נושא בדף שיחת משתמש:Matanya

ביטול הוספת קישור לאתר מיפוי פרקי ספרי עמוס ועובדיה

8
Aaadir (שיחהתרומות)

שלום,

ראיתי שביטלת תוספת שלי לאזור "קישורים חיצוניים" בערכים של ספרי עמוס ועובדיה.

לגבי התוספת לספר עובדיה באמת חלה שגיאה בתוספת שלי וכשבאתי לתקנה מייד, ראיתי כבר שביטלת את התוספת.

הסיבה שנתת לביטול אבל נראה לי לא קשורה לשגיאה (אולי) אלא לטענה הנכונה ש"ויקיפדיה היא אנציקלופדיה ולא מדיום פרסומי. לפיכך, הוספת ערכים פרסומיים, פרסומות וקישורים שמטרתם לקדם אתר, רעיון, ארגון, עמותה או עסק מסחרי, שאינם מוסיפים ידע מהותי לקוראים, אינה מקובלת ועשויה להיחשב כהשחתה."

אני אנסה כאן לשכנע אותך שאולי בכל זאת יש מקום לקישור החיצוני שהוספתי ושאינו פירסומי אלא מוסיף ידע מהותי לקוראים.

אתר alamapa.com הוא אתר המוקדש, לפי הצהרתו, למיפוי מלא של המקומות המוזכרים בפרקי התנ"ך, פרק אחר פרק, על מפת לוויין (ועוד עזרים גיאוגרפים נוספים הקשורים לפרקים). הקישורים החיצוניים שהוספתי מובילים לעמודים בהם ניתן מיפוי המקומות בפרקי הספרים של עמוס ועובדיה.

זהו ידע בעל עניין רב לדעתי לקוראים הבאים לעיין בערכים הנ"ל בויקיפדיה והינם חסרים בערך כפי שהוא מופיע כיום. האמת שהוספתי קישור חיצוני דומה לאחרונה גם למיפוי ספר שמות וקיבלתי מאז תודות על כך מקוראים של ויקיפדיה - ולכן בעצם הוספתי גם כאן את הקישורים. נראה לי גם שמיפוי גיאוגרפי מלא של פרקי עמוס ועובדיה לא מתאים כחלק ישיר של הערכים בויקיפדיה אלא נופל יותר בטבעיות בקטגורית קישורים חיצוניים.

הנה תקנון ויקיפדיה לגבי קישורים חיצוניים:

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%A4%D7%93%D7%99%D7%94:%D7%A7%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%97%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D

נראה לי שהקישורים שהוספתי מתאימים להמלצות בתקנון:

+ הם מוסיפים ידע רלוונטי לערך ומוסיפים לאיכותו

+ הם אינם מפרים את האיסורים המופיעים בתקנון (שמירת זכויות יוצרים, קידום דעות, וכו')

למרות שאין כלל ברור לכך בתקנון  - הייתי מוסיף גם ש

+ האתר המוצבע הוא בעברית

+ האתר המוצבע אינו מסחרי ואינו מכיל תוכן פרסומי מכל סוג שהוא

אנא ענה לי אם הצלחתי לשכנע אותך ואני אחזיר את הקישורים (הפעם בלי השגיאה המקורית בקישור של ספר עובדיה - שאולי היתה בכלל הגורם לכל הבלגאן הזה).

Matanya (שיחהתרומות)
Aaadir (שיחהתרומות)

נראה לי שהקישור לאתר המיפוי לא תואם את ההגדרה הנ"ל להצפת קישורים כיוון שלא מתקיים לגביו ש"הרלוונטיות של הקישורים לערכים בהם הם מופיעים קטנה מהרלוונטיות הטיפוסית של קישורים חיצוניים אחרים בוויקיפדיה." שנראה לי כחלק מהותי של ההגדרה. לדעתי מיפוי כל שמות המקום המוזכרים בספרי עמוס ועובדיה מוסיף מידע בעל עניין לקוראי הערכים הנ"ל. העובדה שויקיפדיה איננה משפרת דרוג לא קשורה לעניין - כיוון שבכל מקרה האתר אינו מסחרי. אבל נראה לי שאני לא מצליח לשכנע אותך בינתיים. הסתכלת באתר המיפוי? יש לך דעה ספציפית לגביו?

Matanya (שיחהתרומות)

ראשון ראשון: אני חולק עליך לגבי הרלוונטיות. היות האתר מסחרי אינו רלוונטי, גם אתרים לא מסחריים היו רוצים להיות נראים על ידי מנועי חיפוש. הסתכלתי, אני חושב שיש בו תועלת, אני רק לא משוכנע בתועלת כקישור בערך בויקיפדיה. אתה מוזמן להתייעץ עם עורכים נוספים, זו דעתי, ודעתי בלבד.

Aaadir (שיחהתרומות)

כן - ה-שאלה היא באמת עניין הרלוונטיות והתוספת המהותית לערך שהוא המדד העיקרי לגבי התועלת כקישור בערך ויקיפדיה. הרי ברור שקיימים קישורים חיצוניים שכן מותרים - אחרת לא היה קיים המוסד הוויקיפדי הזה. קשה לי לטעון נגד הטענה שלך לחוסר רלוונטיות כי זה קצת עניין של תחושת בטן אולי. אני רק יכול לחזור על התודות שקיבלתי מקוראי ועורכי ויקיפדיה על הוספת הקישור החיצוני למיפוי ספר שמות לפחות.

אני אקבל בתודה את עצתך בכל אופן ואתייעץ עם עורכים נוספים.  

קיפודנחש (שיחהתרומות)

לא בדקתי עמוס ועובדיה. פניתי לקישור שהוסר משמות, והוא נראה לי קישור מועיל. בכוונתי להחזירו לערך.

קובץ על יד (שיחהתרומות)
קיפודנחש (שיחהתרומות)

שכחתי לעדכן - הקישור (לשמות) הוחזר לפני יומיים.

תגובה ל"ביטול הוספת קישור לאתר מיפוי פרקי ספרי עמוס ועובדיה"