עקרונות הרפואה הפנימית של הריסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עקרונות הרפואה הפנימית של הריסון
Harrison's Principles of Internal Medicine
עטיפת המהדורה ה-14 בעברית
עטיפת המהדורה ה-14 בעברית
מידע כללי
מאת טינסלי ראנדולף האריסון, מחברים שונים עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
תאריך הוצאה 1950 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
עטיפת הספר במהדורה העברית מס' 17

עקרונות הרפואה הפנימית של הריסון (או: הריסון, עקרונות הרפואה הפנימית; באנגלית: Harrison's Principles of Internal Medicine) הוא ספר לימוד אמריקאי לרפואה פנימית. הספר נחשב לאחד הסמכותיים בתחומו ומקובל להתייחס אליו כספר הנודע ביותר בעולם הרפואה. הספר קרוי על שם טינסלי ראנדולף האריסון, רופא פנימאי והעורך הראשי של חמש המהדורות הראשונות.

הספר שמהדורתו הראשונה ראתה אור ב-1950 נדפס במהדורות רבות ומתעדכנות. מהדורתו העדכנית ביותר היא המהדורה ה-21 שנדפסה באנגלית בשנת 2022 על ידי בית ההוצאה לאור מקגרו-היל (McGraw-Hill Education) ומופיעה בשני כרכים. לצד הספר מופיעה בדרך כלל מהדורה מרוכזת שלו כספרון הדרכה בפורמט נוח לנשיאה.

למרות ייעודו של הספר לכל רופא, הוא פופולרי במיוחד בקרב רופאים צעירים, מתמחים וסטודנטים לרפואה.

החל מהמהדורה ה-6 באנגלית, כריכת הספר תמיד מכילה סמל של אור עגול ובוהק. סמל זה נועד לייצג את זווית המטופל כאשר הוא נבדק באמצעות אופתלמוסקופ (מכשיר המאיר לתוך עינו של המטופל). סימול זה נועד להזכיר לקורא כיצד האור שהוא הידע מאפשר לרופא לאבחן ולטפל טוב יותר במחלות השונות הפוגעות באדם[1].

מהדורה עברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אנתוני פאוסי [ואחרים] (עורכים), הריסון: מדריך עקרונות הרפואה הפנימית; עורך ויועץ מדעי: יהודה שיינפלד; תרגום: מירב ברזילי [ואחרים]; ייעוץ רפואי: מאיר מועלם, מהדורה עברית יז, תל אביב: דיונון, 2011.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]