פאג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פאג
ארץ מוצא סין
שימושים כלב שעשועים
קבוצה כלבי לוויה וזעירים
תכונות
משקל 6-12 ק"ג
גובה כתפיים 25-28 ס"מ
גובה 30 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
תוחלת חיים 12-18 שנים
אופי נוח
אילוף הסתגלות גבוהה
תיאור צבע - גוונים שונים של חום ושחור
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פאג הוא כלב בעל פרצוף פחוס[א] וגוף קטן. הפאג מוגדר ככלב לוויה. המילה "פאג" מגיעה כנראה מן המילה האנגלית Pugg, במובן של חיבה, שפירושה "קופיף" או "שדון קטן" (פוק). שמות נוספים לכלב הפאג הם מופס, פוגו, קארלי, בולדוג הולנדי ומיני-מסטיף.

לכלבי הפאג מבנה גוף קטן יחסית, עיניים גדולות ובולטות וזנבם מסולסל. פרוותו קצרה וצבעה שחור או חום בהיר עם פנים שחורות. רבים מהם סובלים מבעיות נשימה בגלל המבנה הפחוס של פניהם, בעיות עור בשל הקפלים בעורם ובפרוותם ומנשירה במהלך כל עונות השנה. הפאג הוא כלב ידידותי ומלא שמחה ואופיו נוח וידידותי למבוגרים ולילדים כאחד.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקורו של הגזע בסין, שם פותח לפני מאות שנים, ככלב שעשועים לקיסרים משושלת צ'אנג, והוכר כגזע בשנת 400 לפני הספירה. לאחר מכן הגיע לאירופה בערך במאה ה-15 והפופולריות שלו רק עלתה. רבים מבני האצולה ואף אנשים ידועים כמו מארי אנטואנט, וז'וזפין דה בוארנה, אשתו של נפוליאון, גידלו להנאתם פאג.

טיפול בפאג[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרוותו של הפאג קצרה ועורו מלא בקמטים וקפלים ולכן יש לנקות פעם בשבוע את הקפלים בעזרת צמר גפן. ללא טיפול זה, הפאג יסבול מבעיות עור ובעיות עיניים. לפאג יש עיניים בולטות, מה שגורם לדלקות ומחלות עיניים שונות.

הטיולים עם הפאג צריכים להיות קצרים במיוחד בימים חמים ויש לשים לב לקצב הנשימה של הפאג. אם הפאג מתנשם במהירות יש להאט את קצב ההליכה. הפאג מתקשה להוציא את הלשון החוצה ולנשום מהר, ולכן חייב מקום מוצל וקריר בימים חמים.

הפאג אף ידוע בנטייתו לעודף משקל ולהשמנה. על מנת לשמור על בריאות הפאג יש להקציב לו מנת אוכל קבועה ולא לחרוג ממנה על מנת לשמור על בריאותו ולמנוע מחלות.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פאג בוויקישיתוף

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שצורתו אינה מושלמת, כאילו נמעך. בדר"כ עיגול הדומה לאליפסה.