פורטל:להט"ב/ערך נבחר/16

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מצעד הגאווה בתל אביב, 2003

מעמדם המשפטי של להט"ב בישראל עבר שינויים מפליגים בשנים האחרונות. אף שהם אינם נהנים עדיין משוויון זכויות מלא, נראה כי החקיקה והפסיקה בישראל אינן חורגות במידה משמעותית מהנורמה המקובלת בעולם המערבי.

החוק בישראל אינו מכיר בנישואים חד מיניים או באיחוד אזרחי. על כן, דפוס חייהם של זוגות חד מיניים מקביל לזה של "ידועים בציבור". בעקבות ההכרה שהעניק החוק הישראלי למוסד ה"ידועים בציבור", זוגות חד-מיניים זכאים לכל הזכויות הפיננסיות המוענקות לזוגות הטרוסקסואליים. פסקי-הדין שונים שניתנו במהלך השנים מעידים על הנטייה ההולכת וגוברת של הההכרה שהעניקה מערכת המשפט בישראל לזכויות הזוגות החד-מיניים. פסקי-הדין, שזכו לדיווח תקשורתי נרחב, מכסים מגוון תחומים ולרוב מנוסחים בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים.

הומוסקסואלים ולסביות בישראל אינם נהנים עדיין משוויון זכויות חוקי מלא, והם נאבקים על מקומם בחברה. זוגות חד-מיניים עדיין מופלים בתחום הנישואים ובאימוץ ילדים. המסורתיות המאפיינת את החברה הישראלית, והיחס הסטיגמטי להומוסקסואליות גורמים לפרטים ולזוגות חד מיניים להסתיר את זהותם המינית ואת זוגיותם ואף כופים עליהם לעיתים לנהל חיים כפולים.