קימי שמידט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קימי שמידט
Unbreakable Kimmy Schmidt
שיר הנושא "Unbreakable" בביצוע האחים גרגורי ומייק בריט
סוגה סדרת טלוויזיה קומית, קומדיית מצבים, סדרת להט"ב עריכת הנתון בוויקינתונים
יוצרים טינה פיי, רוברט קרלוק עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים אלי קמפר
טייטוס ברג'ס
קרול קיין
ג'יין קרקובסקי
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4 (נכון ל־2017) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 51 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק ג'ק ברדיט, דייוויד מיינר עריכת הנתון בוויקינתונים
מפיקים בפועל טינה פיי, רוברט קרלוק, ג'ף ריצ'מונד, ג'ק בורדיט, דויד מיינר, סאם מינס
חברת הפקה Little Stranger, 3 Arts Entertainment, Bevel Gears, יוניברסל טלוויז'ן עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים ניו יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ף ריצ'מונד עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 30 דקות
שידור
רשת שידור נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 6 במרץ 201525 בינואר 2019 (25 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קימי שמידטאנגלית: Unbreakable Kimmy Schmidt) היא סדרת טלוויזיה קומית אמריקאית המשודרת בנטפליקס החל מ-6 במרץ 2015. בסדרה מככבים אלי קמפר, טייטוס ברג'ס, קרול קיין וג'יין קרקובסקי. יוצרי הסדרה הם טינה פיי ורוברט קרלוק. לסדרה 4 עונות ו-51 פרקים. החצי השני של העונה הרביעית שמנה את הפרקים האחרונים של הסדרה עלה ב-25 בינואר 2019.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קימי שמידט (אלי קמפר) הייתה בכיתה ח' כאשר נחטפה על ידי הכומר ריצ'רד גארי ויין (ג'ון האם). הכומר החזיק את קימי ושלוש נשים נוספות כבנות ערובה בבונקר תת-קרקעי במשך 15 שנים, ושכנע אותם שהאפוקליפסה הגיעה, השאירה אותם הניצולות היחידות של האנושות. בעונה הראשונה, הנשים ניצלות מהבונקר, ומתראיינות בתוכנית "Today" שמצולמת בניו יורק. אחרי התוכנית, קימי מחליטה שהיא לא רוצה לחזור לביתה באינדיאנה, אז היא מחליטה להתחיל חיים חדשים בניו יורק. במהלך נדידה ברחבי העיר, קימי מכירה את בעלת הדירה ליליאן קאושטופר (קרול קיין) ועוברת לשכור את דירת המרתף שלה ביחד עם טייטוס אנדרומדון (טייטוס בורג'ס). עם זאת, קימי צריכה למצוא עבודה כדי לקבל את הדירה. קימי פוגשת את ז'קלין וורהייז (ג'יין קרקובסקי), אשת איל נדל"ן במנהטן, אשר שוכרת את קימי להיות האומנת של בנה בן ה-10. היא נהיית האומנת של ילדיה של ז'קלין, מתחברת עם השותף שלה לדירה טייטוס. בסוף עונה 1, מתנהל משפט בין קימי לבין הכומר שחטף אותה ואת שאר בנות החפרפרת.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלי קמפר בתפקיד קימי שמידט, שנחטפה על ידי כומר שכלא אותה ועד נשים בבונקר במשך חמש-עשרה שנים. כשחילצו אותה מהבונקר, היא מתפלאת לגלות כיצד העולם השתנה במהלך השהות שלה בבונקר. קימי היא טובת לב ואופטימית. היא עובדת במהלך העונה הראשונה כמטפלת של ילדיה של ז'קלין, זן ובקלי. בסוף העונה השנייה היא מחדשת את הקשר עם אמה, לורי-אן. בסוף העונה השנייה נחשף שהיא למעשה נשואה לכומר ללא ידיעתה, והם מתגרשים. בסוף העונה השלישית מתקבלת לעבודה בחברת היי-טק כמנהלת משאבי אנוש. בעונה הרביעית קימי מושפעת מסרט דוקומנטרי שאחד מתומכיו של הכומר הכין ומחליטה לכתוב ספר לילדים שמקווה שבהשראתו הם לא יתייחסו באופן משפיל כלפי נשים בעתיד.
  • טייטוס בורג'ס בתפקיד טייטוס אנדרומדון, שחקן הומו לא יוצלח, אגואיסט ונרקיסיסט שהופך להיות השותף לדירה של קימי. טייטוס חולם להופיע במחזות זמר בברודוויי. במהלך הסדרה מנסה שוב ושוב להשיג את חברו לשעבר מייקי. מלודרמטי עד מאוד ושקוע בעצמו, עדיין חבר טוב של קימי ותומך בה.
  • קרול קיין בתפקיד ליליאן קאושטופר, בעלת הדירה המבוגרת של קימי וטייטוס, ניו-יורקית גאה בעל עבר פלילי רחב. היא בעלת לב רחב ותמיד תומכת בדייריה. ליליאן שונאת כל התקדמות של טכנולוגיה, וסובלת במיוחד את תהליכי הג'נטריפיקציה בשכונת מגוריה. ליליאן אלמנה, במהלך העונה השלישית הייתה בת זוגו של ארטי גודמן עד לפטירתו בעונה הרביעית. בעונה הרביעית ליליאן מתחייבת לתת לשיבא גודמן, בתו של ארטי, כספים מקרנו של ארטי לעסקים מפוקפקים שלה.
  • ג'יין קרקובסקי בתפקיד ז'קלין ווייט (לשעבר וורהיס), אישה עשירה חסרת ביטחון ששוכרת את קימי כאומנת. על אף התנהגותה החיצונית כיהירה, מתנשאת וחסרת מגע, היא מאוד מסתמכת על קימי ואף קימי עוזרת לה להסתכל בפרספקטיבה על נישואיה האומללים. ז'קלין במקור ממוצא אינדיאני ש"הפכה" ללבנה. לאחר שנפרדה מבעלה, במהלך העונה השנייה היא יוצאת עם רוס, עד לפרידתם בעונה השלישית. בעונה הרביעית היא מנהלת סוכנות שחקנים במשרד ב"גיזטוב" והופכת לסוכנת של טייטוס.
כרזת העונה הראשונה

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםהוזרמה לראשונה
1136 במרץ 2015
21315 באפריל 2016
31319 במאי 2017
412630 במאי 2018
625 בינואר 2019
ספיישל אינטראקטיבי12 במאי 2020

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קימי שמידט בוויקישיתוף