סנצ'ו פנסה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סנצ'ו פנסה
Sancho Panza
יוצרים מיגל דה סרוואנטס עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות אירווינג ג'ייקובסון עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
מקצוע נושא כלים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
פסלו של סנצ'ו פנסה במדריד

סנצ'ו פנסהספרדית: Sancho Panza), הוא דמות בדיונית ברומן "דון קישוט" (בתעתיק מדויק: דון קיחוֹטֶה) שנכתב על ידי הסופר הספרדי מיגל דה סרוואנטס סאבדרה, וראה אור בשני כרכים: הראשון בשנת 1605, והשני בשנת 1615. סנצ'ו פנסה הוא נושא הכלים של גיבור הרומן דון קישוט, ומלווה את אדונו במסעותיו לאורך הרומן תוך כדי אמירת הערות מחוכמות לרוב. הוא רוכב על חמור חסר שם אליו הוא פונה בכינוי "האפור" (בספרדית: El rucio), אשר יכול להיות מפורש גם כדהוי או בלתי נקי,[1] כאשר השימוש מוגבל להתייחסות אל סוס או חמור.

בתחילת הרומן, סנצ'ו פנסה הוא איכר עני ופשוט החי בכפר, נשוי ואב לשני ילדים. סנצ'ו מחליט להתלוות אל דון קיחוטה במסעותיו בתור נושא הכלים שלו, לאחר שזה מבטיח להפוך אותו למושל של אי.

בהסתמך על המקור הספרדי, התעתיק העברי של שם הדמות הוא "סנצ'ו פנסה". משמעות המילה "פנסה" (panza) בספרדית היא "בטן" – בדרך כלל "כרס".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סנצ'ו פנסה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Eisenberg, Daniel (1976-01-01). "El rucio de Sancho y la fecha de composición de la Segunda parte de "Don Quijote"". Nueva Revista de Filología Hispánica (NRFH) (בספרדית). El Colegio de Mexico, A.C. 25 (1): 94–102. doi:10.24201/nrfh.v25i1.2788. ISSN 2448-6558.
ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.