המוות.

סוניק וטיילס מגיעים לאי המלאך במטוס הטורנדו, וסוניק קופץ מהמטוס והופך לסופר-סוניק, אך נאקלס אורב לו ומרביץ לו כך שסוניק חוזר לצורתו הרגילה ונאקלס מצליח לגנוב את יהלומי הכאוס. סוניק וטיילס מסיירים באי ונתקלים פעמים רבות ברובוטניק ונאקלס. בבסיס השיגור של ביצת המוות, סוניק וטיילס מביסים את אגמן וגורמים לקריסה נוספת של ביצת המוות באי המלאך, המובילה לעלילת המשחק "סוניק ונאקלס".

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הוא משחק פלטפורמה שבו ניתן לשחק בתור סוניק וטיילס. כמו בקודמיו, סוניק יכול לרוץ, להתגלגל ולקפוץ, וטיילס יכול לעוף ולהעיף את סוניק. במשחק יש שישה שלבים, עם שני שלבים בכל אחד, המכילים מכשולים כגון רובוטים, סכנות טביעה, הימחצות תחת קירות וקוצים. בסוף כל שלב ראשון סוניק וטיילס נלחמים ברובוט של רובוטניק, ובוסף כל שלב שני נלחמים ברובוטניק עצמו.

סוניק וטיילס אוספים את יהלומי הכאוס על ידי היכנסות לשלבים מיוחדים, שהכניסות אליהם הן טבעות ענקיות המוחבאות בשלבים. בשלבים אלו סוניק וטיילס רצים במפה תלת-ממדית וצריכים לאסוף כמות מסויימת של כדורים כחולים, ולהימנע מכדורים אדומים הפוסלים אותם. כאשר הם משיגים את שבעת היהלומים, סוניק יכול להפוך לסופר סוניק החסין לכל מכשול. כמו במשחק הקודם, סופר סוניק מאבד טבעת כל שנייה, ולכן צריך לאסוף טבעות כדי להישאר בצורה זו לכמה שיותר זמן. לטיילס אין צורת סופר.

סוניק 3 ונאקלס[עריכת קוד מקור | עריכה]

במצב המשולב של "סוניק 3" ו"סוניק ונאקלס" ניתן לשחק בתור נאקלס בשלבים של "סוניק 3" ובתור טיילס בשלבים של "סוניק ונאקלס". המצב מוסיף את הסופר-יהלומים, סט נוסף של שבעה יהלומים. כאשר סוניק, טיילס, ונאקלס משיגים את הסופר-יהלומים, הם יכולים להפוך להייפר סוניק, הייפר טיילס והייפר נאקלס. הייפר סוניק יכול לבצע קפיצה כפולה שמשמידה את כל האויבים המופיעים על המסך, הייפר נאקלס יכול להשמיד את כל האויבים על המסך כאשר הוא נוחת על קיר, ושניהם יכולים לנשום מתחת למים. הייפר טיילס מוקף בארבע ציפורים המתבייתות על אויבים ומשמידות אותם.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:סוניק הקיפוד: משחקים]] [[קטגוריה:משחקי Windows]] [[קטגוריה:משחקי פלטפורמות ממוחשבים]] [[קטגוריה:משחקי וידאו משנת 1994]] [[קטגוריה:ציטוט מקור בשפה זרה (צרפתית)]] [[קטגוריה:ציטוט עם תסריט בשפה זרה (יפנית)]]