ניקולאס גייג'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ניקולאס גייג'
Νίκος Γκατζογιάννης
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 23 ביולי 1939 (בן 84)
Lias, יוון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, יוון עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית הספר ללימודי מוסמך בעיתונות של אוניברסיטת קולומביה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים כריסטוס גייג' עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס היינמן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ניקולאס גייג'אנגלית: Nicholas Gage; נולד ב-23 ביולי 1939) הוא סופר ועיתונאי חוקר אמריקני ממוצא יווני. ספרו "אֶלֶנִי" ראה אור בתרגום לעברית.

תולדות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

גייג' נולד בכפר ליה (יוונית: Λια) שבמחוז אפירוס בצפון-מערב יוון בשם ניקולאוס (ניקוס) גאצויאניס (אנגלית: Nikolaos Gatzoyiannis; יוונית: Νίκόλαος Γκατζογιάννης) לחריסטוס (אנגלית: Christos; יוונית: Χρίστος) ואלני (אנגלית: Eleni; יוונית: Ελένη) גאצויאניס.

כאשר פרצה מלחמת העולם השנייה, עזב אביו את יוון לארצות הברית, בכוונה לצרף אליו את משפחתו, אך על רקע תום מלחמת העולם, פרצה מלחמת האזרחים ביוון, הקומוניסטים כבשו את הכפר ליה, עצרו את האם אלני, האשימו אותה בתמיכה במלוכנות, שפטו אותה משפט ראווה במרכז הכפר, והוציאוה להורג. לפני מעצרה הספיקה אלני להבריח מהכפר את ניקולאס ושלוש מאחיותיו. אחות רביעית, גליקריה (אנגלית: Glykeria; יוונית: Γλυκερία), שלחמה כפרטיזנית, נתפסה בידי הקומוניסטים[1].

בשנת 1949, בשלהי מלחמת האזרחים, הפליגו ניקולאס ואחיותיו באוניה לניו יורק, והתאחדו עם אביהם, שאותו לא ראה ניקולאס מיום שנולד. גליקריה הצטרפה אליהם בשנת 1950, לאחר שהמלחמה תמה[1]. בשנת 1964 סיים גייג' לימודי תואר שני בבית הספר לעיתונאות של אוניברסיטת קולומביה, והחל לעבוד ככתב עבור סוכנות הידיעות אסושיאייטד פרס. בין השנים 1970־1980 עבד גייג' גם עבור העיתונים בוסטון הראלד טראוולר, וול סטריט ג'ורנל והניו יורק טיימס.

בשנת 1980 עזב גייג' את עבודתו בניו יורק טיימס, ונסע ליוון כדי לחקור את נסיבות מותה של אימו ולהתחקות אחר רוצחיה, ובשנת 1983 פרסם את הספר "אלני", על אודות חייה ומותה. גייג' מתאר בספר כיצד איתר את האיש ששפט ורצח את אימו, והגיע לביתו באתונה כשאקדח מוחבא בכליו, במטרה להורגו. אולם במהלך הפגישה נכנסה לחדר בתו הקטנה של האיש, וגייג' התחרט ועזב את הבית מבלי שנקם את מות אימו. הספר ראה אור בעברית בשנת 1986, בתרגומו של יוסף אשכול, בהוצאת מעריב.[2]

ב-1985 יצא לאקרנים הסרט אלני (אנ') המתבסס על הספר וגייג' היה שותף לכתיבת התסריט שלו. קייט נליגן משחקת בתפקיד אלני וג'ון מלקוביץ' בתפקיד גייג' המבוגר.

גייג' מתגורר כיום בעיר נורת' גראפטון (אנגלית: North Grafton), מסאצ'וסטס, נשוי לג'ואן (אנגלית: Joan), ולו בן - כריסטוס (כריס, על שם סבו), תסריטאי וכותב ספרי קומיקס, ושתי בנות: אלני (על שם סבתה) ומרינה (אנגלית: Marina)[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]