ריאן פוגל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ריאן פוגל
Ryan Fogle
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1983 (בן 41 בערך)
וירג'יניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריאן כריסטופר פוגלאנגלית: Ryan Christopher Fogle; נולד בשנת 1983, ווירג'יניה, ארצות הברית) הוא קצין סוכנות הביון המרכזית, עבד כמזכיר השלישי של המדור הפוליטי בשגרירות ארצות הברית ברוסיה. עסק בריגול ברוסיה וגורש בשל כך לארצות הברית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריאן נולד בשנת 1983 בווירג'יניה לג'יימס ופטילין פוגלוב, המתגוררים כיום בסנט לואיס.[1] פוגל סיים את לימודיו במכון מרי וסנט. בית ספר לואי קאנטרי (אנ') בלאד, פרבר אמיד בסנט לואיס. לאחר התיכון נכנס פוגל ללימודים באוניברסיטת קולגייט בהמילטון, ניו יורק, וסיים בשנת 2006 תואר ראשון. פוגל היה חבר באחוות הסטודנטים פי דלתא תטא ובאגודת הכבוד הבכירה קונוסיוני, כיהן במועצת הסטודנטים ונבחר לחבר בוועדת הבחירות שלה בשנתו הראשונה. לאחר סיום לימודיו התגורר בווירג'יניה, מקלין.

הוא החל את הקריירה במודיעין כאיש סוכנות הביון המרכזית.[2] בסוף אפריל 2011 החל לעבוד בשגרירות האמריקאית ברוסיה, כאשר ג'ון בייר היה השגריר.[1] בפברואר 2011 אישר הקונגרס האמריקני את ריאן פוגל כיועץ למשימה הדיפלומטית האמריקאית.

הוא עבד במסווה כמזכיר שלישי של המדור הפוליטי בשגרירות במוסקבה, בראשותו של מייקל קלצ'סקי.[3] המדור הפוליטי בשגרירות האמריקאית עסק באיסוף מידע בנושאי הגנה, מדיניות חוץ וביטחון ברוסיה.

בלילה שבין 13–14 במאי 2013 נעצר על ידי סוכני פ.ס.ב. בעת שניסה לגייס את אחד מקציני השירותים המיוחדים הרוסים המעורבים במאבק בטרור בקווקז.[3] במהלך מעצרו נמצאו ברשותו אמצעים טכניים מיוחדים, גיליון עם הוראות לגיוס, אמצעים לשינוי מראהו ו-100,000 אירו. לאחר מעצרו הועבר לנציגי שגרירות ארצות הברית. משרד החוץ של הפדרציה הרוסית הכריז על פוגל כפרסונה נון גרטה[4] ודרש לעזוב מיד את רוסיה.[5] כמו כן, משרד החוץ הרוסי הגיש מחאה נגד שגריר ארצות הברית ברוסיה, מייקל מקפול על התקרית.

פוגל הצטווה לעזוב את הפדרציה הרוסית תוך שישה ימים ועשה זאת ב-19 במאי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]