נושא בדף שיחת משתמש:Matanya

חזרתי (שיחהתרומות)

שלום, העריכה הזו של בוט ההחלפות יצרה שגיאה פרמטרית. אם יש כבר שני סוגים בתבנית {{קצרמר}} הראשונה שבערך אז או לא לעשות כלום או למחוק את תבנית הקצרמר השני (או להוסיף לתבנית אפשרות לשלושה/ארבעה סוגים).

Matanya (שיחהתרומות)

ערן, אפשר בבקשה לעדכן את התבנית?

ערן (שיחהתרומות)

דנו בזה כבר בעבר בשיחת תבנית:קצרמר#ביטול החלפה 773 - השגיאה היא ריבוי השיוכים של הדף לתבניות קצרמר, ולא ההחלפה. עורכים לא צריכים להוסיף כל כך הרבה סיווגים לקצרמר - הסיווג צריך להיות סיווג כללי שמאפשר למצוא קצרמר לפי קטגוריה כללית -אם רוצים למצוא קצרמר לפי קטגוריה מאוד ספציפית אפשר להשתמש בחיתוך קטגוריות.

חזרתי (שיחהתרומות)

ערן – יש כשל לוגי בטיעון שלך: אם "השגיאה היא ריבוי השיוכים של הדף לתבניות קצרמר" – למה הבוט מאחד? הבוט צריך לאחד רק אם בכל תבנית יש שיוך אחד. אם יש תבנית עם שני שיוכים – הבוט צריך למחוק את התבניות הנוספות. ואם יש איסור על יותר מתבנית אחת בערך – אנא הוסיפו מקרים כאלו לקטגוריה:שגיאות פרמטריות בתבנית קצרמר. אני עוקב אחרי הקטגוריה הזו לפחות פעם אחת ביום.

ועוד שאלה: למה יש חובה לסווג כל קצרמר לנושא ספציפי? יש החלטה כזו? לא כל קצרמר שנוצר מתאים לנושא קיים וזה די מעיק לבקש מ־David.r.1929 להגות נושא חדש ולעדכן את התבנית (שהתחביר שלה לא פשוט).

ועוד דוגמה לתוצאה לא הגיונית של עבודת הבוט.

ערן (שיחהתרומות)

חזרתי, האם קראת את הדיון שהפניתי אליו?

תבנית קצרמר מיועדת לקבל עד שני סיווגים - המטרה היא לא לשכפל את כל הקטגוריות הקיימות בערך לצורה של "X" יחד עם "קצרמר X" אלא קטגוריות מאוד כלליות ברמה של כלכלה/היסטוריה כו'. בדוגמה שהפנית אליה יש טעויות סיווג:

  • משייכים בטעות את הערך פעמים לקטגורית קצרמר של צרפת
  • משייכים את הערך פעם לבית כנסת ופעם למסגד

הסיווג הנכון הוא למצוא עד שתי קטגוריות כלליות לנושא (לדעתי, דת וצרפת) ולשייך אליהן. אם מישהו מעוניין למצוא קצרמר בנושא ספציפי יותר, למשל קצרמרים בנושא "בתי כנסת ספרדיים" ניתן לעשות חיתוך קטגוריות של "בתי כנסת ספרדיים" ושל "קצרמר" - ואין צורך בשיוך לקטגוריה "בתי כנסת".

התוצאה של השיוך הכפול הזה היא גם מפריעה לקוראים (הוספה של שתי תבניות) וגם לא מועילה לעורכים (עודף קטגוריות קצרמר) - התיקון הראשון לטובת הקוראים הוא לאחד את התבניות, כפי שהבוט עשה, והתיקון השני לטובת העורכים הוא למטב את הקטגוריות לשיוך מתאים יותר, כפי שאתה עשית.

חזרתי (שיחהתרומות)

ערן, כן קראתי בעיון. ברור שהסיווג המקורי (לעיתים שתי תבניות, לעיתים תבנית אחת עם יותר משני סיווגים) הוא שגוי. אבל ההחלפה של הבוט גם שגויה – היא יוצרת שגיאה פרמטרית. לכן צריך להציף את כל הערכים שיש בהם יותר מתבנית קצרמר אחת לתוך קטגוריה:שגיאות פרמטריות בתבנית קצרמר, כמו שקורה כשיש יותר משני סיווגים בתבנית, ולא לבצע החלפה ממצב שגוי אחד למצב שגוי שני.

תוכל בבקשה לגרום שכל הערכים שיש בהם יותר מתבנית קצרמר אחת יוצפו לתוך קטגוריה:שגיאות פרמטריות בתבנית קצרמר? אם זה לא אפשרי – אז לשלוף לי רשימת ערכים מתאימה?

ולשאלה השנייה שלי: למה יש חובה לסווג כל קצרמר לנושא ספציפי? יש החלטה כזו? לא כל קצרמר שנוצר מתאים לנושא קיים וזה די מעיק לבקש מ־David.r.1929 להגות נושא חדש ולעדכן את התבנית (שהתחביר שלה לא פשוט).

ערן (שיחהתרומות)

בנושא השאלה השנייה - מסכים. לדעתי לא צריך סיווג של נושא ספציפי לקצרמר כחובה וזו כנראה טעות. לשאלה הראושנה - זה לא מה שבוט ההחלפות עשה?

חזרתי (שיחהתרומות)

ערן – אכן הבוט עושה זאת (זה קצת לא הגיוני לתקן שגיאה על ידי יצירת שגיאה אחרת, אך לא משנה, הקטגוריה הזו של הערכים השגויים אצלי במעקב).

איך מקדמים את ביטול החובה לסווג קצרמר לנושא ספציפי?

ערן (שיחהתרומות)

זה נשמע לי רעיון טוב. אפשר להציע את זה באולם הדיונים לתבניות, במזנון או בדף השיחה של תבנית קצרמר ולשמוע דעות נוספות.

חזרתי (שיחהתרומות)
תגובה ל"בוט החלפות: {{קצרמר|\1|\2}}"