פפה הצפרדע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פפה הצפרדע
Pepe the Frog
הופעה ראשונה Boy's Club עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים מאט פיורי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פֵּפֶּה הצפרדע הוא מם אינטרנט של צפרדע מואנש ירוק בעל גוף דמוי אדם. המקור של פפה הוא בקומיקס "Boy's Club" משנת 2005 מאת מאט פיורי.[1] פפה הצפרדע הפך במקור למם אינטרנט במהלך שנת 2008 כאשר הפופולריות שלו גדלה בהתמדה ברחבי הפלטפורמות מייספייס, Gaia Online ו-4chan. עד 2015 פפה הצפרדע הפך לאחד מהממים הפופולריים ביותר שהיו בשימוש בפלטפורמות 4chan וטאמבלר.[2]

פפה הצפרדע, דמות א-פוליטית במקור, הפך במהלך השנים 2015–2016 ואילך לסמל של תנועת הימין האלטרנטיבי. בעקבות כך במהלך 2016 ארגון הליגה נגד השמצה כלל את פפה הצפרדע במסד הנתונים של סמלי השנאה של הארגון, אך הארגון ציין גם כי ברוב המקרים השימוש בפפה הצפרדע לא נעשה בהקשר הקשור לשנאה כלפי קבוצות אנשים אחרות. היוצר של פפה הצפרדע מאט פיורי הביע בעבר את מורת רוחו מכך שפפה הצפרדע משמש כיום כסמל שנאה והוא אף תבע על כך ארגונים שונים.

בשנת 2019 המפגינים במחאות בהונג קונג עשו שימוש בדמותו של פפה הצפרדע בהפגנותיהם. למרות השימוש בהקשר פוליטי, השימוש בדמותו של פפה הצפרדע בהונג קונג אינו נתפס כקשור לאידאולוגיה של הימין האלטרנטיבי. פיורי בירך על כך שהמפגינים בהונג קונג עשו שימוש בדמותו של פפה הצפרדע.

פפה הצפרדע ממשיך להיות פופולרי במיוחד בפלטפורמות מדיה חברתית כמו 4chan,‏ Twitch,‏ Reddit ודיסקורד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פפה הצפרדע בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Khan, Imad (12 באפריל 2015). "4chan's Pepe the Frog is bigger than ever—and his creator feels good, man". The Daily Dot. ארכיון מ-29 ביוני 2016. נבדק ב-4 בינואר 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Hathaway, Jay (9 בדצמבר 2015). "Tumblr's Biggest Meme of 2015 Was Pepe the Frog". Daily Intelligencer. New York. ארכיון מ-25 ביולי 2017. נבדק ב-2017-09-14. {{cite web}}: (עזרה)
ערך זה הוא קצרמר בנושא טכנולוגיה ובנושא תרבות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.