משתמש:Zoidberg~hewiki/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תבנית:דמות פיוצ'רמה טורנגה לילה היא דמות בדיונית בסדרת האנימציה פיוצ'רמה, המדובבת על ידי קייטי סיגל. לילה היא המפקדת של ספינת פלנט אקספרס והיא מושאת אהבה העיקרית של הדמות הראשית בסדרה, פיליפ ג'יי פריי. היא בהתחלה האמינה שהיא חייזרית חד-עין שננטשה מסיבות לא ידועות על כדור הארץ, אבל בפרק "Leela's Homeworld" היא מגלה שהיא מוטצית ביוב.

תפקיד בפיוצ'רמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקור שוטרת קריירה למופשרים במעבדה הקריוגנית בשנת 2999, לילה התפטרה כשפגשה את פיליפ ג'יי פריי, מופשר משנת 1999, ובנדר, רובוט מכופף מסרב-עבודה. ביחד הם מוצאים עבודה בפלנט אקספרס, חברת משלוחים בין-גלקטית שמנוהלת על ידי פרופסור יוברט פארנסוורת'. לילה משרתת כפקדת ספינת פלנט אקספרס, כשהוכיחה שהיא עובדת מוכשרת שמצילה מסכנה את העובדים הפחות-מוכשרים.

מערכת היחסים של פריי ולילה הוא קו מרכזי בסדרה. פריי תדיר מחפש את אישורה, ולילה מסרבת בקביעות לציאה איתו בגלל אי-בגרותו. כמובן, יש רגעים שלילה נפלת בשבילו אפילו לזמן קצר, במיוחד כשהוא מסכן את חייו בשבילה. היא רואה בו כחבר טוב מאוד ולא רוצה ממנו פחות, אבל לעיתים קרובות זה נראה שהיא מסתירה (מונעת מעצמה) רגשות עמוקים יותר כלפיו. בסרט "Into the Wild Green Yonder", כשהנסיקלופד מופיע, לילה מודה בגלוי שהיא מאוהבת בפריי.

דמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יצירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות שבתחילת הסידרה היא מיוחסת כחייזרית חד-עין שננטשה על כדור הארץ כתינוקת, יוצר הסדרה מאט גרוניגנג והמפיק הראשי דייויד אקס. כהן אומרים שאפילו לפני שהם הציגו את הסדרה לרשת הם כבר תיכננו שלילה תתגלה כמוטצית-ביוב. בהמשך הסדרה נחשף שהוריה נתנו אותה לבית יתומים כדי שהיה לה סיכוי לחיים רגלים מעל הביוב, מציגים אותה כחייזרית בגלל הגוף הרגיל שלה. לדברי גרונינג, גופה הנאה חוץ מהחד-עין נחתר להיות האישה המושלמת שרגילה בסדרות מדע בדיוני.

טיוטה מוקדמת של גרונינג על הדמות מפרט את התוכונות של לילה: "רצון חזק, דעתנית, עדינה (כשהיא לא נלחמת), מסודרת, חסרת מזל עם אהבה, אוהבת נשק, אוהבת חיות". קייטי סגל מתארת אותה כ"קשוחה, בחורת קריירה שרק לא מצליחה להחזיק ביחד את שאר חייה...היא רגישה וקשה באותו הזמן".

השם של לילה הוא משחק מלים מהעבודה המוזיקלת הידועה "Turangalîla-Symphonie" של אוליביה מסייאן.

עיצוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוץ מעינה הגדול, ההופעות האחרות של לילה כוללים קוקו עגול ואף גדול (ביחס לדמויות קומיקס אחרות). הקוקו נכלל כדי שלילה, כמו שאר הדמויות הראשיות בפיוצ'רמה ובקומיקס של גרונינג משפחת סימפסון, תזוהה גם כצללית. גרונינג החליט לתת לילה אף גדול רק בשביל הכיף, אבל המנפשים התנגדו לרעיון וטענו שזה לא טבעי. המנפיש Gregg Vanzo אמר שבתחילה הם התקשו לצייר ללילה הבעות פנים ומצבי רוח בגלל שיש לה רק עין אחת. הביגוד הרגיל של לילה זה עליונית לבנה ללא שרוולים עם מחשוף נמוך, חוֹתֶלֶת ומגפיים. למרות שגרונינג תיכנן שדמותה של לילה תהיה מושכת וסקסית, בסופו של דבר הוא הורה למנפישים להפחית מהמראה של מאפיינים מסויימים, ואמר ש"למנפשים יש הרגל להגזים עם דמויות נשיות". מה שלילה קוראת "הדבר הזה על היד שלי" מסוגל להרבה דברים ואפילו לבדוק אם הצמחים רעילים או לא.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייטי סגל מספקת את הקול של לילה.

