סאבסיקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף סאב 6)
סאבסיקס
Sub6
מוקד פעילות הרצליה, ישראל
תקופת הפעילות מ-1999
סוגה אלקטרוניקה, טראנס, דאנס
חברת תקליטים HOMMEGA
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סאבסיקס (באנגלית: Sub6) הוא הרכב טראנס ומוזיקה אלקטרונית ישראלי הפועל משנת 1999. הסגנון המוזיקלי של ההרכב ייחודי בשילוב של שירה ומרכיבים של מוזיקה שחורה ומוזיקת פופ, לתוך מוזיקת הטראנס. חברי ההרכב הם האחים גולן אהרוני (יליד 1973) ואוהד אהרוני (יליד 1980). שניהם מוזיקאים, נגנים ומפיקים, בוגרי בית הספר למוזיקה "סאונד" בתל אביב.

סגנון מוזיקלי והשפעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

"סאבסיקס" נחשבים בסגנונם כטראנס פסיכדלי של מועדונים, אך הוא נתפס כמתאים גם לשמיעה ביתית. מלבד המרכיבים הטיפוסיים של טראנס וטכנו, ישנה במוזיקה של ההרכב נוכחות משמעותית של שירה ואפקט ווקודר, וחלק מהקטעים כוללים מרכיבים המאפיינים מוזיקת פופ, מוזיקה שחורה ודאב-רגאי. בין השאר נכתב עליהם ש"הסגנון של סאבסיקס חסר הגדרה מחד, ועוטף בתוכו שלל הגדרות מאידך. אולי הדרך הטובה להגדיר סגנון כה ייחודי הוא במילה השמורה בדרך כלל לג'אז או מטאל – פיוז'ן. היתוך יחיד במינו, שמשלב עבודת סאונד מרהיבה"[1]. באתר המוזיקה האמריקני RegenMag נכתב על סאבסיקס: "השימוש של הלהקה בקולות בתוך מוזיקת הטראנס שונה מרוב הקטעים שיוצאים לאור בתחום זה, ויכול לסחוף קהל שנע בין סגנונות הטראנס, ההאוס ואפילו הפופ"[2]. העובדה שהסגנון של הלהקה פונה לקהל רחב יותר גררה ביקורת ממעריצי טראנס ותיקים על תרומת ההרכב להתמסחרות הז'אנר.

במוזיקה של סאבסיקס ניכרת השפעה מהלהקות לפטפילד וקראפטוורק.

התפתחות ההרכב[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2002 הוציא ההרכב את הקטע הראשון שלו, "To Experience", באוסף של חברת התקליטים הום-מגה, המפיקה תקליטי טראנס ישראליים. באותה תקופה חתם ההרכב בחברת התקליטים והחל לעבוד על אלבום הבכורה שלו.

בשנת 2003 ההרכב שיתף פעולה עם הזמרת הבריטית מישל אדמסון, ויצר את הקטע "Rahe'ya", קטע טראנס בשילוב שירה בסגנון פופ – דבר שהיה לא מקובל במוזיקת הטראנס הפסיכדלי. הקטע נוגן על ידי תקליטני טראנס רבים, וזכה לפרויקט רמיקסים "Rahe'ya – The Remixes" שבו השתתפו בין השאר אמן הטראנס שאנטי מאטקין והמפיק הישראלי יונתן דגן (ג'יי ויוז).

אלבומם הראשון של סאבסיקס, "Who needs love songs" יצא בחברת "הום-מגה" ביוני 2004, וזכה לביקורות חיוביות[1]. האלבום בתואר "אלבום השנה" לשנת 2004 של המגזין "דיג'יי העיר" הישראלי. באלבום התקיים עוד שיתוף פעולה עם מישל אדמסון בשיר שכתבה, "Seventh son". בשיר התארח ג'ה נתן הישראלי, שגם השתתף בהופעות עם ההרכב בשנת 2005. השיר יצא באוספים רבים, בין השאר גם באוסף פופ של חברת "Warner music" ביפן. גם שיר זה זכה לפרויקט רמיקסים שיצא ב-2005 – "Seventh son - The remixes" . פרויקט זה התבסס על פרוגרסיב טראנס, ונטלו בו חלק בין השאר האמנים Ticon ו-Freq.

בשנת 2006 עבד ההרכב עם היוצר שי שלו על הפרויקט הישראלי "מקרוני פבריקה". בשנת 2007 יצא האלבום של מקרוני, "כל התשובות נכונות", שבו השתתפו גם היוצרים יונתן דגן, פאניק (ניק לניאדו), ואמן האלקטרו-האוס רן שני.

בשנת 2007 הוציא ההרכב מיני-אלבום שנקרא "Saved EP" ובו חמישה קטעים חדשים, שבאחד מהם שיתפו פעולה עם אסטריקס.

בין השנים 2001–2008 יצאו לאור קטעים של סאבסיקס גם באוספים של חברות התקליטים "Hit Mania" ,"Ministry of sound" ו-"TIP" בבריטניה, וכן "Solstice" ביפן. הקטעים המוזיקליים של סאבסיקס זכו לרמיקסים רבים, בין השאר של ההרכבים GMS, "Wrecked machines", Psysex", "Shanti", "Pixel".

בשנת 2009 ו 2011 הוציא ההרכב EP ואילו בשנת 2014 הוציא שני סינגלים.

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאבסיקס מופיעים במועדונים ובפסטיבלים של טראנס ומוזיקה אלקטרונית בארץ ובעולם. האירועים הבולטים בהם הופיעו הם "Voov Experience" בגרמניה, "Arvika Festival" בשוודיה, "Rio E-music" בברזיל, "Earthcore Global Carnival" באוסטרליה, "Brixton Academy" באנגליה, ו-"Ageha club" ביפן.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Rahe'ya Remixes (EP) - 2004 (עם מישל אדמסון)
  • Who Needs Love Songs (Studio Album) - 2004
  • 7th Son Remixes (EP) - 2005
  • Saved (EP) - 2007
  • 2009 - Imagination (EP)
  • 2010 - Free Faller (Unofficial EP)
  • 2011 - This Ain't No Disco (EP)
  • 2014 - Droid Save The Queen - Zyce Rmx (Single)
  • 2014 - Judah Six (Single)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 ליאור אבידב, סאב 6: נמצאים בטופ, באתר ynet, 21 ביוני 2004
  2. ^ ג'ז פורת, Sub6 - Who Needs Love Songs, כתבה באתר המוזיקה האמריקני RegenMag