שוקולד לכיסוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שוקולד לכיסוי
Couverture chocolate
מאכלים
סוג שוקולד עריכת הנתון בוויקינתונים
מרכיבים עיקריים אבקת קקאו עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שוקולד לכיסוי או לציפוי (באנגלית: Couverture chocolate) הוא שוקולד המכיל אחוז בינוני, אך גבוה יותר של חמאת קקאו (32–39%) מאשר שוקולד לאפייה.[1]

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חמאת הקקאו הנוספת הזו, בשילוב עם המסה נאותה (כלומר נכונה וקפדנית) של השוקולד, מעניקה לשוקולד מסוג זה יותר ברק, "התנתקות" מוצקה יותר כאשר נשבר, וטעם קרמי נימוח.

הגדרה ומונח[עריכת קוד מקור | עריכה]

סך ה"אחוז" המצוטט על גבי מותגים רבים של שוקולד מבוסס על שילוב כלשהו של חמאת קקאו ביחס למוצקי קקאו (קקאו). על מנת להיות מסומן כראוי כ"קוברטור" כלומר השוקולד לכיסוי - במוצר השוקולד המריר חייב להכיל לא פחות מ-35% מוצקי קקאו יבשים בסך הכל, כולל לא פחות מ-31% חמאת קקאו ולא פחות מ-2.5% מוצקי קקאו יבשים ללא שומן - בשוקולד חלב לכיסוי חייב להכיל לא פחות מ-25% מוצקי קקאו יבשים.[2] שוקולד לכיסוי משמש אנשי מקצוע גם לטבילה, לציפוי, ליציקה ולקישוט.

המונח "שוקולד קוברטור" נבדל משוקולד צימקאו. למוצרים המכילים שוקולד מורכב יש אחוז נמוך יותר של מוצקים ומכילים שומנים שאינם קקאו.

מותגים מסוימים של שוקולד לכיסוי ארוזים כבר מומסים, ואחרים ארוזים כמוצקים. יתכן שתידרש המסה נוספת (או לא) לאחר מכן, בהתאם לשימוש ולמאפיינים הרצויים של המוצר הסופי.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שוקולד לכיסוי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Carole Bloom, CCP (19 במרץ 2007). The Essential Baker: The Comprehensive Guide to Baking with Chocolate, Fruit, Nuts, Spices, and Other Ingredients. John Wiley & Sons. pp. 372–. ISBN 978-0-7645-7645-4. {{cite book}}: (עזרה)
  2. ^ European Parliament (2008). Directive 2000/36/EC of the European Parliament and of the Council of 23 June 2000, relating to cocoa and chocolate products intended for human consumption [with amendments A1, M1, through 21.11.2008]. Luxembourg: Publications Office of the European Union. נבדק ב-25 בדצמבר 2015. {{cite book}}: (עזרה)