פרס אן וארי רוזנבלט לאמנות חזותית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פרס אן וארי רוזנבלט לאמנות חזותיתאנגלית: Ann and Ari Rosenblatt Prize for Visual Art) בשיתוף עם בית האמנים תל אביב הוא פרס שמוענק מדי שנה, החל בשנת 2016, לאמנים הפועלים בישראל במטרה לקדם ולעודד יצירה ישראלית. אן וארי רוזנבלט, תורמי הפרס, הם אספני אמנות ומייסדי הפרס. הפרס מיועד לאמנים אשר חלפו לפחות 8 שנים מסיום לימודיהם באקדמיות השונות, במהלכן הציגו לפחות 10 תערוכות יחיד וקבוצתיות בחללים נבחרים, ועבודותיהם תועדו והופיעו בקטלוגים או אמצעי פרסום אחרים.

לפרס בגובה 40,000 ש"ח שני חלקים:

  • מענק כספי שחלק ממנו מיועד לסיוע בהוצאות כמו יחסי ציבור והפקת קטלוג לתערוכה.
  • הצגת תערוכת יחיד באוצרותו של ניר הרמט בחלל הגלריה בבית האמנים תל אביב.

חברי ועדת הפרס[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברי ועדת הפרס הם: גליה בר אור: חוקרת אמנות ואוצרת, ד"ר קובי בן-מאיר: אוצר ראשי, מוזיאון חיפה לאמנות, דלית מתתיהו: אוצרת בכירה לאמנות ישראלית, מוזיאון תל אביב לאמנות, אריה ברקוביץ: מנהל ואוצר ראשי, בית האמנים תל אביב, ניר הרמט: אוצר עצמאי וחוקר אמנות, אוצר תערוכת הפרס ,אן וארי רוזנבלט, אספני אמנות, מייסדי ותורמי הפרס.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר הפרס, מספר ארי רוזנבלט על היוזמה לייסוד הפרס:

"אן ואני אוהבים להקיף את עצמנו באמנות שמרגשת אותנו, נוגעת בנו וגורמת לנו להרגיש חיים. כשלפני שנים אן התחילה לשהות יותר זמן בישראל כדי לטפל באמה המזדקנת, התחלתי לחקור את האמנות בישראל. מה שמצאנו היה שפע של כישרון, יצירתיות, כושר המצאה ותשוקה. למעשה, היינו כל כך מרותקים שהפסקנו לאסוף אמנות מאזורים אחרים בעולם והחלטנו לבנות את האוסף שלנו המתמקד אך ורק באמנות ישראלית עכשווית. ככל שאנו פועלים למען המטרה של הקמת אוסף המייצג אמנות ישראלית עכשווית מחוץ למדינה, כך אנו מתפעלים מהיכולת של אמנים ישראלים להישאר נאמנים לעצמם ולסביבתם. למרות האתגרים שעומדים בפני אמנים אלו החיים בישראל, אנו נדהמים ללא הרף מתחושת האותנטיות של האמנים לנוכח סכסוכים פוליטיים.

למרבה הצער, התמיכה באמנות ובאמנים ישראלים אינה נרחבת כפי שמגיע לאמנות או לאמנים. לכן החלטנו לתת תמיכה לזירת האמנות הישראלית על ידי הפרס הזה. אנו מקווים שהפרס לא רק יתגמל את האמנים, אלא גם יניע אספנים אחרים ברחבי העולם לתמוך באמנות עכשווית ישראלית".

סקירות אודות זוכי הפרס מתפרסמות באתר "פורטפוליו".[1]

זוכי הפרס מתפרסמים באתר פרס אן וארי רוזנבלט (Ann and Ari Rosenblatt Prize for Visual Art).[2]

זוכי פרס אן וארי רוזנבלט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פרס רוזנבלט, באתר פורטפוליו, ‏2022
  2. ^ זוכי פרס רוזנבלט, ‏2022 (באנגלית)