שחף צפוני אמריקני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןשחף צפוני אמריקני
שחף הרינג אמריקאי
שחף צפוני אמריקני
מצב שימור
conservation status: least concernנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
conservation status: least concern
ללא חשש (LC)‏[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: חופמאים
תת־סדרה: שחפאיים
משפחה: שחפיים
סוג: שחף
מין: שחף הרינג אמריקאי
שם מדעי
Larus smithsonianus
קוס, 1862
תחום תפוצה
מפת תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שחף צפוני אמריקני (שם מדעי: Larus smithsonianus) הוא מין עוף ממשפחת השחפיים. מין זה קרוב מאוד למין שחף צפוני ובעבר היה תת-מין שלו. שניהם מכונים יחד כ"שחפי הרינג", עקב מזונם העיקרי - דגי הרינג.

זהו מין שחף גדול באורך 60–66 סנטימטר בזכרים ו-53–62 סנטימטר בנקבות, ומוטת כנפיו מגיעה לאורך 120–155 ס"מ. המשקל מגיע ל-1,500–1,650 גרם בזכרים ו-600–900 גרם בנקבות. צבע השחף בהיר עם כנפיים אפורות בהירות והקצוות שחורים, וכך גם הזנב. המקור צהוב בהיר. השחפים הצעירים הם בעלי גוונים חומים משורטטים עד לבגרותם.

השחף חי לאורך צפונה של אמריקה הצפונית בין אלסקה עד הימות הגדולות ומגיע דרומה לקנדה ולארצות הברית ממיין עד צפון קרוליינה. כמה פרטים תועים הגיעו גם למרכז אמריקה או אפילו למערב אירופה, שאינה חלק מתפוצתו הטבעית. השחף חי לחופי ימים, מפרצים, ביצות מלחה, שפכי נהרות, ביצות ואיים שונים. הוא מצוי גם בשדות ובמזבלות, שם הוא מחפש מזון בלהקה. השחף מקנן על הקרקע ובונה קן עגלגל בו מטיל 3 ביצים.

השחף הזה הואאוכל-כול. ניזון מדגים, לרבות דגי הקופצים ליבשה כמו טרוטנית, מלהקות סרדיניים, קווצי עור, סרטנים, גוזלים ואפרוחים, חרקים, נבלות וכל דבר אכיל שהשאירו בני האדם.

בעבר שחף זה היה מצוי בסיכון עקב שדידת ביצים, אך לאחר שהצייד והאיסוף נאסרו, הוא יצא מכלל סיכון. עם זאת בכמה אזורים נרשמה ירידה בכמותו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שחף צפוני אמריקני בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שחף צפוני אמריקני באתר הרשימה האדומה של IUCN