קיבוץ המחנכים גבעת חביבה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קיבוץ המחנכים גבעת חביבה הוא התיישבות שיתופית-חלוצית חדשה של תנועת הבוגרים של השומר הצעיר. הקיבוץ עלה לקרקע ביולי 2012, וחיים בו נכון לשנת 2013 כ-30 איש. חברי הקיבוץ הם חברי תנועת הבוגרים של השומר הצעיר.

קיבוץ מחנכים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיבוץ מחנכים הוא מודל חדש להגשמה אישית וקבוצתית במערך תנועות הנוער החלוציות, המאפשר אורח חיים שיתופי ומשימתי גם יחד. במערך זה, בכל קיבוץ חיים בין 30-100 מחנכים, בהתאם לצורכי המקום ולהחלטת הקבוצות. כל קיבוץ מחנכים אחראי על פעילות של בין 500-2000 ילדים ובני נוער. כל קיבוץ כזה קם ברוח השילוב היהודי הקדום הכולל "תיקון אדם – תיקון עולם": יצירת קהילה משימתית-חלוצית, השואפת להוביל בתחום החינוך באזור, ולהיות מוקד תרבותי ורעיוני לצעירים רבים, לצד פיתוח אורח חיים שיתופי ושוויוני. לצד קיבוצי המחנכים של תנועת הבוגרים של השומר הצעיר, קיימים ברחבי הארץ קיבוצי מחנכים של תנועות אחרות (למשל: הקיבוצים נערן, רביד ואשבל, או קיבוצי מחנכים עירוניים בנצרת-עילית, בעכו, בראשון לציון, בחיפה ועוד).

הקמת הקיבוץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

רעיון הקמת קיבוץ המחנכים בגבעת חביבה היה קיים מספר שנים עד שהחלו הפעולות הממשיות להקמתו. בשנת 2009 החלו הדיונים משותפים של תנועת הבוגרים עם הגורמים המרכזיים הקשורים בהקמת הקיבוץ – תנועת הנוער, קרן חבצלת, המועצה האזורית מנשה ומנהלי גבעת חביבה. לאחר הסכמות בנושא בין כל הצדדים ובשיתוף עוד גורמים כמו קרן קיימת לישראל וגורמים נוספים החלו המהלכים להקמת הקיבוץ. לאחר מספר חודשים נרכשו ממשרד האוצר שישה מבנים יבילים והתחילו עבודות תשתית ופיתוח להכשרתם למגורי הקבוצות. חברי תנועת הבוגרים היו שותפים מלאים בעבודות התשתית, ההכנה והכשרת המקום למגורים. ביולי 2012 לאחר שהסתיימו עבודות הכשרת הבתים התיישבו חברי תנועת הבוגרים במקום.

משימות חברי הקיבוץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפעילויות המרכזיות של חברי הקיבוץ הן במגוון תחומי החינוך - בבתי הספר גוונים ומבואות עירון במועצה אזורית מנשה, במכינה הקדם צבאית ע"ש חביבה רייק, בבית "מורשת – בית עדות ע"ש מרדכי אנילביץ'" שפועל בגבעת חביבה, במשימות במסגרת תנועת הנוער של השומר הצעיר, בהדרכה בעמותת בתי נוער הנחשונים ועוד.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]