נהגי המרוצים (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נהגי המרוצים
Стритрейсеры
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי אולג פסנקו עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מרינה אלכסנדרובה
אלכסיי צ'אדוב
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Cherepakha Studios
חברה מפיצה VGTRK
סנטרל פרטנרשיפ
הקרנת בכורה 2008 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 103 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט אקשן
תקציב 5,000,000 $
הכנסות 6,667,023 $ (מקור) (27.10 2018)
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נהגי המרוציםרוסית: Стритре́йсеры) הוא סרט פעולה רוסי משנת 2008, בבימויו של אולג פסנקו ובכיכובם של מרינה אלכסנדרובה, אלכסיי צ'אדוב, סטניסלב בונדארנקו, אלכסיי גוסקוב, וניקולאי צ'ינדיאקין.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אל צוות נהגי מרוצים בסנקט פטרבורג בראשותו של דוקר (Doker), מגיע סטפן מוחוב, שאך זה סיים את שירותו הצבאי. כאן אחיו הקטן מישקה, טכנאי מחשבים צעיר, הוא המומחה לפריצת מנעולים אלקטרוניים בעוד אביהם הקשיש עובד כמכונאי רכב. עם כניסתו של סטפן דוקר נפרד מהחברה שלו קטיה — בתו של קולונל במשטרת התנועה בשם סטפצ'נקו, שגם היא חברה בצוות שלהם. אביה מאוד לא מסכים עם התחביב שלה, אבל בהיותו טוב לב ועדין באופיו, הוא לא יכול באופן חד משמעי לאסור על קטיה לעסוק במרוצי רחוב.

דוקר בכוונה מעורר מצב, כך שסטפן במהלך "טבילת האש" שלו כנהג מרוצים הורס את המכונית המשודרגת שלו ושל דוקר. בתורה, קטיה מתאהב בסטפן, מה שעוד יותר מחריף את הקונפליקט: לא רק בין סטפן לדוקר, אלא גם בין סטפן לניקיטה, ותיק הנהגים בצוות שמבטא בגלוי את סלידתו מסטפן. מאוחר יותר דוקר אפילו מציע לסטפן לוותר על החוב שלו בשל הרס מכוניתו ומציע לו לעזוב את קטיה. במקביל מתפתח סיפור דרמה נוסף: אחיו של סטפן, מישה מנסה להתחיל עם לורה מהצוות של דוקר. היא, שמבוגרת מאוד ביחס לגילו, מתייחסת אליו בזלזול ולועגת לו.

כשמתגלה שהוא לא היחיד שחייב לדוקר אלא כל שאר אנשי הצוות, סטפן וקטיה מארגנים את כל החבורה לשיחה על כך, אך זה מתפתח לקטטה שבמהלכה סטפן וניקיטה מכים זה את זה. באותו הערב דוקר ניהל קשרים עם המאפיה באמצעות גנבת כלי רכב, בעוד משטרת התנועה מקבלת מידע פנימי על הגנבה המתוכננת ויוצאת למבצע ללכידת נהגי המרוצים. במרדף מכוניות לילי ברחובות סנקט פטרבורג, הנהגים מצליחים לחמוק וסטפן משלים עם ניקיטה. המבצע הכושל של המשטרה משפיע על אביה של קטיה, שמתחיל לחשוב שמפקדיו במשטרה מחפים על הנהגים והוא מספר על כך למפקדו הישיר.

באותו יום בערב, אחרי הליכה עם סטיבן, קטיה מגיעה אל דוקר במוסך ואומרת לו שהיא עוזבת לתמיד, יחד עם סטפן ומישקה. דוקר מנסה לאנוס אותה, אבל עוצר את עצמו ברגע האחרון. עד מהרה מתברר שהחבורה מנוהלת על ידי מפקד המשטרה. לאחר שיחה עם הקולונל, המכונאי המבוגר מסרב לעזור למאפיה ואלה מכים אותו באכזריות, כשמישה מצלם את האירוע בטלפון הנייד שלו. דוקר והגנרל שמים לב לזה, דוקר חוטף את קטיה והגנרל יושב בתוך הג'יפ גרנד צ'ירוקי שלו ויוצא לרדוף אחרי מישקה ולבסוף דורס אותו למוות. גוסס, מישה מצליח לשלוח לסטפן וידאו בהודעת MMS (שלאחר מכן מגיעה לידיו של סגן-אלוף סטפאצ'נקו). מבלי לדעת זאת, הגנרל אומר למישה: "בני, במשחקים למבוגרים, צריך לשלם כמו מבוגר" ומוחץ את הטלפון בעקב המגף שלו.

כאשר סטפן מגיע למוסך, כבר מגיע הבוקר. האב אינו מוסר את מפקד משטרת התנועה מחשש שיואשם במותו של בנו. הוא נשאר עם מישה המת בידיו, בעוד שאר הצוות יוצא למרדף. יחד עם המשטרה, נהגי המרוצים דוחקים את הגנרל אל מחוץ לעיר ולורה מצליחה לערער את הג'יפ שלו באמצעות מכונית צעצוע שפיתח מישקה. בידיעה שדוקר לקח את קטיה, קולונל סטפאצ'נקו אומר לסטפן איפה לחפש אותם — סטפן עולה על מכוניות ספורט ויוצא להשיג את דוקר לפני הגעת המשטרה. מוחוב נמלט כאשר שאר הנהגים נתקלים במשאית צהובה ובה רכבי המרוצים שלהם. 

המרדף של סטפן אחר דוקר מוביל לתאונה איומה, שבה שניהם שורדים באורח נס. מתברר כי דוקר הנחית את קטיה על המפרץ הפיני ולבסוף שחרר אותה. לאחר מאבק קצר, דוקר אומר לסטפן שהוא עבר והוא חושף את כוונותיו האמיתיות ומודה בתבוסה. סטפן נותן לדוקר להבין שהוא לא נוטר לו טינה ומאפשר לו ללכת. בשלב הזה שתי המכוניות מתפוצצות.

הסצנה האחרונה: סטפן וקטיה נפגשים על החוף ומתנשקים. למקום מגיעה גם שאר החבורה במכוניותיהם, ניקיטה וסטפן לוחצים ידיים ומתחבקים. מעליהם טס מסוק של משטרת תנועה, בעוד הנהגים מנופפים בידיהם לשלום.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלכסיי צ'אדוב — סטפן מוחוב
  • מרינה אלכסנדרובה — קטיה
  • סטניסלב בונדארנקו — דוקר
  • ניקולאי צ'ינדיאקין — סטפאצ'נקו, סגן-אלוף במשטרת התנועה, אביה של קטיה
  • אלווירה בוגלובה — לורה
  • אלכסיי גוסקוב — המכונאי מוחוב, אביהם של סטפן ומישקה
  • אלכסנדר סלאסטין — סרגיי פטרוביץ', גנרל, מפקד משטרת התנועה
  • ולדיסלב טרטיאק — ניקיטה
  • אנטון ואסילייב — קרל
  • אלכסיי פוגנפול — מישה, אחיו של סטפן
  • יבגני פילאטוב — חייל

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]