פיליז אהמט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיליז אהמט
Filiz Ahmet
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 15 באפריל 1981 (בת 43)
סקופיה, הרפובליקה הפדרלית הסוציאליסטית של יוגוסלביה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה מקדוניה הצפונית עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.filizahmet.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיליז אהמטטורקית: Filiz Ahmet; נולדה ב-15 באפריל 1981) היא שחקנית טורקייה. היא ידועה בעיקר בשל גילום הדמויות זאריפה בסדרה "Farewell Rumelia", וניגאר קלפה בסדרה ההיסטוריה "הסולטאן".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיליז אהמט נולדה בעיר סקופיה במקדוניה. היא ממוצא טורקי. אמה היא לחשנית, בעוד סבה הוא שחקן מקדוני ואחד מהמייסדים של התיאטרון המקדוני-טורקי.

המופע הראשון שצפתה בו בתיאטרון היה "אידיוט", שמבוסס על הרומן בעל שם זהה שנכתב על ידי פיודור דוסטויבסקי. היא פיתחה תשוקה לתיאטרון, והייתה בת 6 כשהופיעה לראשונה על במה.

ילדותה של אהמט עלתה בקנה אחד עם מלחמות יוגוסלביה. בעקבות הסכסוך, משפחתה החליטה לעבור לשוודיה, ומאוחר יותר חזרה למקדוניה כשהיא הייתה בת 12. פיליז אהמט סיימה את לימודיה בבית ספר לרפואה ולאחר מכן באקדמיה לאמנויות הבמה בסקופיה ב-2003.

אהמט היא רב-לשוניות ומסוגלת לדבר מקדונית, אלבנית, טורקית, שוודית, אנגלית, סרבית, ובולגרית.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחמט החלה כשחקנית תיאטרון וקיבלה מספר פרסים על הביצועים. היא לא התכוונה לשחק מול מצלמה, ולוח הזמנים העמוס של התיאטרון אפשרו מעט מאוד זמן לכל דבר אחר. עם זאת, פריצת הדרך שלה הייתה כשהשתתפה בסדרה "Farewell Rumelia" ב-2007. כדי להפוך את הדמות שלה ליותר אקספרסיבית, דיברה אהמט בדיאלקט הטורקי מקדוני. לאחר סדרה זו, היא קיבלה הצעות בסדרת טלוויזיה שונות. הפרויקט הבא שלה היה "Balkan Wedding", בו היא גילמה את גלינה ב-2009.

ב-2010, קיבלה אהמט את התפקיד של ניגר כלפה בסדרה הטורקית ההיסטורית "הסולטאן". הסדרה מצליחה מאוד בחבל הבלקן ובטורקיה, ומשודרת ב-45 מדינות. לסדרה יש 204 מיליון צופים ברחבי העולם.[1] עבודתה עם "הסולטאן" זיכתה אותה לתגובות חיוביות ושבחים ממבקרים.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]