סייג' סטאלון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סייג' סטאלון
Sage Stallone
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 5 במאי 1976
פילדלפיה, ארצות הברית
פטירה 13 ביולי 2012 (בגיל 36)
פילדלפיה, ארצות הברית
מקום קבורה בית הקברות ווסטווד וילג' עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 19902012 (כ־22 שנים)
מקום לימודים
  • בית הספר לאמנויות של אוניברסיטת צפון קרולינה
  • בית הספר מונקלייר עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סייג' סטאלוןאנגלית: Sage Stallone; ‏5 במאי 197613 ביולי 2012) היה שחקן אמריקאי. בנו של השחקן, הבמאי, והתסריטאי סילבסטר סטאלון. התפרסם בעיקר מסרטיו של אביו ששיחק בהם, כגון ״רוקי 5״ ו״לכודים״.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטאלון נולד בלוס אנג'לס, קליפורניה, בנם הבכור של סשה צ'אק וסילבסטר סטאלון. הוא היה אחיו של סרג'ו "סט" סטאלון, ואחיהם מצד אביו של סופיה, סיסטין (אנ') וסקרלט סטאלון. הוא אחיינו של השחקן והזמר פרנק סטאלון (אנ'), ונכדה של ג'קי סטאלון (אנ'). אמו החורגת הייתה הדוגמנית והיזמית ג'ניפר פלווין (אנ'). בשנת 1993 סיים את לימודיו במכללת מונטקלייר בוואן נויס, קליפורניה, ולאחר מכן למד קולנוע במשך שנה בבית הספר לאמנויות של אוניברסיטת צפון קרוליינה.

כמה שנים אחרי שלמד לקח הרבה משככי כאבים, שחשב שעוזרים לו. בשנת 2012 סטאלון נפטר ממנת יתר של משככי כאבים, בגיל 36.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כילד הוא הופיע כאורח בסדרה נשים מהממות מתאבקות (אנ'), סדרה שקודמה על ידי סבתו, ג'קי סטאלון. בשנת 1990 כשהיה בן 14, לקח אותו אביו לשחק בסרט רוקי 5 שם כיכב כדמות ראשית. בשנת 1993 שיחק בסרט הרשע בתוכי. בשנת 1996 כשהיה בן 20, שיחק בסרט לכודים (אנ'). בשנת 1997 שיחק בסרטים משפחת מנסון (אנ') וגיבור אמריקאי. בשנת 2002 שיחק בסרט השקפות של רשע. בשנת 2006 יצא הסרט השישי בסדרת סרטי "רוקי" - רוקי בלבואה, אליו ליהק אביו את מיילו ונטימיליה במקומו. באותה שנה שיחק בסרטים מוסקבה מתחת לאפס את דמותו של וסילי, אחד התפקידים המרכזיים בסרט ובסרט ויק שהוא ביים. סרט זה זכה בפרס בפסטיבל הסרטים של בוסטון (אנ'). בשנת 2007 שיחק בסרט אוליביירו העולה (אי') את ד"ר סטיבנס. בשנת 2010 שיחק בסרטים הבטחות שנכתבו במים (אנ') את המאפיוזו ובסרט הקצר הסוכן (אנ') את ארי שיינוולד. שני הסרטים הוצגו בפסטיבל הסרטים של ונציה ובפסטיבל הסרטים הבין-לאומי בטורונטו. כמו כן, ביים והפיק את הסרט הדוקומנטרי אלן ייטס נחשף, בו הוא מראיין את אחד השחקנים הראשיים של סרט ניצול משנות ה-80 שואת הקניבלים. הפיק גם את הסרט הקצר "ויק" ואת הסרט הלך עם האפיפיור (אנ').

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשחקן[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמפיק[עריכת קוד מקור | עריכה]

כבמאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]