שיחה:אברהם בן נתן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
  1. המאמר (לפחות לפני שמישהו יוסיף אליו) מבוסס רובו ככולו על הקדמתו של יצחק רפאל לספר המנהיג.
  2. את הפיסקה על ספר המנהיג יקח לי קצת יותר זמן לכתוב, ולא רציתי להשאיר את התבנית {{בעבודה}} יותר מדי זמן, אז אני אכתוב אותו בתור ערך נפרד (ואולי אאחד אותם אח"כ).
  3. אני חושש שאולי השתמשתי במילה רבי ובמרכאות יותר מדי פעמים, לחוות דעתכם.
  4. חג שמח :-).
דניאל צבי 11:44, 12 אפריל 2006 (UTC)

לתשומת לב[עריכת קוד מקור]

נראה הדבר כי נשתכח מכם שקדם לרבי אליעז בן נתן הירחי עוד אחד שנשא אותו שם והיה מראשוני בעלי התוספות והוא אליעזר בן נתן (הראב"ן) 1170-1090, מבעלי התוספות הראשונים בגרמניה מגנצה(מיינץ). נראה שלמד תורה מפי רבי יצחק בן אשר הלוי (הריב"א). בין חתניו ניתן למצוא את רבי שמואל בן נטרונאי (הרשב"ט), ויואל הלוי . ובין קרוביו את ר' שמריה בר' מרדכי, שהיה תלמידו של ר' יצחק בר' אשר הלוי. נכדו הוא הראבי"ה שהיה גם תלמידו. עמד בקשר מכתבים עם רבי מאיר בן שמואל ועם רבנו תם והרשב"ם ואף חתם עמהם על תקנות . תקופת מה היה בבוהמיה. חיבורו הגדול הוא "אבן העזר" קרוי גם "צפנת פענח". כן חיבר "אבן הראשה" = קיצור של אבן העזר , "סדור עם פירוש הראב"ן", "תוספות ראב"ן", "קובץ מנהגים". בתקופתו היה מסע הצלב הראשון בעקבותיו חיבר קינות על גזירות תתנ"ו. כן חיבר פיוטים. מתשובה של הרא"ש המופיעה בבית יוסף יו"ד סימן מ"ז ה וכן גם מהאמור ברא"ש למסכת חולין פרק ג סימן ד."דע כי מעשה כזה בא לפני זקני רבי אליעזר בר נתן ז"ל" עולה שהיה סבו של הרא"ש.

  1. העברתי מתוך הערך, כי זה לא קשור.
  2. לא שכחנו, כי הוא אינו בעל אותו שם (אליעזר ולא אברהם), ומלבד מחלק מספרות הראשונים, תמיד ישנה הפרדה - הוא נקרא ראב"ן, והוא נקרא ראב"ן הירחי.
  3. נראה שיש לך ידע כלשהו בנושא, אנא - כתוב עליו ערך. דניאל צבי 08:41, 22 יוני 2006 (IDT)
העברתי לערך אליעזר בן נתן. ---י.--- 14:02, 22 יוני 2006 (IDT)
למה בעצם? • עודד (Damzow)שיחהמתנדבי אלסטר! הדיוויזיה ה-16 קוראת לכם!08:50, 10 באפריל 2010 (IDT)[תגובה]
אני חושב שמקובל יותר לכתוב את השם ולא את ראשי התיבות, אם כי אני לא יודע אם זה בכלל משנה. ואגב, אפשר היה להעביר לאברהם בן נתן הירחי, שם יש רק עריכה אחת בהיסטוריה... גוונא + שיחה + התגלה פרק חדש ברמב"ם זרעים! 09:49, 10 באפריל 2010 (IDT)[תגובה]
אכן, זה שמו. וראציות נוספות (ראב"ן, אברהם בן נתן הירחי) אמורות להיות הפניה. עיינו גם במילים הפותחות את הערך. Rex - שיחה 14:19, 10 באפריל 2010 (IDT)[תגובה]