עולם המדע הבדיוני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עולם המדע הבדיוני
Мир фантастики
סוגה video game magazine עריכת הנתון בוויקינתונים
מו"ל Hobby World עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריכי הופעה 2003–הווה (כ־21 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
www.mirf.ru
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עולם המדע הבדיונירוסית: Мир фантастики) הוא כתב עת בשפה הרוסית המוקדש ליצירות של מדע בדיוני. הוא הוקם בשנת 2003 ונחשב לירחון הגדול בתחום זה במרחב הפוסט-סובייטי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הירחון הוקם בשנת 2003 ביוזמת ניקולאי פגאסוב. המהדורה הראשונה יצאה ב-26 באוגוסט 2003 וכללה 80 דפים. בשנת 2004 הוא גדל ל-128 דפים. באותה שנה הוקם אתר אינטרנט, בו מתפרסמים מאמרי הירחון באיחור של כחודשיים. בשנת 2015 מדיניות זו שונתה ומאז חלק מפרסומי הירחון מופיעים באתר באופן מיידי. החל משנת 2019 ביקורת על סרטים מופיע באתר בלבד.

בשנת 2008 פגאסוב עזב את תפקיד העורך הראשי ועבר לתפקיד מוציא לאור.

בשנת 2018 הוחלפו בעלי הוצאה לאור והייתה כוונה להפסיק הוצאה של הירחון על הנייר. במסגרת מימון המונים נאספו כ-5 מיליון רובל וזה איפשר המשך הוצאה של הירחון. בשנים 2021 ו-2022 נמשכו פעולות של מימון המונים שמאפשרות המשך הוצאה לאור של הירחון.

בכל מהדורה של הירחון מתפרסמים מאמרים עם ביקורת ספרותית על יצירות ספרותיות, אנימה, קומיקס וסרטים בתחום מדע בדיוני ופנטזיה. בדרך כלל לביקורת מוצמד ציון בסקלה עד 10. הסרט אוואטר קיבל באופן חריג ציון "11", לעומת זאת היו כמה סרטים שקיבלו ציון "0".

כל שנה מוענק פרס ל"ספר הטוב ביותר". בין מקבלי הפרס סופרים רוסים כמו אלכסיי פחוב וסרגיי לוקיאננקו וגם סופרים מחוץ לרוסיה כמו סטיבן קינג, ניל סטיבנסון ואנדי ויר.

כמו כן מוענק פרס ל"סרט הטוב ביותר". פרס זה הוענק 5 פעמים לכריסטופר נולן. בנוסף לכך מוענקים פרסים שנתיים ל"אנימה הטוב ביותר", "קומיקס הטוב ביותר" ופרסים נוספים.

בשנת 2020 פורסמו רשימות של יצירות העשור בתחומים שונים. הספר "זיכרון האור" הוכרז כספר העשור וסרט "התחלה" הוכרז כסרט העשור.

על פעילותו הירחון קיבל מספר פרסים לרבות פרס ESFS כירחון הטוב ביותר באירופה בשנים 2006 ו-2021 ומספר פרסים ספרותיים רוסים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]