פורטל:קומיקס/כותב קומיקס נבחר/8

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ג'ון ליימן הוא כותב וצייר קומיקס אמריקאי, שידוע בשל כתיבת חוברות רבות לבאטמן, זינה, וונדר וומן ועוד. במשך רוב שנות עבודותיו היה כותב עבור מארוול קומיקס וDC קומיקס, אך כיום הוא כותב עבור אימג' קומיקס. הוא גם הכותב של הספר Chew, שהיה ספר פורץ דרך.

ליימן נולד ב-2 באוגוסט 1969, ועוד מגיל צעיר נמשך למדית הקומיקס. משנות השמונים ועד שנות האלפיים כתב יותר מאלפיים חוברות קומיקס עבור חברות "DC קומיקס" ו"מארוול קומיקס", אך כשהוקמה חברת אימג' קומיקס כחלק ממחאת אמני הקומיקס נגד החברות הגדולות, ראה בה ליימן הזדמנות לכתוב קומיקס שיותר מורכב מחוברות הקומיקס הרגילות שיוצאות תחת מארוול ודי סי.

כך פרסם ליימן בשנת 2009 פרסם קטע ראשון מתוך הספר Chew, שעוסק באדם שיכולת העל שלו היא לדעת מה סיפורו של האוכל אותו הוא אוכל. למשל, אם הוא אוכל בשר בקר הוא יכול לחוש בדרך בה נשחטה הפרה, בשרה ניצלה על האש והוסיפו לה טיבול. תכונה זו של הגיבור עוזרת לו במקצועו כבלש, והוא נשלח לזירות פשע כדי לאכול חלקי גופות, ואז לדעת מי היה הרוצח. הספר המלא פורסם ב-2016, באיורו של רוב גיילורי. בשנת 2017 הגיע לישראל לחתום על ספרו, כחלק מפסטיבל אנימיקס.