משתמש:Yoav333/לוחם בנשמה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לוחם בנשמה
בימוי יואב רונן
תסריט יואב רונן, רועי אלה
שחקנים ראשיים יואב רונן
רועי אלה
דין מירושנירוב
הדס קלדרון
ערן איוניר
נואית אב
מוזיקה אייל סלע
צילום ינאי איוניר
הקרנת בכורה ישראלישראל 2018
משך הקרנה 96 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה דרמה

"לוחם בנשמה" (באנגלית: "True Fighter") הוא סרט דרמה ישראלי משנת 2017 בבימויו של יואב רונן (שגם הפיק, כתב ושיחק). הסרט נכתב הופק ובויים על ידי נערים בני 15 וכן גם על הסט צוות אחראי ומגובש אשר הורכב מנערים בני 15. הסרט עוסק בדניאל, נער מתבגר בן 17 ההולך בעקבות אחיו הגדול (דין מירושניקוב) ומתאמן ליחידה מובחרת בצבא, במהלך בדיקות רפואיות דניאל מגלה על מחלת עיניים נדירה שעתידה להתפרץ אצלו. לאחר הבשורה, דניאל יוצא למסע התמודדות חוצה גבולות עם הבשורה ועם חלומו שנשבר.

תבנית:TOC Right

העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דניאל אייזנקוט (יואב רונן) נער מתבגר בן 17 שהולך בעקבות אחיו הגדול יובל (דין מירושניקוב) ומתאמן עם חברו הטוב רוי (רועי אלה) כדי שבבוא העת יוכלו לשרת יחד ביחידת העילית של צה"ל- שייטת 13. בעקבות בעית ראייה אצל דניאל, הוא מחליט לעשות ניתוח לפתירת הבעיה. כשאר תוצאות הבדיקות הגיעו האם דניאל יוכל לעשות את הניתוח, רופא המשפחה מבשר לאמו ענת (הדס קלדרון) את הגרוע מכל ועל מחלת העיניים העתידה להתפרץ אצלו. ענת מחליטה לא לשתף את דניאל בבשורה של הרופא אך מה שענת לא יודעת, הוא שדניאל עמד וציטט לרופא מאחורי הדלת. לאחר מכן דניאל צריך להתמודד עם המציאות החדשה והלא פשוטה ועם חלומו שנשבר. בנוסף, מצד אחד צריך להתמודד עם יובל שלוחץ עליו להיכנס ליחידה, מצד שני צריך להתמודד עם רוי חברו הטוב שלא מבין לאן דניאל כל הזמן נעלם, ובמקביל רב עם הוריו, מדרדר בלימודים, מפסיק באימונים, ובין כל רגעי המשבר ישנה נקודת אור קטנה ונכנס למערכת יחסים עם שירה (נואית אב). בעזרת יובל, רוי, שירה ועוד אנשים טובים באמצע הדרך, גיבורינו דניאל יוצא למסע התמודדות חוצה גבולות שלא נראה כמותו לעולם.

הסיפור מאחורי הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

לעומת סרטים ישראלים באורך מלא שמקבלים תקציבים מהקרנות וחברות, הדרך להפקת הסרט במקרה הזה הייתה קצת שונה. את הסרט הפיקו שלושה נערים בני 15 יואב רונן, רועי אלה וינאי איוניר, כבר מהמשפט הזה ניתן להבין שהדרך להפקת הסרט במקרה הזה היא שונה ממקרים אחרים. כמובן שלקבל תקציבי ענק מהקרנות הם לא יכלו לקבל אז נאלצו לפתוח פרויקט לגיוס המונים, שם גייסו בהצלחה 35,000 ש"ח.[1] כמובן שבימינו זהו תקציב שלא ניתן להפיק ממנו סרט באורך מלא, אך מה שרבים אינם יודעים שכל הצוות שהיה על הסט הגיע לכל ימי הצילום בהתנדבות, כך גם השחקנים המקצועיים וגם שחקן שהגיע בסכום סימלי, גם על הלוקיישנים כמעט ולא שילמו כי רוב הלוקיישנים בהם צילמו היו בהתנדבות וביניהם: בית ספר, בית חולים, נתב"ג, מטוס והרשימה עוד ארוכה... ולכן הצליחו להסתפק בתקציב הזעום להפיק את הסרט.

ההתחלה כמו כל התחלה היא קשה, אך במקרה הנ"ל היא אפילו יותר קשה. "בהתחלה שאמרתי לכולם שאני רוצה לעשות סרט באורך מלא הסתכלו אליי וחשבו שאני משוגע"... כך אמר יואב רונן. נסו לדמיין לעצמכם שאתם בעלי בית הפקות שתומכים בסרטים, ולפתע מגיעים אליכם חבורת נערים ומספרים לכם שהם מצלמים סרט באורך מלא, הייתם שוקלים לתמוך בהם, שמבקביל מבקש מכם תקציב במאי עם ניסיון מוכח? סביר להניח שלא... בסופו של דבר אחרי שלא וויתרו לעצמם אף פעם והתעלמו מהרבה קשיים במהלך הדרך, השלישיה הצליחה להפיק ולצלם את הסרט.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יואב רונן- דניאל אייזנקוט

רועי אלה- רוי

דין מירושניקוב- יובל אייזנקוט

הדס קלדרון- ענת אייזנקוט

ערן איוניר- אייל אייזנקוט

נואית אב- שירה