פסטיבל הסרטים !Q

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פסטיבל הסרטים !Q
Q! Film Festival
כרזת פסטיבל 2003
כרזת פסטיבל 2003
סוג פסטיבל קולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה אינדונזיהאינדונזיה אינדונזיה
מיקום ג'קרטה עריכת הנתון בוויקינתונים
מועדים
תאריכי פעילות 2002–2017 (כ־15 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פסטיבל הסרטים !Q היה פסטיבל סרטי להט"ב, שנערך בעיר ג'קרטה שבאינדונזיה בין השנים 2002-‏2017. הוא היה ככל הנראה פסטיבל סרטי הלהט"ב הראשון שנערך במדינה מוסלמית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשיתו של הפסטיבל הייתה בפעילותו של הארגון Q-Munity, שנוסד ב-2001 על ידי עיתונאים ופעילים בתעשיית האמנות, שחלקם השתייכו לקהילת הלהט"ב המקומית. ב-2002 הוא ארגן את האירוע Q! Film Screening, שהתקיים במשך חמישה ימים, נכחו בו 1,500 צופים והוצגו בו למעלה מ-20 סרטים אודות להט"ב. זו הייתה המהדורה הראשונה של הפסטיבל. בעקבות תגובות חיוביות מהתופים הוחלט להפיק את הפסטיבל מדי שנה. ב-2003 כבר הוצגו במסגרתו 51 סרטים וצפו בו 4,000 איש. אורכו הגיע עם השנים לתשעה ימים. נכללו בו גם תערוכות ציור וצילום והרצאות ופאנלים עם אורחים מחוץ לאינדונזיה.

הפקת הפסטיבל באינדונזיה המוסלמית נתקלה בהתנגדות ומארגניו סבלו מאיומים על חייהם. ב-2009 וב-2010 תבע הממשל המקומי בג'קרטה מהמארגנים להוכיח כי הפסטיבל עולה בקנה אחד עם תרבות האסלאם. מועצת הצנזורה הממשלתית לא נטתה חסד לפסטיבל ובעלי עסקים נמנעו מלתרום כסף למימונו, גם מחשש לביטחונם. על כן מומן הפסטיבל בכל שנות קיומו מתרומות של אנשים פרטיים בלבד, והוא הסתייע גם בארגוני תרבות בינלאומיים שהעמידו לרשותו את מתקניהם בג'קרטה ללא תשלום. הכניסה לכל אירועי הפסטיבל הייתה ללא תשלום.

במרץ 2017 הודיעו מארגני הפסטיבל על הפסקת הפקתו, בתקווה לחדש אותה בעתיד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]