עיר של נשמות אבודות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עיר של נשמות אבודות
City of Lost Souls
מידע כללי
מאת קסנדרה קלייר עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רומן עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום התרחשות ניו יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה סיימון אנד שוסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 8 במאי 2012 עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה
ספר קודם עיר של מלאכים נופלים עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא עיר של אש שמיימית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עיר של נשמות האבודות הוא הספר החמישי בסדרת בני הנפילים מאת קסנדרה קלייר.[1][2][3] הספר יצא ב-8 במאי 2012, ואחריו יצא הספר השישי והאחרון בסדרה, עיר של אש השמימית ב-2014.

הספר תורגם לעברית על ידי ענבל שגיב-נקדימון ויצא לאור בהוצאת גרף ב-2016.

חלקים מהספר הוטמעו בסדרה ציידי הצללים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר נפתח עם חזרתו של סיימון הביתה, שם הוא מגלה שיש הרבה סמלים דתיים המונעים ממנו את הכניסה לבית, אמו נעלה את הבית וטענה שהוא רצח את סיימון "אמיתי". בהמשך הוא שומע מקליירי שג'ייס נעדר ואינו ניתן לאיתור. קליירי ושאר חברי הקבוצה משיגים את תמיכת מלכת הפיות, אך בתמורה הם צריכים להשיג ולמסור לה שתי טבעות ממלאכת פיות שיאפשרו לעונדי הטבעת קשר טלפתי. נואשת, קליירי מסכימה לתנאים ותוך כדי חיפוש אחר הטבעות בספריית צייד צללים, היא מגלה את ג'ייס נכנס לספרייה ומדבר בצורה ידידותית עם סבסטיאן מה שמבלבל את קליירי שחשבה שסבטיאן חטף אותו.

באותו לילה קליירי מתעוררת ומוצאת את ג'ייס שוכב איתה במיטה, ומבקש ממנה לבוא איתו. זמן קצר לאחר מכן, סבסטיאן נכנס לחדר, לאחר דקה ג'וסלין (אמה של קליירי) מגלה אותו, ומעירה אותו לוק וביחד הם תוקפים אותו. לאחר שסבסטיאן דוקר את לוק בגב השניים עוזבים, אבל מבטיחים לחזור בשביל קליירי. בסופו של דבר היא מחליטה להצטרף לשניהם כמרגלת תוך כדי שימוש בטבעות הפיות כדי לתקשר עם סיימון.

במהלך הזמן הזה קליירי מבינה שג'ייס קשור לסבסטיאן (על ידי רונה) ואינו בעל מחשבה עצמאית, לאחר שג'ייס נדקר ברונת הקשר הוא מצליח להסביר לקליירי שסבסטיאן מתכנן להשתמש בדמה של לילית כדי ליצור צבא של ציידי צללים אפלים באמצעות גביע תמותה חדש ולהקים לעצמו מסדר, בהמשך הוא מבקש מקליירי להרוג אותו, לאחר לילה הוא חוזר לשליטת סבסטיאן. בינתיים, סיימון וחבריו מזמנים את רזיאל, שנותן לסיימון חרב שמיימית בשם תהילה אבל במחיר האות קין של סיימון, החרב מסוגלת לחסל רק את הרוע שבבן אדם.

בהמשך טבעת הפיות של קלירי נעלמת והיא מגלה אותו אצל סבסטיאן, היא מצליחה להזהיר את סיימון על רוב התוכנית של סבסטיאן ואומרת לו להגיע לבארן, אבל נתפסת באמצע הדרך על ידי סבסטיאן ונאלצת להרוס את טבעת הפיות. לאחר מכן השניים נלחמים וסבסטיאן ללא הצלחה מנסה לנשק את קליירי אך לא מצליח, בהמשך הם הולכים לבארן, שם מקים סבטיאן צבא של ציידי צללים אפלים, סיימון נותן את החרב של רזיאל לקליירי, שבה היא משתמשת כדי להרוג את סבטיאן, אך היא לא מצליחה להגיע לסבסטיאן, במקום זה קליירי דוקרת את ג'ייס, מתוך אמונה שזה לא יהרוג אותו אלא רק יישאב את הרשע שבו. ג'ייס נשרף, מה שגורם לאחרים להאמין שהוא מת.

סבסטיאן נמלט מהקרב, ורוב ציידי הצללים האפלים שלו מתים. ג'ייס מתגלה כחי ונלקח חזרה לבית חולים של המכון. כשסוף סוף מותר לקליירי לבקר את ג'ייס, היא לומדת שהדקירה שלו מ"תהילה" מילאה אותו ב"אש שמימית", שתשרוף כל דבר שהוא נוגע בו בכל פעם שהוא מקבל פרץ אדרנלין.

בסוף הספר מגנוס נפרד מאלק מכיוון שאלק דן עם קמיל על דרך לשלול את אלמוותו של מגנוס, נסער, אלק יוצא להרוג את קמיל אך מגלה את מורין, שמספרת לו שהיא הרגה את קמיל כדי להשיג מנהיגות על שבט הערפדים.

קבלה וביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הביקורת הייתה מעורבת.[4] Kirkus Reviews כתב ביקורת מעורבת עבור City of Lost Souls, וכתב שהקטעים המתמקדים בסיפור קליירי "מתמקדים בארון הבגדים שלה במקום בפיתוח הדמות שלה" ובמקביל ציינו ש"מעריצי הסדרה ימצאו את הספר תענוג גותי ונוץ אך בלתי מאתגר[5] Manila Bulletin היה חיובי יותר וציין שהספר השתפר בהרבה מהספר הקודם (עיר של מלאכים הנופלים) אך עדיין מורגש ש"בבסיסו עלילת הספר היא שוב חידוש של שלושת הספרים הראשונים ב"כלי התמותה "- ההבדל היחיד הוא שהיסודות העל-טבעיים התהפכו." [6] כתב סקירה קצרה על הספר וכתב "יותר סדרה של תקריות מאשר סיפור מלא, ההנאה העיקרית של הספר היא לעקוב אחר ההרפתקאות המתמשכות של הדמויות המוכרות הללו".[7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Bond, Gwenda (יולי 2012). "City of Lost Souls (review)". Locus Online. נבדק ב-19 באוגוסט 2014. {{cite journal}}: (עזרה)
  2. ^ Truitt, Brian. "Cover reveal of Cassandra Clare's 'City of Lost Souls'". USA Today. נבדק ב-19 באוגוסט 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "See the trailer for 'City of Lost Souls' by Cassandra Clare -- EXCLUSIVE". Entertainment Weekly. נבדק ב-19 באוגוסט 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ "City of Lost Souls: The Mortal Instruments, Book 5 (review)". Commonsensemedia. נבדק ב-19 באוגוסט 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "City of Lost Souls (review)". Kirkus Reviews. נבדק ב-19 באוגוסט 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "A Far More Entertaining Read". Manila Bulletin (subscription required). 6 ביולי 2012. נבדק ב-19 באוגוסט 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  7. ^ Bennett - Zendzian, Amy (Spring 2013). "Clare, Cassandra: City of Lost Souls (review)". Horn Book Guide. 24 (1): 91. נבדק ב-19 באוגוסט 2014. {{cite journal}}: (עזרה)