סן-אנדרה (גבינה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סן-אנדרה
Saint-André
מאכלים
סוג גבינה לבנה עם קליפת עובש עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצא צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
מרכיבים עיקריים חלב פרה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סן-אנדרהצרפתית: Saint-André)[1] הוא מותג של גבינת חלב פרה משולשת צרפתית. (גבינת שמנת משולשת או גבינת קרם פרומאז' משולשת היא גבינה המכילה יותר מ-75% שומן בחומר היבש שלה, כלומר, כ-40% שומן בכל נפח הגבינה, בשפה הצרפתית: triple crème).

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סן-אנדרה היא גבינה רכה בתוכה, עם ציפוי לבן אבקתי של עובש מבחוץ. הגבינה מיוצרת בצורת גליל של 200 גרם, קוטר 6 ס"מ וגובה 5 ס"מ. הגבינה פותחה ויוצרה במקור על ידי מפעל הגבינות Soulié התעשייתי ב־Villefranche-de-Rouergue, במחוז אוורון. היא מיוצרת כעת ב-Vire, במחוז קלבדוס. יש לה מרקם חמאתי רך, קליפה אכילה חריפה, וטעמה כמו הגרסה האינטנסיבית של גבינת הברי.

ייצור וצריכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השמנת מתווספת לגבינה במהלך הייצור. תהליך ההבשלה נמשך כ-30 יום. תכולת השומן של סן אנדרה היא כל כל גבוהה (כ-75%) שהיא יכולה לגרום לטעם להתקבל כטעם של יין לבן חמוץ ומתכתי; היצרן ממליץ לצרוך את הגבינה בצרוף קרום של באגט ובירה קלה או פשוט פרוסת אגס. יינות שרדונה מיושנים בחביות עץ אלון, אשר נוטים להיות נמוכי חומציות יכולים אף הם להשלים את צריכת הסן-אנדרה.

בספטמבר 2016 חידש המותג את הלוגו והאריזה של הגבינה, כדי לאמץ עיצוב מודרני יותר בשיתוף עם Favoreat design, סוכנות לעיצוב גרפי בברוקלין. הלוגו החדש אויר ביד על ידי הוגו שבאלייה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סן-אנדרה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]