קייטי סיגל מדובבת את לילה. סיגל מייד רצתה את הדמות כשהיא נשאלה למבחן-במה לפני גרונינג. היא מהיחידים בקאסט של פיוצ'רמה שמשחקים גם בחי ולא רק באנימציה. בראיון, סיגל אמרה: "זה משחק, אבל סוג שונה של משחק. את לא משתמשת בכל הכלי שלך כאן - הגוף שלך - אבל זה מאתגר בדרך הזאת. העבודה באנימציה היא מאוד לא רגילה. אין לך את אותו הניסיון כמו האנשים שאני עובדת איתם".

פיתוח דמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

החינוך של לילה כיתומה והמוצא המיסתורי שלה עזר לתדלק את הדמות שלה לאורך הסדרה. למרות הרצון-החזק הטבעי שלה, היא תדיר מרגישה בשוני הגפני שלה, ובשלב מסויים היא בוחרת בניתוח (שאחרי זה החזירה למצב הקודם) שיתן לה שתי עינים רגילות. בפרק "A Bicyclops Built For Two", היא נכנסת למערכת יחסים גרועה עם אלקזר, החייזר חד-עין היחיד ביקום, שמאוחר יותר מתגלה כחייזר מחליף-צורה רמאי. היא פוגשת את הוריה, מוטציות-ביוב המתגוררים בביוב בפרק "Leela's Homeworld". הוריה נתנו אותה לבית היתומים כדי שיהיה לה סיכוי לחיים טובים יותר ממוטציות ביוב ממוצע, שמתיחסים אלהם כזבל.

למרות שהעין היחידה מונעת ממנה ראיית-עומק ולפעמים מנוצל לאפקט היתולי, זה כרגיל לא מונע ממנה לטוס את ספינת פלנט אקספרס או בשליטה באומנות הלחימה. היא מאוד אטלטית ובמצב גופני מצויין, רוב הגברים (של כל הגזעים) לא מסוגלים לנצח אותה בקרב פיזי.

לילה קיימה יחסי-מין-מרחמים עם השחצן, האדיוט קפטן זאפ בראניגן בפרק "Love's Labours Lost in Space"; לדברי גרונינג, הפרק סימן נקודת שינוי בסדרה, שהראה שכותבים יכולים להמניך את גיבורי הסדרה והצופים עדיין אוהבים את הסדרה. במשך הסדרה, בראניגן מתרברב בלילה שבילה עם לילה ותדיר מנסה להגביר את הקשר ולמשוך אותה לדייטים ולמצבים רומנטים, שהיא מתאבת. המזל הרומנטי הרע של לילה נמשך לאורך הסדרה, אפילו כשחבירה פריי מתחיל להתעניין בה ברצינות. בסרט האחרון לילה מתוודאת לפני פריי על אהבתה אילו ושניהם מתנשקים.

מחוייבות לטבע ואהבה לחיות, גורמים ללילה לעבור על ההוראות של בראניגן במטרה להציל את ניבלר מעולם קורס, ומאמצת את ניבלר כחיית מחמד; בהמשך הסדרה ניבלר חושף את עצמו כשייך לגזע עתיק, נבון ומתחכם הידועים כ"ניבלונים".


{{מיון רגיל:טורנגה, לילה}} [[קטגוריה:דמויות טלוויזיוניות]] [[קטגוריה:פיוצ'רמה]] [[קטגוריה:דמויות אנימציה]] [[en:Turanga Leela]] [[cs:Seznam hlavních postav ve Futuramě#Turanga Leela]] [[es:Turanga Leela]] [[fr:Turanga Leela]] [[it:Turanga Leela]] [[nah:Turanga Leela]] [[nl:Turanga Leela]] [[no:Turanga Leela]] [[pl:Turanga Leela]] [[pt:Turanga Leela]] [[ru:Туранга Лила]] [[fi:Turanga Leela]] [[tr:Turanga Leela]] [[uk:Туранґа Ліла]]