לדלג לתוכן

פרנקלין (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרנקלין
Franklin
סוגה סדרת טלוויזיה קומית, סדרת טלוויזיה לילדים עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים Paulette Bourgeois עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים Ali Mukaddam
Gil Filar
Janet-Laine Green
קודי ג'ונס
Bryn McAuley
קמרון אנסל
נואה ריד
Shirley Douglas
Marc McMulkin
Leah Renee Cudmore
Richard Newman
ג'ולי למיוס עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 6 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 78 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
אורך פרק 24 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור ערוץ המשפחה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 3 בנובמבר 1997 – 26 ביוני 2004 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
אתר רשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרנקליןאנגלית: Franklin) היא סדרת טלוויזיה חינוכית מונפשת לילדים בגיל הרך, המבוססת על ספרי הילדים "Franklin the Turtle" שנכתבו על ידי ברנדה קלארק ופולט בורז'ואה. הסדרה הופקה על ידי חברת Nelvana.[1][2] לאחר סיום הסדרה המקורית, הופקה סדרת המשך בהנפשה ממוחשבת בשם "Franklin and Friends".

הסדרה מתמקדת בפרנקלין צב אנושי, אשר יכול "לספור בזוגות ולקשור את השרוכים". פרנקלין גר בכפר קטן בשם וודלנד ביחד עם משפחתו וחבריו, והוא חווה הרפתקאות ולומד לקחים שונים במהלך חייו היומיומיים. הוא אוהב לשחות, לעסוק באומנות, במיוחד בציור, ואוהב פאי שופליי. פרנקלין מפחד מהחושך ומסופות רעמים, ובזמנים כאלו שמיכת הבטיחות שלו והבובה האהובה עליו עוזרות לו להירגע.

הדמות המרכזית בסדרה היא פרנקלין הצב, וכל הפרקים והסרטים מתמקדים בו כדמות הראשית. משפחתו כוללת את הוריו, מר ומרת צב, ואחותו הצעירה הארייט. הוריו של פרנקלין מוצגים כהורים אוהבים ומדריכים, שמספקים לפרנקלין תמיכה והדרכה בעת הצורך.

חברו הטוב ביותר של פרנקלין הוא דב, שאוהב לאכול ויש לו אחות צעירה בשם ביאטריס בעונות המאוחרות יותר של הסדרה. חברים קרובים נוספים של פרנקלין כוללים את חילזון, שהוא חברו הקרוב ביותר, כמו גם חברים אחרים כמו בונה, אווזה, שועל, גירית, דביבון ובואש.

פרנקלין לומד אצל המורה ינשוף, אשר מוחלף זמנית על ידי הגברת קואלה בסרט "Back to School with Franklin" כשמר ינשוף נקרא לעזוב עקב מצב חירום משפחתי.

עונות הסדרה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה כוללת שש עונות, שכל אחת מהן כוללת 13 פרקים. העונה הראשונה שודרה לראשונה ב-3 בנובמבר 1997, והעונה השישית והאחרונה הסתיימה ב-8 באוגוסט 2004.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  1. ^ Perlmutter, David (2018). The Encyclopedia of American Animated Television Shows. Rowman & Littlefield. pp. 219–220. ISBN 978-1-5381-0373-9.
  2. ^ Erickson, Hal (2005). Television Cartoon Shows: An Illustrated Encyclopedia, 1949 Through 2003 (2nd ed.). McFarland & Co. pp. 348–349. ISBN 978-1-4766-6599-3.