משתמש:Zezecommunity/ZEZE

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קובץ:B82373 d01f104f74599013bf6d59f7ed1dff7e.png srz 381 198 75 22 0.50 1.20 0 (1).png
לוגו ZE.ZE
קובץ:קייטנות.JPG
פרויקט קייטנות
קובץ:פילהרמונית הרחוב.png
פילהרמונית הרחוב

אודות ZE.ZE[עריכת קוד מקור | עריכה]

ZE.ZE הוא עסק חברתי שמטרתו להניע צעירים לעשייה חברתית בצורה ייחודית ומהנה למען עצמם והחברה.

הארגון מייצר קהילת עשייה המהווה פלטפורמה ממשית ומקוונת המאפשרת להם לקחת חלק בעשייה חברתית התואמת את תחומי העניין שלהם ויכולותיהם האישיות. הארגון מעוניין להדגיש כי עשייה חברתית יכולה להיות דבר מהנה ויצירתי אשר אינו סותר את ההתפתחות האינדיבידואלית של הפעיל. בדרך זו פונה הארגון לקהל יעד רחב יותר, גם כאלו שהתרומה החברתית אינה בראש מעיינם.

ZE.ZE הוקם לפני כשנתיים וחצי על ידי יהונתן וינקלר, דניאל וינקלר ונרקיס אלון בשאיפה לייצר ארגון חברתי בר קיימא אשר יוביל לשינוי חברתי בקרב צעירים בסביבתם. כיום הקהילה מונה מעל ל-1000 צעירים (מתוכם 150 פעילים) בתל אביב ושואפת להתרחב לשאר חלקי הארץ. הוקמו מספר פרויקטים מרכזיים העוסקים באוכלוסיות מוחלשות: קשישים, עולים ונוער בסיכון, אשר הובלו על-ידי חברי הקהילה.

פעילות ZE.ZE והחזון[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. יצירת קהילת עשייה - - הקהילה הבנויה מצעירים המציעים את כישוריהם בתחומים מגוונים.
  2. שיתופי פעולה עם פלטפורמות קיימות - ניתן דגש ליצירת שיתופי פעולה עם כלל הגופים (עמותות/ עסק/ מוסדות ציבוריים). זאת במטרה לאחד כוחות ולנצל באופן מקסימלי את הידע המקצועי והמשאבים הקיימים למען מטרה זהה.
  3. התוצר - פרויקטים חברתיים המושכים צעירים לעשייה.
  • במישור אחד הארגון יוזם ומפתח פרויקטים חברתיים אשר עולים מהקהילה ומתופעלים על ידי חבריה.
  • במישור שני נבנה מאגר של פרויקטים ופעילויות חברתיות קיימות המוצעות להתנדבות גם כן.

ניתן דגש לפרויקטים יצירתיים, המופעלים ע"י קבוצה ובעלי נראות אשר עשויים למשוך צעירים. הפרויקטים מעניקים הזדמנות לקחת חלק בעשייה ובמקביל מוכוונים להוות השראה לפיתוח פעילות דומה. ZE.ZE מאמינים כי כל הפרויקטים היזומים לכל הפחות יקימו את עצמם ובשאיפה להשיא רווחים נוספים שינותבו לפעילויות חברתיות אחרות.

פלטפורמה אינטרנטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ZE.ZE עומלת על הקמת פלטפורמה אינטרנטית חדשנית ומהראשונות מסוגה בישראל. הפלטפורמה תבסס את הקהילה ותקשר באופן מקוון בין הצעירים לפעילויות החברתיות בהתאם ליכולות ותחומי עניין. כך תוכל להרחיב את הקהילה, להגדיל את היקף הפרויקטים ואת שיתופי הפעולה עם עמותות ומוסדות נוספים לשם שילוב חברי הקהילה גם בפעילותם.

פרויקטים של ZE.ZE[עריכת קוד מקור | עריכה]

פילהרמונית הרחוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרויקט מאגד קבוצה של "נגני רחוב" להרכב מוזיקאלי ייחודי. הפרויקט מעניק לנגנים, אשר לחלקם תהליך הקליטה בארץ לווה בקשיים, עבודה מכובדת, אפשרות לעבוד בקבוצה ובמה להציג את כישרונם. הפרויקט מעלה הופעות פתוחות באירוח אמנים ישראלים מהשורה הראשונה כגון ברי סחרוף, אהוד בנאי, דני סנדרסון וקרולינה. בשנה האחרונה נמכרו למעלה מ-30 מופעים והפרויקט הצליח לממן את עצמו ואף להשיא רווחים שנותבו לפעילויות חברתיות נוספות [1].

______________________________________________________________________________________________________________________

פרויקט קייטנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרויקט מכשיר בני נוער מאוכלוסיות מוחלשות לתפקידי הדרכה ושילובם בעבודה כמדריכים בקייטנות לילדים. עד כה הפרויקט נערך בשיתוף עם צופי תל אביב והקייטנה המסובסדת שלהם לילדי דרום תל אביב. כך עונה על צרכים במספר מישורים: הפרויקט מסייע לצופים באספקת והכשרת המדריכים ומאפשר את תפעול הקייטנות המסובסדות. כמו כן, בני הנוער זוכים להיות חלק מפתרון חברתי ובעבודה משמעותית בשכר הולם[2].

______________________________________________________________________________________________________________________

פרויקט גרוב הזהב[עריכת קוד מקור | עריכה]

אימוץ שני מרכזי יום לקשיש וסיפוק משאבים ופעילויות לשיפור חיי הקשישים ושיפור תדמיתם בקרב צעירים ונוער. (מרכז יום בפלורנטין ומרכז יום נווה תמר ביפו ד'). קהילת ZE.ZE לוקחת חלק אינטגרלי בתפעול מרכזי היום, בעריכת אירועים ופעילויות חברתיות למען חייהם של קשישי המרכזים. בין הפעילויות השונות טיולי גיבוש חוגים שבועיים כגון ​ריקודי בטן, קולנוע, יוגה ופעילות גופנית [3].​ ______________________________________________________________________________________________________________________

Zot.Zot[עריכת קוד מקור | עריכה]

עסק חברתי משותף לZE.ZE ולרשות לשיקום האסיר ובו מועסקות אסירות משוחררות בשיקום תעסוקתי להדפסה על מוצרים שונים כגון חולצות, תיקים, מחזיקי מפתחות, קאברים לאייפון ועוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מהתקשורת[עריכת קוד מקור | עריכה]