קרול קיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרול קיין
Carol Kane
קיין ב-2018
קיין ב-2018
לידה 18 ביוני 1952 (בת 71)
קליבלנד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Carolyn Laurie Kane עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1971 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרסים והוקרה
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
קיין ב-1977

קרוליין לורי "קרול" קייןאנגלית: Carolyn Laurie "Carol" Kane; נולדה ב-18 ביוני 1952) היא שחקנית קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון יהודייה-אמריקאית, זוכת שני פרסי אמי. התפרסמה בסרטים "רחוב הסטר" (עליו הייתה מועמדת לפרס האוסקר), "הרומן שלי עם אנני", "אחר צהריים של פורענות".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיין נולדה בקליבלנד שבארצות הברית, להורים אמריקאים-יהודים ממוצא רוסי. היא גדלה בניו יורק סיטי. בתם של ג'וי, נגנית ג'אז, רקדנית ופסנתרנית, ומייקל קיין שעבד כאדריכל עבור הבנק העולמי. הוריה התגרשו כשהייתה בת 12. למדה בבית ספר המקצועי לילדים שבניו יורק והופיעה לראשונה בתיאטרון בגיל 14. היא החלה את הקריירה שלה בתחילת שנות ה-70 בסרטים "ידע הבשרים", "דמויות נואשות" ו"הפרט האחרון" בכיכובו של ג'ק ניקולסון.

התפרסמה ב-1975 כשהייתה מועמדת לפרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר על הופעתה בתור המהגרת היהודייה גיטל שמגיעה לניו יורק בדרמה "רחוב הסטר", וכן שיחקה בדרמת הפשע של סידני לומט "אחר צהריים של פורענות" בתור הכספרית ג'ני "הסנאי". היא הופיעה בסרטו הנודע של וודי אלן "הרומן שלי עם אנני" בתפקיד אליסון פורצ'ניק, אשתו הראשונה של הקומיקאי היהודי האובססיבי אלווי סינגר.

בשנות ה-80 זכתה בשני פרסי אמי והייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב על הופעתה בתפקיד משנה בקומדיית המצבים "טקסי" כ-סימקה, אשתו של לטקה גראבאס (אנדי קאופמן). היא התפרסמה באותו עשור גם בסרטי הפנטזיה "הנסיכה הקסומה" - בתור ואלרי אשתו של המכשף מקס בעל הנס (בילי קריסטל), ו"מארח השדים" - בתור רוח חג המולד של ההווה.

ב-1991 שיחקה בסרט "החיים על פי משפחת אדמס" בתפקיד הסבתא של משפחת אדמס. ב-1996 הופיעה בסרטו השני של סטיב בושמי כבמאי "הפאב של השכונה", בתור מלצרית הבר המפחידה קוני. ב-2004 שיחקה בסרט הקומי "וידוייה של נערה מתבגרת". ב-2005 שיחקה בקומדיית הפעולה "גבר מי שמטפלת" בתפקיד הלגה המטפלת הרומנייה של משפחת פלאמר. התפרסמה לאחרונה בתפקידי משנה קטנים בקומדיות "מת לחגוג" ו"אקסית במצור".

בשנת 2015 החלה לשחק בתפקיד משני בסדרת הטלוויזיה הקומית "קימי שמידט הבלתי שבירה" שנוצרה על ידי טינה פיי ומשודרת בנטפליקס במשך 3 עונות.

פילמוגרפיה נבחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קרול קיין בוויקישיתוף