רוברט סטראוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוברט סטראוס
Robert Strauss
לידה 8 בנובמבר 1913
ניו יורק, ארצות הברית
פטירה 20 בפברואר 1975 (בגיל 61)
ניו יורק, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1930–1975 (כ־45 שנים)
מקום לימודים תיכון ג'יימס מונרו עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוברט סטרואסאנגלית: Robert Strauss;‏ 8 בנובמבר 191320 בפברואר 1975) היה שחקן קולנוע אמריקאי, מועמד פרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר לשנת 1953 על תפקידו בסרט "סטלאג 17".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני שזכה להצלחה כשחקן עבד סטראוס כאיש מכירות וכמלצר מזמר. סטראוס החל את דרכו בתעשיית הסרטים בקומדיות "היזהר מלח" "ג'ק המקפץ" לצד הצמד הקומי המצליח מרטין ולואיס (דין מרטין וג'רי לואיס), לצידם הופיע גם בסרט "כסף מהבית". סטראוס זכה לפריצה הגדולה שלו בשנת 1953 בזכות הופעתו בדרמת המלחמה של בילי ויילדר "סטלאג 17" בתור אסיר המלחמה סניסלאס קסאבה, תפקיד עליו היה מועמד סטראוס לפרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר.

המועמדות לאוסקר לא הזניקה את סטראוס למעמד של שחקן מוביל לאורך שנות ה-50 והוא השתלב בתפקידי משנה בסרט המלחמה של רוברט אולדריץ' "התקף!" בתור סמל ברנסטיין ובדרמות "הגשרים בטוקו- רי" בתפקיד ביר בארל, "האיש בעל זרוע הזהב" בתור זירו שאוויפקה לצידו של פרנק סינטרה, ו"חטא על סף ביתך". את הופעותיו האחרונות כשחקן קולנוע ערך סטראוס בסרט הבדיוני אפוקליפטי "הנוח" בפקיד נח, בסרטו של ג'רי לואיס "תכשיטי המשפחה" ובסרטיו של אלביס פרסלי "נערות! נערות! נערות!" ו"פרנקי וג'וני".

לסטראוס היו שישה ילדים מגרושתו השחקנית אודרי סטראוס ומאשתו השנייה דב ורג'יניה. סטראוס מת ב-20 בפברואר 1975 משבץ בביתו שבניו יורק כשהוא בן 61.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוברט סטראוס בוויקישיתוף