פורטל:קומיקס/כותב קומיקס נבחר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קאזו קיבואישי הוא כותב ומאייר קומיקס אמריקאי-יפני. קיבואישי נולד בטוקיו, יפן, ועבר לארצות הברית כשהיה בן ארבע. הוא נהפך למאייר עיתון אוניברסיטת קליפורניה עוד כשהיה בן 18, ושימש בתפקיד זה עד גיל 21.

קיבואישי זכה בפרס אייזנר היוקרתי, האוסקר של הקומיקס, על ספרו "Flight". הספר הוא אנתולוגיה של כמה סיפורים קצרים שכתב ואייר קיבואישי. הספר היה להצלחה בארצות הברית, ומיקם את קיבואישי כמאייר קומיקס מוערך וחשוב בסצנת הקומיקס העכשווית. אלא שלמרות הפרס, הצלחתו האמיתית של קיבואישי הגיעה מאוחר יותר, כשהוציא את הספר הראשון בסדרת הקומיקס המצליחה, הקמע.

הקמע, סדרת קומיקס רצינית לבני נוער, הייתה להצלחה פנומנלית ותורגמה לעשרות שפות, ביניהן גם עברית (הוצאת כתר). הסדרה, שאותה כתב ואייר, בכלל קיבלה בקושי מימון בפרויקט מימון המונים שנערך בארצות הברית. אלא שלאחר יציאת הספר הראשון ההצלחה הייתה גדולה כל כך, שמיד החל לעבוד קיבואישי על ספר שני, שהצליח אף יותר. כך יצאו כשמונה ספרים (האחרון ב-2019) והספר התשיעי והאחרון יועד לצאת בשנת 2023.

כיום קיבואישי נשוי למאיירת הקומיקס איימי קים קיבואישי, ויש להם ילד אחד. בנוסף הוא מפרסם מדי שבוע קומיקס רשת שעוסק בילד וכלבו.