ניצר אב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ניצר אב
Nitzer Ebb
מקום הקמה צ'למספורד עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1982 עריכת הנתון בוויקינתונים
זרם רוק
סוגה אינדסטריאל
סוג קול אלטרנטיב
חברת תקליטים Mute
www.nitzer-ebb.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ניצֶר אֵבּאנגלית: Nitzer Ebb) היא להקת אינדנסטריאל ו-EBM שנוסדה ב־1982 בצ'למספורד במחוז אסקס באנגליה על ידי בון האריס, דייוויד גודי והסולן דאגלס מקארתי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לשם הלהקה אין למעשה משמעות, והוא נועד להישמע גרמני[1], מתוך חיבתם של חברי הלהקה ללהקות אלקטרו גרמניות מוקדמות[2] כמו קרפטוורק, איינשטירצנדה נויבאוטן, ‏ Die Krupps(אנ'), ‏D.A.F(אנ') ומלריה! (אנ').

הסינגל הרשמי הראשון של הלהקה היה, Isn't It Funny How Your Body Works ויצא ב-1985. ההצלחה הראשונה של השלישייה הצעירה ותשומת הלב הראשונה במגזינים המסחריים הגיעו עם אלבום הבכורה שלה That Total Age שיצא בלייבל-Mute Records, בו הייתה חתומה, בין השאר, גם להקת דפש מוד, מה שהוביל לכך שהלהקה פתחה את סיבוב ההופעות של דפש מוד באירופה ב-1988[3] ומשכה תשומת לב בעיקר בגרמניה, צרפת, בלגיה וסקנדינביה. ב-1987 הופיעה הלהקה בישראל.[4]

לאחר עזיבתו של גודיי יצא, ב-1990 האלבום Showtime שהכיל את מהדורות הסינגל הנמכרות ביותר של הסינגלים Lightning Man ו-Getting Closer. לאחר מכן יצאה הלהקה לסיבוב הופעות עולמי נרחב, שנה לאחר מכן יצא האי.פי - As Is, בשנת 1992 החל מקארתי לעבוד על פרויקט הצד שלו, Recoil

האלבום הבא, Ebbhead, שהופק על-ידי Flood, יחד עם אלן ויילדר, זכה לביקורת מצד מעריצים רבים ונתוני המכירות הגיעו לשפל בהשוואה ליצירות הקודמות. נקודת המפנה המוזיקלית עם ביג להיט הייתה אמורה לחולל תפנית ב-1995, שעם זאת השיגה את ההפך. חברי Nitzer Ebb נפרדו לדרכם.

לאחר ההתפרקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בון האריס הפיק אלבומים למרלין מנסון ושל ה-Smashing pumpkins ומקארתי הופיע שוב ב-1997 לצדו של אלן ויילדר בלהקת Recoil ועבד על שני שירים באלבום Unsound Methods בטכניקה ווקאלית והחל ללמוד עיצוב ולימודי קולנוע בקיימברידג'. לאחר שסיים את לימודיו עבד כמעצב וידאו וסרטים בלונדון.

לאחר חמש שנים פנה דיג'יי הטכנו הצרפתי טרנס פיקסמר שהעריץ את הלהקה למקארתי ושכנע אותו לעבוד יחד ובכך לחדש את פעילות הלהקה. השיר Fixmer יצא לראשונה לצד רמיקס של Let Your Body Learn ורימיקסים נוספים.

2006–2012 - הקאמבק[עריכת קוד מקור | עריכה]

עקב פניות מעריצים החליטו בון האריס ודאגלס מקארתי להופיע שוב ביחד. קונצרט האיחוד הראשון שלהם התקיים בפסטיבל ה-Wave-Gotik-Treffen ביוני 2006.

הלייבל Mute Records זיהו את הקאמבק הזה עם האלבום הטוב ביותר ב-Body of Work 1984-1997, בליווי סיבוב הופעות עם מספר הופעות ב-2006. בספטמבר 2007 הצטרף ג'ייסון פיין מחדש ללהקה, אחרי שניגן איתם במהלך שנות ה-90.

בשנים 2007 ו-2008 הופיעה Nitzer Ebb בפסטיבלים ובמועדונים. ב-2009 הם יצאו שוב לסיבוב הופעות עם ארבע הופעות באירופה ביוני ושבעה קונצרטים באמריקה בנובמבר. בתחילת 2010, ניצר אב היה מופע הפתיחה של דפש מוד. במקביל, היא עמדה בראש סיבוב ההופעות שלה במתחם התעשייתי באירופה.

Nitzer Ebb הוציאו את האלבום Industrial Complex ב-22 בינואר 2010. ובאמצע 2011 ערכהNitzer Ebb סיבוב הופעות באירופה יחד עם הלהקה הגרמנית Die Krupps והוציא את ה EP- Join in the Rhythm of Machines, במהדורה מוגבלהת של 500 עותקים.

האי.פי הכיל 4 שירים, שניים מהם הולחנו על ידי Nitzer Ebb ושניים על ידי Die Krupps. כל אחד מהשירים הופק על ידי הלהקה השנייה. האי.פי נמכר רק בסיבוב הופעות וכל עותק נכתב בכתב יד של שתי הלהקות.

2018 – הקאמבק השני[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-30 ביולי 2018, הוכרז באמצעות האתר החדש Nitzer Ebb Produkt ועמוד הפייסבוק של הלהקה כי היא מתאחדת שוב, הפעם בהרכב מלא של המייסדים (דאגלס מקארתי, בון האריס, דייוויד גודי) יחד עם החבר הזמני סיימון גריינג'ר הקאמבק החל עם ההוצאה המחודשת של כל התקליטים שיצאו ב-Mute Records כמארז בלייבל Pylon Records. מאז דצמבר 2018 עורכת הלהקה לסיבובי הופעות באופן קבוע[5].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ניצר אב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ NITZER EBB: `A STRONG FEELING FOR THE VERY BASIC GROOVE`, Chicago Tribune (באנגלית)
  2. ^ Nitzer Ebb: We have never felt confined by what other people expected of us • All PYRENEES · France, Spain, Andorra, All PYRENEES · France, Spain, Andorra, ‏2019-04-30 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Janos Janurik, Interview with Nitzer ebb. .Reflections of darkness 5 בינואר 2010
  4. ^ 125 פעימות לדקה, עיתון חדשות 27 באפריל 1987
  5. ^ Nitzer Ebb's Concert History. Concert archives