נקסואוטפירוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןנקסואוטפירוס
תקופה
אוליגוקן-מיוקן 30.8–20.4 מיליון שנה לפני זמננו
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: יונקים
סדרה: מפריטי פרסה
משפחה: טפיריים
סוג: נקסואוטפירוס
מינים
  • Nexuotapirus marslandensis
  • Nexuotapirus robustus
שם מדעי
Nexuotapirus
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נקסואוטפירוס (שם מדעי: Nexuotapirus) הוא סוג נכחד של מפריט פרסה ממשפחת הטפיריים, אשר חי באמריקה הצפונית בין האוליגוקן למיוקן שלפני 30.8 עד 20.4 מיליון שנה מזמננו.

הסוג תואר ב-1998 בידי החוקר האמריקאי L.B Albright והוא כולל 2 מינים: Nexuotapirus marslandensis, אשר הועבר מהסוג הקרוב Miotapirus ו-Nexuotapirus robustus, אשר קודם לכן סווג כמין של פרוטפירוס (Protapirus). המאובנים שלו התגלו בדרום ארצות הברית באזור טקסס ואורגון. מרבית השרידים היו של חלקי לסתות וגולגולת[1].

לטפיר זה היה מבנה לסתות ייחודי והקשר בינו לטפירים החיים אינו בולט ישר, מאחר שהוא היה אחד מהקדומים שבבני הקבוצה והזכיר מעט גם את ראשוני הסוסיים וקרוביהם כמו הפלאותריום. היה זה אוכל צמחים עגלגל שחי כנראה ביערות של דרום ארצות הברית עד שנכחד במשך המיוקן, אולי כתוצאה משינויי אקלים.

בין התכונות הפרימיטיביות של הסוג נכללים מבנה חריצי של הטוחנות ומבנה צר יותר של השיניים המצרות ככל שמתקרבים לבסיס הלסת. כמו כן היה לו חוטם מגודל אך קצר יחסי ומבנהו פחות דמה לזה של חדק והיה בעל קרבה יחסית ללסתות, כך שהיה שונה יחסית מהטפירים החיים בעלי החדק. למעשה מספר חוקרים כלל אינם רואים בו טפיר אמיתי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Albright, L.B. (1998). "New genus of tapir (Mammalia: Tapiridae) from the Arikareean (earliest Miocene) of the Texas Coastal Plain". Journal of Vertebrate Paleontology. 18 (1): 200–217. doi:10.1080/02724634.1998.10011044