שומרי הערים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שומרי הערים
מידע כללי
מאת רותם ברוכין
שפת המקור עברית
סוגה מדע בדיוני, פנטזיה
הוצאה
הוצאה כנרת זמורה-ביתן דביר
תאריך הוצאה מאי 2022
פרסים
פרס גפן לשנת 2023

שומרי הערים הוא רומן מדע בדיוני ופנטזיה מאת רותם ברוכין[1] שיצא לאור בשנת 2022 בהוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר ומבוסס על סדרת סיפורי "שומרי הערים" פרי עטה של ברוכין, אשר התפרסמו החל משנת 2012 וכוללים, מלבד הספר, גם שתי נובלות, שלוש נובלטות ומספר סיפורים קצרים[2]. הסדרה כוללת גם פרויקט צילום, וכן הצגה בימתית אינטראקטיבית[3].

הספר זכה בפרס גפן לשנת 2023[4].

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הספר מתקיימת בעולם בדיוני המקביל לעולמנו, ובו עיר היא הרבה יותר ממקבץ של בניינים, בטון, כבישים, פקקים וארנונה. לכל עיר בישראל וברחבי העולם ישנה התגשמות חיה בדמות "רוח עיר", אשר מבטאת את אופייה הייחודי של אותה עיר ומחזיקה בכוחות על-טבעיים ייחודיים המשמשים אותה בין היתר לשם הגנה על תושביה. במקביל לרוחות העיר, העולם כולל גם בני אדם רגילים אשר משמשים כ"שומרי הערים", והם היחידים שמצליחים לזהות ולהכיר בקיומן של רוחות הערים. תפקידם של שומרי הערים הוא להגן, לתמוך ולסייע לרוחות הערים, ובמידת הצורך לשמש כחוליה המקשרת בינן לבין עולם בני האדם.

הספר, המתרחש במדינת ישראל ומחוצה לה, עוקב אחר מסעו של יונתן, בחור ישראלי צעיר ובנו של שומר הערים הנוכחי של ישראל, אשר מיועד לתפקיד שומר הערים העתידי של ישראל מיום היוולדו. על אף תאוות הנדודים וניסיונו של יונתן לפלס את דרכו העצמאית בעולם, הוא מסתגל בהדרגה למימוש ייעודו בחיים כשומר הערים הבא של ישראל, ובמקביל מתוודע לתעלומה מסתורית אשר מקיפה את חייו בעבר, בהווה ובעתיד, במאבק כנגד אויב עתיק ורב עוצמה השואף להשמיד את עצם מהותן של הערים הישראליות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ היסטוריית הפרס | פרס גפן, באתר geffen.sf-f.org.il
  2. ^ שומרי הערים, באתר פתקיות ליד המיטה
  3. ^ תעלומת שומר הערים האבוד (של האבדון!) - הצגה אינטרקטיבית, נבדק ב-2023-10-14
  4. ^ זוכי פרס גפן לשנת 2023, באתר פרס גפן, ‏5 באוקטובר 2023