לדלג לתוכן

משתמש:Yblaich1/Prezi

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פרזי היא תוכנה ליצירת מצגות מבוססת ענן וכלי וירטואלי להצגת סיפורים. המוצר מאפשר ממשק התקרבות למשתמש שיכול לשנות את קנה המידה של האזור הנצפה. כמו כן הכלי מאפשר למשתמש להציג ולנווט למידע 2.5D או parallax 3D על ציר ה- x. פרזי הוקם רשמית בשנת 2009 על ידי המייסדים Adam Somlai-Fischer, Peter Halacsy  Peter Arvai.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עורכי הפרזי ZUI ברשת האינטרנט ומחוצה לה משתמשים בכלי לוח נפוץ המאפשר למשתמשים להתקרב , להתרחק, לסובב, לשנות צורה ולערוך אובייקט. המשתמשים ממקמים את האובייקט על הצג ומנווט בין קטעי וידאו, תמונות טקסטים ותקשורות מצגות נוספות. המסגרת של תקשורת המצגות מאפשרת קיבוץ יחדיו של מצגות יחידות. השבילים הם רצפי ניווט המחברים מצגות למטרה בניית מצגת לינארית

מוצרים וממשקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרזי בשולחן העבודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרזי בשולחן העבודה מאפשר למנוי pro או Edo pro לעבוד כאשר הם לא מחוברים לרשת אינטרנטית, ליצור ולשמור את המצגות שלהם מערכות Windows או Mac שלהם. עורך שולחן העבודה של פרזי נאפשר למשתמש לעבוד על מצגת כאשר הוא לא מחובר לרשת אינטרנטית בפורמט של קבצי pez. המשתמשים יכולים לשמור קבצים עד לגודל של 500 mb. זאת כאשר הם נרשמים ומשתמשים בכתובת אימייל של בית ספר. יכולת אחסון זו אינה מושפעת כאשר משתמשים עובדים עם תוכנת המרה כצד שלישי הולם. כמו פורמט FLV או SWF9.

פרזי שיתוף פעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרזי היא תוכנת שיתוף פעולה רשתית המאפשר עריכה וצפייה של מצגת בזמן אמית של עד ל-10 אנשים. המשתמשים משתתפים באופן סימולטני וכל אחד מהם מיוצג בחלון תצוגה באמצעות תמונה אישית קטנה. למרות שהפגישות בפרזי יכולות להיעשות בצורה סימולטנית, ישנם גם אופציות אחרות. משתמשים יכולים היות מוזמנים לערוך את המצגת בעת מאוחרת יותר. קישור ישלח למשתמש והוא יוכל לערוך את המצגת בעשרה ימים לאחר מכן.

צפייה בפרזי דרך ipad[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרז Viewer הינה אפליקציה שפותחה עבור המשתמשים בipad. מסך המגע של ה ipad והממשק של משתמש רב מגע מאפשר למשתמשים להתרחק ולהתקרב (zoom) .

מודל הכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מודל ההכנסות של פרזי מבוסס על מודל הFreemium. לקוחות המשתמשים ברישיון הציבורי של המוצר חייבים לפרסם את העבודה שלהם באתר האינטרנט הרשמי של פרזי וזמין לציבור. לקוחות המשלמים לפרזי באחת מהתכניות Prezi Enjoy Prezi Pro יוכל להפוך את המצגת שלו לפרטית רק לבעלי רישיון pro המשלמים לאתר ישנה גישה לפרזי בשולחן העבודה ויכולים לערוך מצגות כאשר הם אינם מחוברים לרשת. פרזי גם מציע רישיון ספציפי לאנשי חינוך ולסטודנטים.

שימושים-

עסקים וכנסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משתמשים אחדים בפורום הכלכלה העולמית משתמשים כרגע בפרזי עבור המצגות שלהם. נואמים רבים מהכנסים של TED בתוכם גם היוצר של TED כריס אנדרסון משתמשים בפרזי.

חינוך

מוסדות אוניברסיטאיים רבים כמו למשל האוניברסיטה של מדינת אורגון, כמו גם תיכונים ובתי ספר יסודיים רבים משתמשים בפרזי. פרזי יכול לשמש כפלטפורמה לשיתוף פעולה סימולטני על מצגת מסוימת בין מורים לתלמידים שלהם ולאפשר לתלמידים לבהות ולהציג את הידע שלה בצורות למידה שונות ומגוונות.

ויזואליזציה של המידע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחודש יולי 2011, הגרדיאן השתמש בפרזי על מנת לפרסם באתר שלהם מפה גרפית של העולם החדש עבור המאמר שלהם על עצמאות דרום סודאן החדשה

תאימות הפלטפורמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרזי פותח ב- Adobe Flash, Adobe AIR . לכן פרזי מתאים לרוב רוב המחשבים מודרניים ודפדפני אינטרנט. עם זאת הפרזי לא עומד בסטנדרטים אינטרנטיים, מכיוון שלצורך השימוש בו צריך להתקין עדיין את התוסף adobe flash.

לינקים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

https://prezi.com/ האתר הרשמי]