רחוב הדסון 30

רחוב הדסון 30
מידע כללי
סוג גורד שחקים עריכת הנתון בוויקינתונים
כתובת 30 Hudson Street עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום ג'רזי סיטי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלים גולדמן זקס עריכת הנתון בוויקינתונים
הקמה ובנייה
תקופת הבנייה ?–2004
תאריך פתיחה רשמי 2004 עריכת הנתון בוויקינתונים
אדריכל Herzog & de Meuron
Goldstein, Hill & West Architects
סגנון אדריכלי High-Tech
מידות
גובה 238 מ' עריכת הנתון בוויקינתונים
קומות 42 עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 40°43′04″N 74°00′23″W / 40.71767°N 74.00637°W / 40.71767; -74.00637
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

30 Hudson Street, הידוע גם כמגדל גולדמן זאקס, הוא מגדל בגובה 238 מטרים בן 42 קומות בג'רזי סיטי, ניו ג'רזי. זהו הבניין השני בגובהו בניו ג'רזי. גורד השחקים הושלם בשנת 2004, המגדל תוכנן על ידי האדריכל הארגנטינאי סזאר פלי, והיה הבניין הגבוה ביותר במדינה במשך 14 שנים. הוא מכיל משרדים, קפיטריה, יחידת בריאות ומכון כושר בשירות מלא הכולל מרפאה לפיזיותרפיה.

הבניין נמצא באזור מתחם המסחר של ג'רזי סיטי קרוב לתחנת PATH ונגיש באמצעות הרכבת הקלה של Hudson-Bergen בתחנת רחוב אסקס והמתחם.

המגדל נמצא על קו המים של נהר הדסון ומשקיף על מנהטן תחתית ונראה מכל חמשת הרבעים של ניו יורק. ביום בהיר, הבניין עשוי להיות גלוי מדרום ניו ג'רזי.

במקור המגדל נועד להיות ייעודי עבור יחידות הביניים והמשרד האחורי של גולדמן זקס, רמת כוח אדם נמוכה מהצפוי בבנק בעקבות המשבר הפיננסי העולמי אילצה את גולדמן לבקש אכלוס מדיירים אחרים כדי להימנע מהכנסות משכירות. רויאל בנק אוף קנדה חולק את השטח עם המגדל.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המגדל נועד להוות מרכז קמפוס שלם של גולדמן זאקס שהיה אמור לכלול מרכז הדרכה, אוניברסיטה ומתחם מלונאות גדול. רבים מסוחרי המניות של החברה במנהטן סירבו להתרחק מוול סטריט, מה שעיכב את האכלוס של 13 הקומות העליונות של הבניין, שנותרו פנויות עד תחילת 2008 ממש לפני המשבר הכלכלי העולמי של אותה השנה. הבניין שימש את הקמפיין הנשיאותי של ברני סנדרס בבחירות לנשיאות ארצות הברית 2016 כדי לסמל את הקשרים של גולדמן סאקס והילרי קלינטון עם החברה.[1]

ניתן לראות את הבניין בקצרה בסרט "הנוקמים" כאשר איירון מן מונע מניו יורק להיפגע מטיל, וב"ספיידרמן: השיבה הביתה", כאשר טוני סטארק עומד לבטל את חליפת ספיידרמן של פיטר פרקר.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רחוב הדסון 30 בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Bernie Sanders Ad Attacks Goldman Sachs, Wall Street Contributions". RealClearPolitics. 29 בינואר 2016. {{cite web}}: (עזרה)