משתמש:XMaximillius/חמישה לילות אצל טל מוסרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:משחק

פרמטרי חובה [ סיווג ] חסרים

חמישה לילות אצל טל מוסרי
כללי
תאריך הוצאה מרץ 2015
סוגה אימה, Point and Click
פיתוח MatnGames
הפצה עצמאי, GameJolt
דרישות תוכנה
גרסה קלאסי, נולד מחדש
מנוע משחק Clickteam Fusion 2.5
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות מחשב אישי

חמישה לילות אצל טל מוסרי הוא משחק מחשב אינדי ישראלי מסוג אימה, שפותח בהשראת המשחק Five nights at Freddy's על ידי MatnGames. המשחק תומך גם באנגלית וגם בעברית, והוא הופץ בחינם באתר GameJolt וברחבי הפורומים בישראל.

עם פרסומו, המשחק זכה לביקורות טובות וכיסוי רב במדיה החדשה ובקהילת הYouTube הישראלית[1]. גם יוטיוברים גדולים יותר כגון SpicyCrap צילמו את עצמם משחקים במשחק ומגיבים לו[2]. זהו משחק האינדי הראשון בארץ שזוכה לחשיפה כל כך גדולה.[דרוש מקור]

במשחק זה השחקן מגלם שומר שהושכר על מנת להשגיח על הסטודיו של טל מוסרי. מהר מאוד השחקן מגלה שהוא זה שנמצא בסכנה כל לילה והתפקיד שלו הוא לשרוד. במידה והשחקן לא יתגונן כראוי, הוא יותקף על ידי טל מוסרי, דנה פרידר או עדי ביטי.

נכון להיום, למשחק יש שתי גרסאות: הגרסה הקלאסית, ו"נולד מחדש". כל גרסה פועלת באופן קצת שונה מהשנייה גם מבחינת המשחקיות (Gameplay) וגם מבחינת העלילה. לדוגמה, בגרסה הקלאסית השחקן נתקל במודעת דרושים בעיתון בעוד שבגרסה "נולד מחדש" השחקן הוצב שם באופן זמני כחלק מתפקידו במשטרת ישראל.

חמישה לילות אצל טל מוסרי (קלאסי)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגרסה הקלאסית היא הגרסה הראשונה למשחק, שפורסמה בפורומים השונים בארץ וב-GameJolt ב12 במרץ 2015, זמן קצר לאחר שטל מוסרי עזב את ערוץ הילדים ועבר לערוץ המתחרה ניקלודיאון. רוב מעריצי המשחק מאמינים שיציאת המשחק בזמן הזה לא הייתה מקרית, אך המפתח לא דיבר על הסוגיה באופן חד משמעי.

המשחק מתחיל עם מודעת דרושים בעיתון שמציינת שטל מוסרי מתלונן על רעשים בלילה וצריך כמה שומרים שישמרו על הסטודיו. לפי המודעה, כל מה שצריך לעשות זה להיות שם מ-12 בלילה ועד 6 בבוקר ולבדוק את המצלמות בשביל לוודא שהכל בסדר. בלילה הראשון של העבודה, השחקן מקבל שיחת טלפון מאדם שקשור לטל מוסרי (בדרך לא ברורה) ומסביר לו על העבודה ומה צריך לעשות. שיחת הטלפון מפורטת יותר מהמודעה בעיתון והאדם שמתקשר מבהיר ש'דברים מוזרים קורים בלילה' ושטל הוא זה שזז ממקום למקום. האדם בטלפון גם מזהיר את השחקן לסגור את הדלת כאשר מישהו מציץ ממנה, אבל לא יותר מדי על מנת שלא יגיעו מתעלת האוורור.

בכל לילה העל השחקן להביט במצלמות על מנת לוודא שהכל תקין בסטודיו, לסגור את הדלת במידה ומישהו מציץ משם, אבל להשאיר אותה פתוחה לאחר מכן. כמו כן על השחקן להרגיע את עודד מנשה, שלטענת האדם בטלפון "נמצא שם כבר כמה שנים ואף אחד לא יודע מה נסגר איתו".

בגרסה זו של המשחק, המשחק נגמר אחרי לילה אחד בלבד. לטענת המפתח, המשחק היה ניסיוני בלבד. הוא לא היה מעוניין לפתח אותו כי הוא לא ידע כיצד המשחק יתקבל בקהילה הישראלית.

חמישה לילות אצל טל מוסרי (נולד מחדש)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגרסה הקלאסית היא הגרסה השנייה (והאחרונה) למשחק, שפורסמה בפורומים השונים בארץ וב-GameJolt ב-31 ביולי 2015. הגרסה הזאת היא חידוש לגרסה המקורית שזכתה להצלחה ולפרסום רב בקהילת הגיימרים הישראלית.

במשחק זה השחקן מגלם שוטר מטעם משטרת ישראל שהחליטו להציב אותו בסטודיו של טל מוסרי לאחר קבלת תלונות מרובות מעובדים במקום. אותם אנשים התלוננו על רעשים ותעתועים מוזרים שמתרחשים בעיקר בלילות. גם בגרסה זו המשחק מתחיל בלילה הראשון כאשר השחקן מקבל שיחת טלפון מאדם שקשור לטל מוסרי ומסביר לו על המשחק ומה צריך לעשות. בשונה מהגרסה הקודמת עודד מנשה לא מופיע בסטודיו יותר, ובמקומו יש להרגיע את עדי ביטי אשר נמצאת בתעלות האוורור. כמו כן לאחר כל לילה יש משחקון קצר שמתאר את התפתחות האירועים שהובילה לנקודה בה המשחק מתחיל.

פרשת מספר הפלאפון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגרסה זו של המשחק הופיע מספר פלאפון ישראלי אשר לטענת המפתח, הוא לא ידע שקיים בכלל. כאשר שחקנים חייגו למספר, אישה ענתה. אותה אישה קיבלה שיחות כל כך הרבה פעמים שהיא החליטה לפנות למפתח. MatnGames טען שאין לו גישה להוריד את המספר (נכון לאותו תאריך), ובמקום זאת פרסם בערוץ הYouTube שלו ובאפיקים נוספים סרטון שמסביר את מה שקרה ומבקש מהשחקנים לא להתקשר למספר יותר. כמו כן הוא הציע לכל המעוניינים לשלוח לו הודעות באופן אישי אם הם רוצים ליצור איתו קשר או לשאול שאלות לגבי המשחק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:משחקי מחשב,משחקי וידאו שפותחו בישראל,משחקי וידאו בעברית,משחקי וידאו משנת 2015