פוסטרוונאטור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןפוסטרוונאטור
איור משוער של פוסטרוונאטוראיור משוער של פוסטרוונאטור

השוואה לאדם של פוסטרוונאטור

השוואה לאדם של פוסטרוונאטור
תקופה
יורה עליון, 155–147 מיליון שנה לפני זמננו
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: זוחלים
סדרה: בעלי אגן דמוי לטאה
תת־סדרה: תרופודה
משפחה: צרטוזאוריים
סוג: פוסטרוונאטור
מין: Fosterovenator churei
שם מדעי
Fosterovenator
Dalman, 2014
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פוסטרוונאטור (שם מדעי: Fosterovenator; מילולית: "הצייד של ג'ון ראסל פוסטר (אנ')") הוא סוג של דינוזאור תרופוד מקבוצת הצרטוזאורים. הוא התגלה ב-2014 בתצורת מוריסון שבוויומינג, בממצא שכלל שוקה רחבה שכוסתה בצמחי קדד. ממצא נוסף מהאזור הכיל כמה עצמות ובעיקר את השוקית. הדינוזאור תואר בידי מגליו, ס. ג. דלמן (S. G. Dalman) וג'ון פוסטר, והוא נקרא על שם האחרון (בידי עמיתו). שם המין היחיד בסוג, Fosterovenator churei נקרא על החוקר דניאל צ'ור (Daniel J. Chure).

דגימה של דינוזאור זה כבר נלקחה בעבר בידי הפלאונטולוג ארתור לייקס (אנ'), אשר מצא שוקית של אותו דינוזאור באורך 27.5 סנטימטרים בשטחי Como Bluff, שבדרום ויומינג. עם זאת הוא כינה אותם בשם אלפרוזאורוס. הטורף עצמו הגיע לאורך 2.5 מטרים והיה בעל גפיים חזקות, כך שהיה יכול כנראה לרוץ במהירות אחרי טרף. עם זאת הוא היה צריך להישמר מטורפים גדולים בהרבה מהאזור, כמו האלוזאורוס והזאורופגנקס ששקלו מעל כמה טונות.

הפוסטרוונאטור הוא דינוזאור קשה לזיהוי, אך מבנה עצמותיו דומה לאלה של בני קבוצת הצרטוזאורים. בתחילה נחשב לקרובו של הצרטוזאורוס שהתקיים לצידו, אך בהמשך נראה שהוא השתייך לקבוצה אחרת בעלת ממדים קטנים יותר כמו הנואזאוריים. כיום הוא נחשב לסוג ללא מקור בקבוצת הצרטוזאורים ומאבות הנואזאוריים והאבליזאוריים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פוסטרוונאטור בוויקישיתוף