סוזי מ. ברסטו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סוזי מ. ברסטו
Susie M. Barstow
לידה 9 במאי 1836
ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 12 ביוני 1923 (בגיל 87)
ניו יורק, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה ציור, אמנות חזותית, הוראת האמנויות עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
סוזי מ. ברסטו, ערוץ נחל בהרי הקאטסקייל, 1870

סוזי מ. ברסטואנגלית: Susie M. Barstow;9 במאי 183612 ביוני 1923) הייתה ציירת אמריקאית, הקשורה לאסכולת נהר ההדסון, שהייתה ידועה בנופיה הזוהרים - לומיניזם.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוזי מ. ברסטו הייתה בתם של סוחר התה של העיר ניו יורק, סמואל ברסטו (1805–1884) ומרי טיילר בלוסום (1813–1895), ששושלתם נובעת מאחד הנוסעים המקוריים של המייפלאואר.[1] היא למדה במכללת הנשים רוטגרס בניו יורק, סיימה את לימודיה בשנת 1853 וקיבלה הכשרה אמנותית נוספת באירופה. במשך מספר שנים לימדה במכון לאמנויות ומדעים בברוקלין.

נופיה הבוגרים של ברסטו מייצגים שלווה ומלאים באור. היא הציגה באקדמיה הלאומית לעיצוב בשנת 1858, באגודה לאמנות בברוקלין ובאקדמיה לאמנויות יפות בפנסילבניה.[2]

באותה תקופה לא היו לאמניות נשים את אותן ההזדמנויות להציג את עבודותיהן כמו שעשו אמנים גברים, ולכן עבודתה נותרה לא ידועה יחסית, עד שהיסטוריוני האמנות החלו לבחון מחדש עבודות של נשים מאסכולת נהר הדסון.[3]

עבודתה נכללה בתערוכה המקיפה "נזכור את הנשים: נשות אסכולת נהר ההדסון" בשנת 2010 באתר ההיסטורי הלאומי תומאס קול בקאטסקיל, ניו יורק, ותערוכת 2019 "צבע הירח: ציור ירח ב -2019" אמנות אמריקאית "במוזיאון נהר ההדסון ביונקרס, ניו יורק, שם הייתה ברסטו אמנית מובלטת לצד יצירות מאת תומאס קול, אלברט בירסטדט, וג'ורג' איננס, בין השאר.[4]

ברסטו, הייתה חברה במועדון ההרים האפלצ'יאני, כי הייתה מטיילת מושבעת שטיפסה על מאות הרים בניו יורק ובניו אינגלנד - כולל כל הפסגות העיקריות של קטסקייל, ההרים לבנים ואדירונדאק - כמו גם באירופה. (האלפים והיער השחור).

לעיתים קרובות היא יצאה למסעות לאורך נהר ההדסון ובהרים ששילבו טיולים עם רישומים וציור.

ברסטו מצאה ששמלות נשים בתקופתה מסורבלות מדי ולא מעשיות, ופיתחה לבוש טיולים שכלל מגפיים חזקות וחצאיות מקוצרות בשילוב מכנסיים (שילוב שדגלה בו תנועת הרפורמה בלבוש נשים (אנ')).

ברסטו מעולם לא התחתנה.

אחייניתה סוזי ב. סקילדינג הפכה גם היא לאמנית ומאיירת, והשתיים המשיכו לשרטט משימות ביחד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סוזי מ. ברסטו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Susie M. Barstow, THE HISTORY OF PAINTING REVISITED (באנגלית)
  2. ^ New York Times New York State Poll, June 2008, ICPSR Data Holdings, ‏2009-12-03
  3. ^ The Grand Women Artists of the Hudson River School, Smithsonian Magazine (באנגלית)
  4. ^ The Hudson River Museum Presents The Color of the Moon: Lunar Painting in American Art, Hudson River Museum (באנגלית)